Verte nebo ne . Tohle tema jsem kdysi zakladal a zhavicky jsem menil az dnes . Jsem cesrtve vystudovanej Autotronik tak jsem se do toho pustil pac byla nouze uz .
Driv jsem je nevymenil protoze to startovalo dokud nebylo pod -10 a v zime se sni skoro nejezdilo ,aby se setrila pred soli a furt ohrivani .
No jenze zacalo bejt tepleji a Kia cim dal vic blbeji startovala klidne tedko po rano na 4X a dokonce jednou ani nechytla. Tak jsem se dnes do toho pustil a je to debilita ,ale da se to .
.
Vzrucnejsi clovek to zvladne sam se zakladnim vybavenim . Vercajk - prodlouzeny orech 10 sitka -na ty zhavicky a i ostatni., na malou golu 12,10 a to same ruzne ocka. Zikovky a kombinacky na pruzinove stahovacky.
Rovnou muzete vyhodit filtr box s vahou , intercooler (pred montazi mu vycistete ostiny vzduchem) , kryt na motoru ,
Tedko jeste tu hadici od turba k intercolleru odstrante na dalsi spojce, odvetravani vika ventilu a obe hadice zatlacte nekam dozadu ke kabine.
Ted jste nad zhavickama schovanyma - musite po slepu . Ale nejdrive ,aby jste se dostali na 4 zhavicku a i na ostatni lepe tak odstranit trubku od EGR ventilu to poznate - vede k nemu podtlak hadicka a pak trubka za zhavickama nekam do sani dopredu. Tuhle mrsku drzi 2 srouby na jedne strane na 12 klic - jde debilne povolit malo mista a drzi. A na druhe strane na 10 klic - tam tolik nedrzeli - bacha at vam nezapadnou nekam matky a sroubky a ven stim a ted je docela dobry pristup.
Hrazda co rozvadi po svickach je na 10 klicek - takze nejdrive povolit ji a vyndat na 4 zhavicce je pripojen i privod.
Nejhur jde prvni zhavicka -vadi tam koleno pro hadici na vodu ,ale dostanete se tam a ted pomalu povolit -nastrikat uvolnovac a povolovat pomalu sem a tam zadnej spech a takle vsechny postupne.Pote nove dotahovat velmi s citem ,aby jste je nestrhli . A zase vse smontovat . Zhavicky delate da se rict po hmatu ,ale da se to udelat. Mi povolili vsechny a vporadku . A vsechny byli KO - 15O OOOkm . Spatne zhavicky si muzete po sundani hrazdy ozkouset obycejnym multimetrem s nastavenim na odpor - jeden pol date na hrot zhavicky a druhy za telo - jak ma zavit a pokud bude mit vysoky odpor nebo neukaze je vadna.
No jenze muj pribeh nema Happyend a Kia porad nechce startovat takze se uvidi co dal bojim se ze asi ty vstriky skoda ze uz nejsem v servisu na praxi kde bych to testnul. JE fakt ze v lete musi chytat bez problemu i bez nich a kdyz nechyta je neco dalsiho v riti.. Je to tatovo auto nevim kde veme na jejich repas a pak si kupte naftaka casto vam mechanici i reknou ze by ho nechteli ja osobne moderni naftu taky ani nahodou . Sam mam benzina a po 200tkm jak novej a Kia uz znovu asi take ne.