rok s korejcem - rekapitulace

rok s korejcem - rekapitulace

Příspěvekod Návštěvník » 18.11.2008 13:21

tak rok s magentisem utekl jako voda a v pátek jdu na 1. garanční prohlídku po 15tkm. resp. není to po celém roce, ale po zhruba 10 měsících, ale i tak si to zaslouží zhodnotit. co se kritiky týče, tak moc není co, protože s autem nebyl žádný problém, všechno funguje a jediný, co jsem řešil, bylo chrastící osvětlení auta, které bylo bez problémů vyměněno za jiné. občas se ozval nějaký pazvuk, ale už nic takového není, takže předpokládám, že si auto celkově sedlo.

motoru (dvoulitr, 106kW) trvalo tak 10tkm, než se trochu zajel, nyní dokážu meziměsto s rychlostí do 130kmh jezdit pod 8, dálnice 120-140 kmh (na zimních 17" 215/50, cesta v sobotu Blava a zpět) pak za 8,5, když jsem jel párkrát co to dá, tak spotřeba nepřesáhla 12 litrů. celkově za ty prachy spokojenost, jediný, co mám v plánu řešit, je snížení podvozku, protože auto je vysoko a občas má tendence trochu uskakovat.

teď by byl výběr ještě větší a možná bych si připlatil (ale tak max. do půl míče, víc za auto prostě dávat nechci a nebudu), nebo dovezl něco nového z německa (asi mazdu 6), ale jinak nelituju a koupi všem vřele doporučuju, teď vstupuje na trh facelift (který se imho, aspoň co se exteriéru týče, vůbec nepovedl..), tak lze očekávat zase přijemný slevy.

a co mi vadí - to jsem schválně nezanesl, protože se jedná jen o spolehlivost a určité předsudky, které mnozí ke kojejcům mají. navíc magentis je ještě "stará škola", ceed je plně evropská platforma, kdežto u mýho auta tomu tak ještě není a jen se postupně vylepšuje a vylepšuje co už je a bylo i před 10 lety.

takže co mi vadí - motor má nejvyšší krouťák ve 4000rpm, což je trochu omezující, ale na dálnici je to rychlost 140-150, takže stačí držet a jede to, když je potřeba na to šlápnout.

podvozek je vysoko, z čehož vyplývají jistá omezení, ale bude se řešit snížením, jen nevím, jestli to půjde s origo díly, abych nepřišel o záruku.

sedačka, ač ji mnozí recenzenti označují za pohodlnou, mi až tak dobrá nepřijde, holt tady je vidět, kde na to kladou velkej důraz (švédsko) a kde je to jen jedna z mnoha věcí v autě. ale už jsem tak nějak našel svoji polohu, sympatický je el. nastavování, jen chybí paměť.

bral bych i elektrochromatická zrcátka, je tak jen zpětný, ale je to super věc.

auto klima nefunguje úplně tak, jak bych si představoval - např. v dešti se klima nezapne a tak se začne trochu mlžit boční okýnko řidiče - možná bude stačit ho jen otřít, uvidím.

brzdy by mohly zabírat víc, sice brzdí slušně, ale je potřeba na ně trochu víc šlápnout, když je třeba.

při sepnutí klimy se změní zvuk motoru, na volnoběh to nezní moc dobře.

sem tam si něco vrzne, poslední dobou už spíš ne, ale docela mě to sralo.

lak mi přijde měkčí než je normální, auto jsem umyl v myčce asi 5x a je to na něm znát, od tý doby jezdím jen na wapku a auto drhnu ručně.

jinak ale celkem spokojenost, výkonnější motor by mi nevadil, ale dá se na to zvyknout i po přechodu z jednou tak silnýho motoru s úžasným průběhem výkonu i krouťáku, rozměrově je auto sympaticky velký, vypadá celkem reprezentativně, za ty prachy a mám v plánu si ho ještě pár let nechat, i když pořád koukám po nějaký alternativě, ale i kdybych bral něco víc rodinnýho, tak tohle zůstane v baráku na nějaký městský popojíždění.
Návštěvník
 


km @ l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: rok s korejcem - rekapitulace

