Stránka 1 z 1

Zadne loziska/manual??

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 16:34
od Návštěvník
Zdravim,

robil som velky servis po 80t., neviem akou silou dotiahnut zadne naboje??(davali sa dole kvoli kontr. brzd) Mam aj nejaky manual s udajmi, ale toto tam je vynechane... Tieto loziska sa uz menili, v servise to vtedy moc nedotahovali, ked som to daval dole bolo to len veelmi malo utiahnute-vie niekto ako to treba utiahnut aby neboli moc namahane a zaroven to po ceste neodpadlo??? resp. v manuale by to malo byt spomenute, kto ma.

Vie niekto aj presne povedta o aky typ motoru ide?? (16V/8V??) V TP pisu 47KW vykon-to by mal byt 16V ale vie to niekto potvrdit???

Vdaka.

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 17:30
od Beda
Neni-li tam uveden utahovaci moment, tak bych to utahl dle standardu pro utahovani sroubovych spoju viz. treba http://lazo.czechian.net/slehofer/4%20vseobecne%20pokyny.htm

Priste zde uved spis objem motoru a rok vyroby. Dle kW by to mel byt 1.3 s 8 ventily viz. treba http://kia.katalog-automobilu.cz/automobil/kia-pride-1-3/

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 17:42
od snike
Dle mých informací se jedná o motor 1,3 SOHC 8V ;-) Jestli se jedná o ty 4 matky pak u nich je psaný tento kroutící moment: 43~61 N·m(4.4~6.2 m-kg, 32~45 ft-lb)

edit: ..... Beda byl rychlejší

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 21:56
od Návštěvník
snike píše:Dle mých informací se jedná o motor 1,3 SOHC 8V ;-) Jestli se jedná o ty 4 matky pak u nich je psaný tento kroutící moment: 43~61 N·m(4.4~6.2 m-kg, 32~45 ft-lb)

edit: ..... Beda byl rychlejší


Nie nie, jedna sa o jednu centralnu maticu na oske naboja - je to M10-M14 nemeral som, ide na to kluc c. 21. Ako som uz pisal bolo to malo utiahnute-ono ked to pritiahnem silou, tak bubon normalne "cvikne", potom nim treba trochu potocit do oboch stran a bubon sa pekne rozhybe-inac su tam dve loziska, vonakjsie + vnutorne, vonkajsie je valcekove, normalne vypadne von ked to rozoberes-neviem cim sa mam riadit, ci to tahat na fest, alebo len tak aby to nemalo volu.
Zatial vsetky naboje co som robil boli loziska "na pevno", resp. komplet uz aj s nabojom-tie sa dotahovali na doraz-toto je ine.

k tej identifikacii-v TP pisu 47KW, ked kupujem diely, v katalogu maju niekolko typov motorov od r.2000 - 44KW-8ventil, 47KW-16ventil, 53KW-iba verzia GLx(to boli asi tie posledne kombiky)

Dik

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 22:27
od Beda
Rok vyroby tohoto vozu?

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 22:31
od Návštěvník
2000-je to aj v profile, myslim. mam haynes data book kde su komplet dotahovacie momenty, ale tento tam nie je-je tam len odkaz WSm(workshop manual)

zajtra by som to rad skompletoval

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 22:38
od Beda
1.3 SOHC r.v. 2000
Obrázek

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 22:45
od Beda
Zadni naprava:
Obrázek

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 23:18
od Návštěvník
K tomu motoru-ventilove viko nedjem davat dole :P , skusim porovnat s tym obrazkom ci je to rovnake

k tej naprave toto mi nepomoze - pod touto krytkou je ta matka ktora drzi bubon s nabojom s loziskami na oske a ktoru musim dotiahnut-pravdepodobne tam nepojde o dotahovaci moment kedze nie je uvedeny ani v HAYNES databaze, asi to funguje inym systemom-mozno dotiahnut pokial sa volne otaca a zaistit.. neviem.

[fullalbumimg]3342[/fullalbumimg]

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 23:42
od Stefi
Tam to fakt není o dotahovacím momentě, ale o dodržení vůle ložiska, když jsem si to jestě v minulosti dělával u škodovek sám, tak jsem si vyskoušel jak se točí to nerozebrané, jaká je tam cca.vůle a po namazání vazelíny, jsem opatrně dotahoval a zkoušel, porad se s niekým kdo to dělával, a tam se ještě dávají závlažky, matice byly korunkové, já se konkrétně radil s klukama s naší opravny.....odhad si to správně, je to na citu, nesmí to jít moc ztuha,ani se to vyklat,možná by se to našlo u ložisek :?: :?: , ale krk za to nedám :)

PříspěvekNapsal: 12.02.2009 23:46
od Návštěvník
ano bude to tak, dotiahnem to radsej menej ale aby nebola vola a po skusobnej jazde skontrolujem. dik

PříspěvekNapsal: 22.02.2009 20:03
od Návštěvník
vyzera to ok, je tam velmi mierna vola, pisal mi to aj chlapik na inom fore ten isty postup, takze dik stefi !

treba to dotiahnut ale len tolko aby tam nebola vola resp. velmi mala, zaistit, po par KM som to este skontroloval

Re: Zadne loziska/manual??

PříspěvekNapsal: 06.05.2011 08:15
od tibcicici
Ahoj a nemohol by si ten Haynes data book poslat aj mne? Celkom ma to zaujima. K autu nemam ziadnu poriadnu dokumentaciu a v navode teda nic moc nie je.

Re: Zadne loziska/manual??

PříspěvekNapsal: 07.05.2011 23:22
od Paust
Centrální matka se NEDÁ utahovat momentem.....kor když tam je ložisko, prostě se utahne až se kolo netočí a pak se o půl otáčky povolí, to je celé ;) popřípadě se lomcuje s kolem dokud vůle nezmizí-aplikuje se to u použitých ložisek, je dobré sehnat novou zasekávací matku, protože ta stará se nedá použít.....