Stránka 1 z 1

Rekordman poklesu ceny

PříspěvekNapsal: 21.05.2008 22:29
od TWiDY
V souvislosti s diskuzí o poklesu ceny u modelu ceed, která je zde:
http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=27911#27911
zaujal mě na článek, který se objevil v ekonomickém časopise E15 a týkající se právě poklesu cen aut.

Dle článku je rekordmanem je model Kia Opirus s poklesem 77% za 5 let. U modelu Magentis je to 66%.

Více si přečtěte v článku zde:

Obrázek

PříspěvekNapsal: 22.05.2008 07:54
od Blackdeath.p
K té větě Jaguár sice renomovanou značkou je ale je to v podstatě Ford Mondeo .... tak na co kupovat o 500.000Kč dražšío Jaguara když vám stejnou službu udělá Mondeo. Nezbývý jen dodat, že škoda octavia je taky renomovanou značkou ale je to v podstatě Kia Ceed tak naco dávat o 200.000Kč. Nehledě na to že Kia Ceed SW se mi líbí o hodne více než Škoda Octavia II Combi. :kia:

PříspěvekNapsal: 22.05.2008 18:26
od pepa
K poklesu ceny u Opirusu - myslím, že tento model byl naprosto ve všech parametrech zaměřen na trh USA a do Evropy se ani neměl dostat. Řekl bych, že je chyba v marketingu.

PříspěvekNapsal: 08.08.2008 12:32
od AH_Litomysl
Blackdeath.P píše:Nezbývá jen dodat, že škoda octavia je taky renomovanou značkou ale je to v podstatě Kia Ceed tak naco dávat o 200.000Kč. :kia:


Tohle přeci nemůžete myslet vážně :-) Můj názor je ten, že jediné co tyto vozy spojuje je to, že oba mají volant a 4 kola. Jinak jsou to vozy pro úplně jiné cílové skupiny s jiným zaměřením. Obě tyto auto vynikají naprosto jinými plusy a mínusy.

PříspěvekNapsal: 08.08.2008 19:54
od Rechercheur
AH_Litomysl píše:
Blackdeath.P píše:Nezbývá jen dodat, že škoda octavia je taky renomovanou značkou ale je to v podstatě Kia Ceed tak naco dávat o 200.000Kč. :kia:


Tohle přeci nemůžete myslet vážně :-) Můj názor je ten, že jediné co tyto vozy spojuje je to, že oba mají volant a 4 kola. Jinak jsou to vozy pro úplně jiné cílové skupiny s jiným zaměřením. Obě tyto auto vynikají naprosto jinými plusy a mínusy.


Možná jsem natvrdlý, ale opravdu mi není jasné, čím se od sebe liší spotřební verze O II Combi (řekněme verze ambiente + doplňky s 1.6 MPI/FSI nebo 1.9 TDI) a spotřební verze Ceeda SW, řekněme Comfort s 1.4 či 1.6. Jediné, kde se O II liší je v nadstardních provedeních (1.8 TSI a RS), ty jsou ale u nás cenou na úrovni střední třídy. V západní Evropě, kde O II nikdo nezbožňuje jsou obě auta ekonomickou alternativou vůči tradičním značkám.

PříspěvekNapsal: 09.08.2008 08:15
od AH_Litomysl
Liší se od sebe především - jak jsem psal - cílovými skupinami. Cee´d nikdy nebude manažerský vůz s odpovídající reprezentativní schopností jako Octavia. Octavia zas nebude dostupné rodinné auto pro širokou veřejnost. Další věc je pak otázka designu - konzervativní Škodu nelze jistě srovnávat s dynamickým designem KIA. Otázka interiérů je to samé.

PříspěvekNapsal: 09.08.2008 09:21
od Happy
AH_Litomysl píše:Liší se od sebe především - jak jsem psal - cílovými skupinami. Cee´d nikdy nebude manažerský vůz s odpovídající reprezentativní schopností jako Octavia. Octavia zas nebude dostupné rodinné auto pro širokou veřejnost. Další věc je pak otázka designu - konzervativní Škodu nelze jistě srovnávat s dynamickým designem KIA. Otázka interiérů je to samé.


U Škody nejde o konzervatismus, ale o to, jaký design povolí VW, aby jej neohrožovala. Design bychom taky uměli udělat jaksi líbivější, ale koncernu by to nevyhovovalo. Navíc, KIA hodně v designu kopíruje - VW, Mazdu, Toyotu a Hondu, takže dynamický design ano, ale není zcela původní a také ji nikdo nedrží pod krkem. Otázka interiéru - strohý nemusí být vždy špatný. Co se týká jízdních vlastností, tak bohužel KIA nemá takové zkušenosti, jako automobilka VW, ať už se to někomu líbí nebo ne. Ten podvozek u cee'da není nic extra, ačkoliv nejsem žádný zastánce Škody. V podstatě ji nemám rád, ale buďme realističtí a ne zaujati značkou. VW si samozřejmě nechá za značku zaplatit, takže cena stoupá. Bohužel, lidi na značku pořád slyší. Když vidím a slyším, jaké problémy má teď třeba Honda Civic 8G (výrobní vady, šlendrián, nedodělky, problémy) tak někdy nevěřím vlastním očím a uším. Ale lidi to kupují - značka.

PříspěvekNapsal: 09.08.2008 09:29
od AH_Litomysl
No...já na jednu stranu nevěřím, že i kdyby Škoda nebyla spjata s VW tak že by udělala výstřednější design. Přeci jen - tímto směrem šel třeba nový futuristický Civic - mě se ten tvar velice líbí, ale bohužel tímto extravagantním tvarem si Civic zavřel dveře k většině lidem, kteří nechtějí být tak "cool". Dle mého názoru je design Škody takový, aby dokázal uspokojit většinu zákazníků - a ruku na srdce, dnešní společnost je hodně konzervativní. No a co se týče podvozku, mě se tedy podvozek Sportywagonu líbí. Čekal jsem to daleko horší a byl jsem mile překvapen.

PříspěvekNapsal: 09.08.2008 10:22
od Happy
AH_Litomysl píše:No...já na jednu stranu nevěřím, že i kdyby Škoda nebyla spjata s VW tak že by udělala výstřednější design. Přeci jen - tímto směrem šel třeba nový futuristický Civic - mě se ten tvar velice líbí, ale bohužel tímto extravagantním tvarem si Civic zavřel dveře k většině lidem, kteří nechtějí být tak "cool". Dle mého názoru je design Škody takový, aby dokázal uspokojit většinu zákazníků - a ruku na srdce, dnešní společnost je hodně konzervativní. No a co se týče podvozku, mě se tedy podvozek Sportywagonu líbí. Čekal jsem to daleko horší a byl jsem mile překvapen.


Nepodcěnujte tvůrčího ducha českého národa. Víme, že Škoda v minulosti u některých modelů byla hodně před západem, akorát se nevyráběly z různých důvodů. Designery bychom měli a když ne, určitě bychom je dokázali přetáhnout jako to udělala KIA, V tom problém není. Nemusel by to být futuristický design, stačil by okopírovaný - eh, tak dobře, isnpirovaný - jak to dělá KIA, vychází jí to.

Ano, Škoda sází na konzervatismus a zavedené jméno - u nás. Nevím, jaké úspěchy má ve světě. Nechci se hádat, ale po světě celkově bude zřejmě jezdit více Civiců než Octavií. Ale když tak mě opravte nějakou statistikou.

Podvozek je na rovince při nižších rychlostech tvrdý a celkem se přenášejí rázy do kabiny a v zatáčkách je zase měkký, takže se auto naklání, i když stopu drží dobře. Po předchozím Opelu Vectra 2.0 '99 (podvozek Irmscher přímo z výroby ve výbavě sport) a Mazdě3 '04 jsem čekal něco podobného. V tomhle je to daleko pod (a to si kluci s Mazda3 klubu hodně stěžují, že podvozek už není to, co býval na 323, takže už ani tady to není co bývalo. Tím spíš jsem čekal něco podobného). Je to o tom, na co je člověk zvyklý. Do lepšího se přesedá líp, do horšího hůř. Nikdo mě nepřesvědčí, že podvozek je dobrý. To by se musel trochu jinak chovat.