Stránka 1 z 2

Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 15:43
od Jan162
Podľa Vás je normálne a zdravé aby servisný interval bol až po 30tis.km ?? Nemyslím si že je to rozumné čakať takú dlhú dobu... Tie oleje toľko nevydržia, každý to potvrdí..
Len sa chcem spýtať že po koľko km chodíte meniť olej... Ja po 20 tis....

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 15:55
od Mirse
Teď záleží co myslíš, je olejový servis a garanční prohlídka a to nemusí být to samé - např. já s 1.6 GDI chodím na olejový servis 1x za rok (nájezd necelých 10.000 km) a na 1.garanční prohlídce jsem byl (zrovna včera) po dvou letech a to s nájezdem necelých 17-ti tisíc km :)

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 17:25
od RobertV
U Carense je servisní interval 2 roky nebo 30t km, no já pojedu na servisní interval a to budu mít cca 13t km

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 18:54
od Fofeňaníkovová
Každý nech si robí s autom čo chce a nech si trebárs verí odporúčaniam výrobcu. Ja sa riadim zdravým rozumom a preto sa u mňa žiaden olej 15 tis. km neodžije. 30 € je v celkových nákladoch nič a komu je to veľa nemal by mať žiadne auto.

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 20:22
od jozzo
Máme vo firme s kolegom 2 totožne benzinové motory. On menil po 30 tis.olej alebo rok, ja po 15 alebo rok. On jazdí 2x tolko, nakolko ja ešte okolo toho aj robím :D . Je to opel, reťazový rozvod. Resumé po 200 tis. km: Moje rozvody už hrkajú, plánujem dohladne meniť. On už má tretie. Môj motor všetko pôvodné, vnutri čistý, jeho zasvinený od karbonu, teraz v servise, zadretá kluka. Zrejme odtrhlo karbon a upcalo mazací kanál. Ja len tolko k tomu. Na Mojom RIU mením po 6000 km každý rok, preto tak málo, nakolko mám ešte služobné doma...

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 20:27
od buko1
Na mojom Riu som pár prvých rokov tiež chodil po cca 5000-6000 km, pretože som jednducho viac za ten rok nenajazdil. Teraz, keďže denne jazdím 80 km do roboty a späť, tak naopak chodím 2x ročne, pretože zmenili typ oleja a interval skrátili na 10 000 km.

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 20:28
od jozzo
...ešte dodám, že na veku ventilov je trocha karbonu už aj na mojom a to dodržujem interval max. 15 tis.km. Motam sa viacmenej stále mesto, časte štarty, vychladnutý motor. Kebyže je auto moje, mením po 10 tis. s určitosťou, 15 je veľa na curigačky po meste. Auta máme od nova obaja..

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 21:24
od forrester
To je teraz nová móda že kto vymení olej skôr je "king" Alebo co? nechcete to meniť po 1000 km? Chodím klasika 30 tis alebo 2 roky,momentálne je po 2 garancke nemyslím si že po 30 tisíc km bude motor na umretie,keď to tak výrobca odporučil asi vie čo robi. Sú aj iné motory s dlhšim servisným intervalom. 30 tis nie je moc

Huawei MATE 9 pomocou Tapatalku

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 21:31
od snike
Taky menim dle doporuceni vyrobce ;) Ted u Sportage jsem najel 30.000 km za 7 mesicu :)

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 21:54
od buko1
V príručke ku Carense je uvedený rozličný interval výmeny oleja v závislosti na regióne. Pre Európu platí 30000 km /24 mesiacov, ale ak sa vozidlo používa v náročných podmienkach, tak je interval výmeny oleja skrátený na 15000 km / 12 mesiacov. Pre Rusko a ďalšie mimoeurópske oblasti platí interval 15 000 km / 12 mesiacov, pre čínu 5000 km / 6 mesiacov a pre Stredný východ 10000 km/ 12 mesiacov. Pre činnosť v zvlášť náročných podmienkach (rusko a mimo Európy) je interval skrátený na 7500 km / 6 mesiacov, pre Stredný východ je to 5000 km / 6 mesiacov a pre Čínu 5000 km / 3 mesiace!

