Vie mi niekto poradiť? Motor za studena štartuje na prvý šup. Pri otočení kľúča zasvietia všetky kontrolky ktoré postupne zhasnú, zostane svietiť len mazanie a CHECK. Po naštartovaní aj tieto zhasnú. Otáčky motora sú ustálené cca 900. Zdá sa mi, že motor dosť dymí, nie nejaký čierny dym ale dym je vidieť. Postupne ako sa zohrieva, tak dymivosť mierne ustúpi. Keď mu pomly na voľnobehu pridávam, tak do cca. 2000 otáčok má motor nepravidelný chod, ako keby nepracoval na všetky valce. Pri otáčkach vyšších teda nad 2000 ide dobre. Má dobrý ťah aj zrýchlenie, cítiť turbo-efekt. Najazdené má 71000 km, teda vybehaný by nemal byť a aj vizuálne stav zodpovedá km, vymenil som vzduchový filter ktorý bol dosť zanesený, chystám sa vymeniť olej lebo je na ňom asi 15000 km. Čo sa týka nepravidelného chodu neviem či ísť hneď do značkového servisu alebo sa obrátiť na iných odborníkov. Môže väčšia dymivosť poškodiť katalyzátor?
Diesel som doposiaľ nemal, tak nemám vôbec o týchto motoroch vedomosti či je takéto správanie normálne. Ak by niekto aspoň orientačne vedel poradiť, budem rád.
Ešte by som sa chcel opýtať, či olejový filter treba odkrúcať celý alebo sa povolí len šrouba vo vrchnej časti imbusovým kľúčom?
Za rady ďakujem.