Bohužel půjde pro auto pravděpodobně táta, takže já se s nima budu moct dohadovat leda po telefonu, že tam v lednu jejich učeň tu pastu nedal...
No ten servisák, který mi ten EGR s Filtrem dával dohromady, mi řekl, že ten EGR musel rozhýbávat kladivem, že mu to nešlo kvůli těm záhybům pořádně vyčistit, tak z něj vyndal nějaké součástky a zaslepil ho z obou stran. Teď jde o to, kam ty záslepky dal, jestli i ke chladiči toho EGR, nebo jen na samotné tělo, to už nevím.
Každopádně kdyby už se to nedejbože stalo, že by musela ta hlava dolu a vrtali by, tak by mi mohli rovnou vyčistit vše co se dá, válce, sání, zdvihátka atd. Když už bych za to platil takovou pálku, tak aby to k něčemu bylo.
No a diagnostika
jim řekla to co mě, že je problém ve škrtící klapce, pravděpodobně, že zůstává zavřená. Jenže když jsem jí rozebral, tak je úplně otevřená a klapka se hýbe úplně normálně na zatlačení prstu.
Každopádně až budu pojízdný, tak navštívím vrakáč a klapku si tam seženu jinou, nechám hned namontovat a zkusím co to udělá, když nic, tak pak půjdu na EGR a když ani to ne, tak si do dalšího měsíce budu šetřit na váhu vzduchu.
Ale jak pořád říkám, je divné, že při teplotách kolem 10-15°C jede auto skvěle, tedy jen do těch 3000ot/min, ale zátah od volnoběhu je super. Pak jedu ve 27°C a je to líné jak blázen, jak kdybych neměl turbo.
A že závada s nepuouštěním přes 3000 občas zmizí a to především, když jedu někde po kostkách, nebo méně kvalitní cestě....
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007