spacirx píše:Až si Buk1 pořídí vozidlo, kde bude na svícení režim AUTO, tak i on možná pochopí o co jde.
A niekto by si mal najskôr ujasniť ČO vlastne ten režim AUTO robí. Kia Carens MÁ režim AUTO!!! Režim AUTO zabezpečuje to, že sa zadné svetla a predné svetlomety zapnú automaticky v závislosti od množstva vonkajšieho osvetlenia (tento režim nemá nič spoločné s funkciou DRL, teda okrem toho, že ak zapne svetlá, tak vypne DRL). Tento režim ale nezakazuje vodičovi aby si svetlá prepol sám kedy chce (stačí potočiť tou páčkou vľavo od volantu)!!! Štandartný režim každého auta vyrobeného po roku 2008 pre EÚ je ten, že auto počas dňa svieti prednými svetlami určenými na denné svietenie. Ak auto nedisponuje takouto funkciou, musia svietiť stretávacie svetlá (aspoň v ČR a SR, napr. v Rakúsko to vďaka ekoteroristom už dávnejšie zrušili - aspoň v niečom uvažovali rozumne), kedy sa súčasne zapínajú aj zadné obrysovky.
Kľudne si prepni svetká do polohy OFF - počas normálneho dňa sa na osvetlení auta vôbec nič nezmení - denné svietenie bude svietiť normálne, akurát keď sa zníži viditeľnosť, tak budeš musieť zapnúť svetlá, rovnako na starej škodovke. Režim AUTO je barlička pre ľudí, čo šoférujú a nerozmýšľajú pri tom. A takíto ľudia potom napíšu podobné veci ako si napísal ty.
To že mám aj Rio, ktoré bolo vtedy dodávané bez DRL ešte neznamená, že nemám skúsenosti aj s autami s podporou DRL priamo od výroby (v garáži som mal dva roky aj Ceed už s DRL). Normálny, neslepý človek, ktorý sa venuje venuje vedeniu vozidla NEPOTREBUJE aby počas dňa auto pred ním svietilo ako vianočný stromček. Ak to niekto potrebuje, tak by mal začať zvažovať čo vôbec robí za volantom.
Ak ideš po ceste rýchlosťou 70 km/hod. a pred tebou je vodič čo ide 60 km/hod. tak ak nie si slepý, tak ho cez deň musíš pred sebou vidieť minimálne 10-15 sekúnd, bez ohľadu na to, či má svetlá zapnuté, alebo nie. Dosť času na reakciu. Ak brzdí, tak mu svietia brzdové svetlá - a tie sú tam na upozornenie vodiča, že sa niečo deje. Aj keby ten vodič išiel rýchlosťou 30 km/hod a ty 70 km/hod., tak máš dosť času zareagovať. Pretože ak ho zbadáš na vzdialenosť 100 m, tak do neho narazíš po celých 9 sekundách (ak nespomalíš). Ak ho nezbadáš, nemáš čo robiť na ceste. A ak nemáš rozhľad na tých cca 100 m, tak v zmysle platných pravidiel musíš upraviť svoju rýchlosť, aby si bol schopný zabrzdiť na vzdialenosť, na ktorú máš dohľad.
Naopak, ak idú proti sebe autá rýchlosťou cca 70 km/hod. (jedno aj druhé), tak ak sa zbadajú na vzdialenosť 100 m, tak majú vodiči čas na reakciu IBA 2,5 s. Chodec, ktorý zbadá rovnaké auto na 100 m má čas na reakciu 5 s. Preto sa používa denné svietenie, pretože tieto rozptýlené zdroje svetla skôr udrú do očí ako samotné neosvetlené vozidlo. A teda je väčšia pravdepodobnosť, že si takéto auto všimne napr. chodec a nevbehne mu do cesty. Podobne aj vodič protiidúceho vozidla môže takto osvetlené auto vidieť skôr aj počas dňa.