Příspěvekod cvrcek » 07.02.2011 13:04

Ahoj, taky se přidám:
Tak necelé 4 roky s Magentisem utekly jako voda a byl jsem na prohlídce po 90tis/km a taky si to zaslouží zhodnotit.
Co se kritiky týče, tak pár věcí mám (viz níže - lak, turbo), v současnosti všechno dobře funguje.
Občas se ozval nějaký pazvuk, ale už nic takového není, takže předpokládám, že si auto celkově sedlo.
Motoru (dvoulitr CRDi) trvalo, než se trochu zajel, nejdříve byla spotřeba 6,8l (do 60tis/km) a teď jezdím v průměru 7,1l (jezdím město, meziměsto i dálnice).
Elektoinstalace celkem ujde, jen by se hodilo denní svícení, protože jak mi přestane svítit jedno potkávací světlo, za chvilku odejde druhé. Jel jsem s jedním světlem cca 50km na benzinu a než jsem dojel, nesvítilo ani 2 a to prosím už 2x. Dále jsem nechal zapnuté v autě vnitřní osvětlení v zimě a vybila se mi baterka, problémy s autorádiem (paměť) a vždy se mi rozhodí spotřeba a mám tam najednou místo 7l i 20l a rozsvítí se i kontrolka spalování, která teda pak zhasla... Pak dlouho trvá než spotřebu zase snížím. Nevím čím to je, ale to rozsvícené světlo samozřejmě moje blbost.
Koupi také nelituju a všem vřele doporučuju. Jen cena ojetého teda výrazně klesá, což nahrává těm co chtějí ojetinu. Nabízí mi za něj AAA a EUROCAR 150tis, ale prodávají za 190tisKč.
A co mi také vadí to jsou předsudky, které mnozí ke korejcům mají. Navíc Magentis II je už "nová škola", stejně jako "ceed", včetně výbavy a evropských tvarů ale s asijskou pohodlností.
Motor má v naftě dostatečný kroutící moment, turbo nemá velké zpoždění a je i živé (teda aspoň já si to myslím). Jezdím relativně rychle a svižně. Jen při 2tis Km mi odešlo turbo, tak jsem trochu plival, ale od té doby v pohodě.
Podvozek je tak akorát, komfortní, pohodlný. Velmi se rád vracím do Magentisu, když jedu s nějakým jiným autem, třeba Octávkou. A to tam mám pneumatiky 215/50R17.
Sedačka, je pohodlná el. nastavitelná, nemá paměť, ale protože s autem jezdím jen já, tak mi to nevadí.
Elektrochromatické vnitřní zrcátko je super, vnější elektronicky nastavitelná v pohodě.
Auto klima funguje, spokojenost, ale je pravda, že v dešti se klima nezapne a tak se začne trochu mlžit boční okno řidiče, ale jedním kliknutím na ovladač vše napraveno. Možná by byla vhodnější duální.
Brzdy po ujetí 90tis zabírají na můj vkus trochu níže, ale prý se blíží výměna předních kotoučů, tak to bude asi tím. Výměna destiček byla v 50tis. Jsou dostatečně účinné.
Po sepnutí klimy je zvuk motoru trochu hlučnější, ale to je asi u všech aut.
Sem tam si něco vrzne, poslední dobou už spíš ne, ale docela mě to taky sralo.
Lak mi přijde taky měkčí, ale myju jej i tak jen v myčce, za pár tis se dá vždycky doleštit, kdybych chtěl. Jen jsem měl problém se rzí na zespodu přední kapoty na levé straně v lemu. Reklamace úspěšná.
Dal jsem si autorádio DVD Kenwood s navigací a paráda, jen pro aktualizaci map a sw musím do prodejny autorádií (600Kč), můžu si je dělat sám, ale netroufnu si, je to moc složité.
Jinak ale spokojenost, motor je dostačující, rozměrově je auto sympaticky velké, vypadá celkem reprezentativně, za ty peníze.
Mám, ale už objednanou Sportage, takže Magentis půjde do světa, jak mi ji hoši ze Žiliny dodají (čekám od 7.10.10 a prý ještě do 6/11 budu). Tak kdyby někdo chtěl Magentis, mrkněte do mého profilu.
Sportage QLE 2,0 CRDi, manual, 4x4 GT LINE 136KW (2016), červená metalíza.
Uživatelský avatar
cvrcek Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 290  Témata: 5
Registrován: 12.12.2010
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: rok s korejcem - rekapitulace

Příspěvekod Tesik » 07.02.2011 14:29

Díky za napsanou recenzi-super.Pochvala za hodnocení aut Kia.Pak napiš jaké bude svezení s Kia Sportage :thu:
Uživatelský avatar
Tesik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 148  Témata: 10
Registrován: 19.03.2009
Bydliště: u Jihlavy  Czech Republic (cz)


Zpět na Magentis / Optima

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé