Zdravím na fóre, vyberám auto a vo finále sú Opel Zafira, VW Touran a Kia Carens (v tomto poradí = favorit je Zafira). Rád by som počul názory na základe skúseností. Prelúskal som už veľa diskusií, veľa užitočného som sa dozvedel, ale porovnaní s konkurenciou som veľa nenašiel.
K autu - nové, benzín, 7 miest. V prípade Kia Carens - 1.6GDI/99kW/MT6 Gold. Opel Zafira 1.4T/103kW/MT6 Innovation. VW Touran - 1.2TSI/81kW/MT6 Edition Comfortline. Rodinné jazdenie (posádka 2+3), prevaha mesto + blízke okolie, cez víkendy nejaká tá diaľnica, dovolenka atď.
Moje argumenty pre/proti:
Carens - plusy: cenovo najdostupnejší, atmosferický motor (jednoduchosť, odolnosť), kompaktný vzhľad a podarený dizajn (hlavne exteriér), odvezie rezervu, sklopné všetky sedadlá (aj spolujazdec), 7r záruka. Negatíva - kompaktný (menej miesta, najmenší kufor, 492 l), príliš limitované možnosti nakonfigurovať si výbavu (hoci niektoré nečakané položky v balíku potešia, ako celkový prístup je to kruté), do istej miery aj motor atmosféra (lemravý + žrút), otázna zostatková hodnota auta (po uplynutí záruky, Kórea vs nemeckí konkurenti)... a vadí mi ten fake karbón na palubovke po facelifte Isofixy sú len v 2. rade na krajoch, ale inak pre detské sedačky nie je oficiálne vylúčené žiadne sedadlo (viď problém Zafiry).
Touran - celkové riešenie interiéru/variability/funkčnosti/dizajnu sa mi vidí najlepšie. Isofixy (=homologované sedadlá) pre všetky sedadlá v 2. aj v 3. rade. V najužšom bode 2. radu je Touran najširší (138cm, o 4cm viac oproti Zafire) - sedačky a pod. Negatíva sú dve, zásadné - cena: so slabším motorom (1.2) je iba zanedbateľne drahší napr. oproti Zafire, s rovnakým (1.4) však už nepríjemne viac, voči Carensu výrazný rozdiel. Otázne tiež, koľko trápenia vydrží najslabší motor (hoci papierovo ponúka zaujímavú spotrebu). Druhé mínus: v 7m verzii neumiestni rezervu, ani zospodu podvozku.
Zafira vyhráva dobrým vyvážením priestoru, výbavy, dizajnu/celkového riešenia a ceny. Vie mať rezervu aj v 7m verzii. Otáznikom je trochu spotreba (nerád by som sa popálil), inak ohľadom výkonu 1.4T/103kW vyzerá primerane mojim nárokom. Mrzuté je, že stredné sedadlo 2. radu oficiálne nie je schválené pre detské sedačky - no práve tri sedačky potrebujem zmestiť (3. rad považujem len za núdzové riešenie, skôr po meste, najmä z hľadiska bezpečnosti voči zadnému nárazu). Škoda tiež, že nie je možné sklopiť sedadlo spolujazdca úplne do roviny (keď sa hrdí tým, že je zakladateľom triedy kompaktných MPV).
Budem vďačný za akékoľvek postrehy k uvedeným vozom - ich vlastnostiam, prevádzke, nákladom, servisovaniu... všetko