Nepochádzam z KE, no teraz tu fungujem kvôli práci a z časových dôvodov nemôžem ísť ku svojmu mechanikovi (súkromník).
Tak som sa rozhodol ísť do autorizáku (prvýkrát
)
Servis som sa rozhodol navštíviť s nasledovnými drobnosťami:
1. Pri prechode nerovnosťami (len pri vytočených kolesách) mi to trochu hŕka.
2. Ak sa otáčam (plný rajt) alebo vychádzam z parkovacieho miesta (pozdĺžne státie) tak mi niečo vpredu divne kvíli.
3. Smrad z klímy (požadujem dezinfekciu).
4. Po výmene palivového filtra (v nádrži) mi akosi ,,padá" palivo v potrubí. Ak stojím na rovinke, alebo na šikmine dole motorom, tak je všetko OK, no ak motorom hore, tak hneď nenatočím. Musím aspoň 2x pretočiť kľúč do polohy I. a až potom štartovať. Odporúčajú výmenu filtra za originálny.
Vozidlo mali na diagnostike a robili prehliadku. Tu sú ich závery:
Bod 3: dezinfekcia...neriešim...je potrebná bez debaty.
Bod 4: za originál zaplatím cca 30E + robota. Ak to pomôže som rád a ak nie, tak..... dajme tomu, že to nechám tak.
Body 1 a 2 sú najzaujímavejšie. Tvrdili mi, že zdrojom týchto problémov sú len a len brzdy...nápravy mám vraj v úplnom poriadku. Odporúčali mi výmenu všetkých bŕzd (predné aj zadné)....čím ma aj nasr*li. Zadné mám úplne nové (cca 5000km) Takže prehliadku zjavne odflákli. A osobne sa mi nezda, že by ten zvuk išiel od bŕzd. Súhlasil som len s výmenou predných (kotúče aj doštičky)...sú ešte pôvodné a o chvíľu by ich aj tak trebalo meniť.
Ak výmena bŕzd neodstráni závady s ktorými som k nim prišiel, tak majú u mňa
a radšej v budúcnosti budem brať dovolenku a chodiť za svojím mechanikom.
Sumu mi odhadli (perom na papieriku) na cca 250 - 300E. Zajtra idem na výmenu a vo štvrtok ráno napíšem ako to dopadlo. Tak držte palce.
KIA RIO SEDAN 12/2006 1,4 71kw 122 000km 6,2 - 6,8 l/100km v lete do 7,7 v zime