Náročné jazdné podmienky sú v príručke definované takto:
NÁROČNÉ JAZDNÉ PODMIENKY
A: Opakované jazdy na malú vzdialenosť, do 8 km pri normálnej teplote alebo do 16 km pri mraze.
B: Dlhšia prevádzka motora na voľnobehČ alebo jazda nízkou rýchlosťou na dlhé vzdialenosti.
C: Jazda na neročných, prašných, rozmočených, nespevnených, štrkovitých cestách alebo na cestách so soľným posypom.
D: Jazda v oblastiach, kde sa používa soľ či iné korozívne materiály alebo za veľmi chladného počasia.
E: Jazda vo vysokoprašných podmienkach.
F: Jazda v oblasti so silnou premávkou.
G: Jazda do kopca, dole z kopca alebo opakovaná jazda po horských cestách.
H: Ťahanie prívesu alebo používanie obytného prívesu či strešného nosiča.
I: Jazdy ako hliadkové auto, taxi, komerčné využitie alebo ťahanie vozidiel.
J: Jazda nad 170 km/h.
K: Časté jazdy v podmienkach, kde treba často zastaviť a rozbiehať sa.


Takže každý sa pozrite kade a ako jazdíte. Niekomu skutočne stačí tých 30 000 km, alebo 24 mesiacov, inému nepomôže ani tých 5000 km, alebo 3 mesiace....

Tiež sa budem riadiť doporučením výrobcu, len ma zaráža bod D), prípadne posledná časť bodu C) (soliť sa u nás solí bežne), F) (Praha, Bratislava a ďalšie veľké mestá), G) (Vysoké tatry a ďalšie kopcovité oblasti, ktorých je v SR a aj v ČR dosť) a K) (aj dnes som strávil 2 hodiny v kolónach okolo Žiliny a Čadce) - takže dilema. jazdím v náročných podmienkach, alebo nie? Čiastočne spĺňam C, plne D, občas F a K a denne G (ak sa presun z výšky 400 m cez 700 m kopec do výšky 300 m a späť dá považovať za jazdu z kopca a hore kopcom).

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 22:44
od forrester
To mi pripadá že náročné podmienky podľa manuálu sú zakaždým ako vytiahnem auto z garaze vypadá to na to len aby sa výrobca kryl, nič iné, pretoze kde sa pozrieš sú samé zápchy, dnes som si to tiež vychutnal okolo cadce a ziliny. A nemusíš mať obavy je len málo miest na sk kde sa používa čistá soľ na posyp aj to sa hneď pluhuje.vecsinou sa mieša ( brizolit, jemný štrk, atď) a hneď pluh a prec z cesty, dnes napr makov prehrnuty parada o pár km ďalej Klokočov- Bílá a iný svet v CZ ObrázekObrázek

Huawei MATE 9 pomocou Tapatalku

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 23:04
od Fofeňaníkovová
forrester píše:To je teraz nová móda že kto vymení olej skôr je "king" Alebo co? nechcete to meniť po 1000 km? Chodím klasika 30 tis alebo 2 roky,momentálne je po 2 garancke nemyslím si že po 30 tisíc km bude motor na umretie,keď to tak výrobca odporučil asi vie čo robi. Sú aj iné motory s dlhšim servisným intervalom. 30 tis nie je moc

30 tisíc nie je moc?! Si vygúgli testy oleja po 20 tisíc km a potom rozrprávaj! Ten olej už dávno nie je olej, ale len mastná voda! Európski výrobcovia vymysleli túto kravinu s long life, aby sa zapáčili flotilovým zákazníkom, ktorí menia auto po 3 rokoch a je im jedno v akom stave je vtedy motor. Súkromníci, ktorí najazdia ročne 10-15 tis. km, sú pre nic nezaujímaví, záruku to vydrží a potom ich to nezaujíma. Šikmáči sa dlho držali a interval mali max. 20 tis. km, ale aj oni sa už, bohužiaľ, museli prispôsobiť argumentom trhu. :thd:

Vyrátaj si koľko na 15 tis. km minieš za palivo a aké percento z toho tvorí tých 30 € za výmenu oleja. Ale každý svojho šťastia škodcom...

