Stránka 1 z 1

Problém se startováním u benzínových dvoulitrů v Magnetovi

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 07:12
od Návštěvník
Mám Kiu Magentis 2.0 benzín r.v. 2007 a už asi rok se potýkám s následujícím problémem, kdy vůz při nastartování ráno občas protočil motor a následně „zaškytal a chcípl“. Vůz byl už v servisu (Dolnis) při první garančce napojen na diagnostiku, která však nic neukazovala a proto nebyl problém dále řešen, bylo sděleno, že kdyby byl problém s motorem, házel by check engine. Poslední dobou se mi popsaná věc při startování ráno stává prakticky každé ráno a nedávno jsem shodou okolností mluvil se zákazíkem - jiným majitelem Kii Magentis 2007 se stejným motorem, který řešil ten samý problém. Má jít o chybu, kdy motor vyhodnocuje teplotu a při startu si myslí, že je již zahřátý, proto stříkne míň benzínu - čímž zákonitě nenastartuje. Další start již bývá ok a děje se to opravdu jen ráno, po zahřátí pak celý den ok a dokonce poslední cca týden se to zase neděje. U dotyčného byl motor se všemi různými čidly postupně vyměněn, avšak bez valnějšího úspěchu, nakonec však prý byla přehrána ŘJ novým softwarem a problém ustal. Po komunikaci se servisem však prý nový firmware pro ŘJ k benzínovému motoru neexistuje. Co radíte, mám zkusit jiný servis, nebo to řešit přímo s Kia Czech?

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 07:40
od Dajek
@magentis
naprosto stejnou závadu měla dřív moje Fabie, taky v servisu moc nevěděli co s tím, nakonec se vyměnilo jedno čidlo a od té doby byl klid, ale když tobě už vyměnili většinu čidel tak to fakt nevím

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 21:00
od Návštěvník
Dajek píše:@magentis
naprosto stejnou závadu měla dřív moje Fabie, taky v servisu moc nevěděli co s tím, nakonec se vyměnilo jedno čidlo a od té doby byl klid, ale když tobě už vyměnili většinu čidel tak to fakt nevím


ee, u mě zatím k žádné výměně nedošlo, psal jsem o autě zákazníka. já nemám čas to nechávat v servisu a jezdit za draho s půjčeným autem. počkám do garančky, která bude v řádu 2-3 měsíců, jak si s tím poradí, ale jinak potřebuju, aby auto jezdilo a ono jezdí, jen má tyhlenct nepříjemnosti.

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 21:04
od Dajek
já to znám no, říkám dělala to jedna prkotina a až se vyměnila, tak od té doby klid :-)

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 21:32
od snike
Mám podobnou zkušenost s Fábií jako Dajek. Stávalo se mi, že jsem čas od času nemohl Fábii nastartovat. Startér točil, ale motor nenaskočil. V servisu na VAGu jim to nic neukazovalo, měli to dva dni v servisu, vyměnili palivový filtr, svíčky, vyčistili škrtící klapku a stále se to opakovalo. Jednou mne vezli i na odtahovce. Šéf mechanik byl ze mne a z mé Fábie nešťastný :D :D :D Asi po třech měsících trápení, kdy jsem opět nemohl nastartovat blízko servisu, po telefonické domluvě rychle přijeli, dali to na VAG a nezdála se jim teplota motoru co přístroj ukazoval. Pak šli najisto ..... bylo to vadný senzor teploty motoru. Nepřestal fungvat úplně, to by hlásil chybu, ale udával špatné hodnoty do řidicí jednotky. Po jeho výměně bylo po třech měsících po problému. Pak mi řekli, že tam měli další Fábie se stejným problémem, jen již věděli jak na něj.

PříspěvekNapsal: 23.06.2009 21:49
od Dajek
@snike
teď si to popsal dokonale, to je přesně to, co mi to dělalo, akorát už je to dýl, tak sem si to přesně nemohl vybavit :-) jak byl motor studenej nebo teplej, tak to startovalo bez problému, ale jak byl motor takovej napůl zahřátej, tak bylo zle :-( ten senzor to špatně vyhodnocoval a pak tam myslím šlo málo nebo moc paliva :idea:

PříspěvekNapsal: 24.06.2009 11:02
od snike
@Dajek: ..... tak aby jsi věděl, která mrcha nás tak trápila, tak jsem ti ji vyfotil :photo: :wink: ..... mám ji dodneška schovanou kanceláři v šuplíku :lol: :lol: :lol:

Obrázek

PříspěvekNapsal: 24.06.2009 15:21
od Dajek
@snike
takováhle blbost a kolik srandy kvůli ní bylo :-D