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 23:31
od forrester
Prečo by to malo byť moc? Záruka 7 rokov a keď dodrzim všetko čo výrobca požaduje na uplatnenie záruky tak jeho problém, síce pravda ze 7 r ho mať nebudem, teraz
mu ťahá na 4 a po novom roku pôjde z domu, ( to sem radšej ani neponuknem na predaj,lebo určite motor bude pred smrtou momentálne 72 tis km) auto je spotrebak. Inak som riešil malý problém z pribúdajúcim olejom resp sa mi zdalo ze ho je tam je nejak veľa? Na vrchnou ryskou A servis? Urobili vynuteny cyklus na dpf a vyjadrili sa ze nech neriešim keď klakne motor dajú druhý inak pár príkladov na interval, teraz v októbri robený servis na RR Evoque model 2016 motor Ingenium td4 180k ZF 9HP (taká perlička síce 9 st automat ale rozbieha sa na dvojke 1tku vždy preskočí, hodí ju len v teréne alebo ťažký prives)predpísaný interval 34 tisc km alebo 2 r
Švagrove Dafy XF 105 euro6 výmena oleja 160 tisic km
Volvo fh500 vymena oleja 140 tisíc km obidve auta nejazdia po 20 t nakladu a jazdia a jazdia

Btw kde je vymena oleja za 30 e? Lebo ked kuknem do faktúr tak výmena oleja pod 250e nevidim
Mám aj staršie auto galaxy(neviem prečo ale môj oblubenec )a tam mu dávam po 10tis km 96kw asz stara klasika 300k na hrbe od výmeny do výmeny dolejem tak 0,5l oleja, ale to zoderiem sa to neoplati ani predavat, a som zvedavý aké

Huawei MATE 9 pomocou Tapatalku

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 23:31
od Fofeňaníkovová
Ty máš ešte k tomu diesela s DPF?! A pribúda ti olej? Tak to bude tých 30 tisíc optimum, len tak ďalej. A keď ho budeš predávať tak daj info s VIN a EČ, aby ľudia vedeli čomu sa vyhnúť.

A zisti si koľko litrov oleja je v tých DAFoch a aký trate jazdia.

Re: Servisný interval 30 000?

PříspěvekNapsal: 21.11.2017 23:51
od forrester
Fuu toto bude zase plodná debata, mali asi konštruktéri motorov chodiť na fóra a zisťovať čo je správne.
A myslís že bol nejaký diesel v roku 2014 bez dpf na výber? Ci mal som radšej zobrať trojhrncek oturbeny, a postaviť ho do garaze vedľa "tepovacu s ktorým si cistim auta a ktoryma vecsi výkon" ako tie sranda motory?
Na prvej generácii ceeda som tiež chodil podľa údajov od servisu a keď som ho predával mal 145 tisíc a teraz ma 350 tisíc a normálne funguje bez problémov. Kľudne si meň každých 5 tisíc, pre dobrý pocit,
Btw Daf má 29 l oleja a Volvo 28l a jazdia 75 % diaľnice ostatné okresky a horské priesmyky,
Moja skladba jázd je 85-90 % diaľnice
Kludné sem VIN a ecv dám,ale keď ho budem púšťať za "akontačku" neohreje sa ani deň na inzeráte,ako aj prvý ceed

Huawei MATE 9 pomocou Tapatalku