Stránka 1 z 3

jak vam startuje ?

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 00:36
od Návštěvník
Ahoj mam Kiu Carens 2 , 2.0crdi a jak je tak -5 tak nechce nastartovat .
Zkusil jsem jinou naftu a pal.filt ,ale zadna zmena nevite cim to muze bejt mate podobnou zkusenost ? Jediny co me napada jsou zhavici svicky ? Muzou to bejt ony ? Myslel jsem ze jsou dobre protoze jak motor chytil tak hned mel klidny chod bezel hned na 4valce ,ale minule rano se tak divne zaklepal nez se poradne rozbeh . Je to divny na nissanu mi svicky vydrzeli 240tkm a furt tam jsou ze by u kii odesli po 100tkm ?

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 01:40
od nocnik511
jestli Ti to po zahřátí startuje normálně, tak to asi budou resp. bude svíčka, posledně u mýho bejvalýho auta(fiesta1.6D) mi přestala žhavit jedna, a už jsem to nenatočil, po výměně cvrnk a už zas broukal :yes:....Tvůj popis odpovídá tomu, že jedna Ti nežhaví resp.žhaví nedostatečně :huh:

pravda je, že jsem se při přebírání :kia: auta ptal, jak je to s tím žhavením u tady těch CRDi (protože u klasickéjch atmosf.je kontrolka žhavení jen kontrola el.obvodu žhavení a ve většině aut po chvilce shasne a nažhaveno je až odpadne žhavící relé-charakt.zvuk cvaknutí), tady u CRDi údajně rozsvícená kontrolka signalizuje průběh žhavení...asi to tak bude, protože pozoruji různě dlouhý svícení tý kontrolky podle teploty při studeným startu :roll:

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 09:58
od Beda
Pocitam, ze je tam stejna kontrola na zhaveni jak u cee'da (overil bych si to v prirucce z vozu). Kontrolka sviti ruzne dlouho, podle toho jak je venku/garazi zima. Startovat by se melo az po jejim zhasnuti :idea: Nebude-li stale startovat, zkusil bych je vymenit 8-)

Zhaveni bylo probirano i zde http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=7486#7486

Mimochodem ... kolik uz jsi na nich najezdil?

Zde jeden clanecek o svickach http://motozurnal.centrum.cz/motoporadna/clanek.phtml?id=4160

Re: jak vam startuje ?

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 10:02
od snike
DAVID píše:Ahoj mam Kiu Carens 2 , 2.0crdi a jak je tak -5 tak nechce nastartovat .
Zkusil jsem jinou naftu a pal.filt ,ale zadna zmena nevite cim to muze bejt mate podobnou zkusenost ? Jediny co me napada jsou zhavici svicky ? Muzou to bejt ony ? Myslel jsem ze jsou dobre protoze jak motor chytil tak hned mel klidny chod bezel hned na 4valce ,ale minule rano se tak divne zaklepal nez se poradne rozbeh . Je to divny na nissanu mi svicky vydrzeli 240tkm a furt tam jsou ze by u kii odesli po 100tkm ?


Dle toho co píšeš, tak to na ty špatné žhavící svíčky či svíčku vypadá ;-) Svoji žhavicí funkci vykonávají před startem, po nastartování jich již není zapotřebí.

@nocnik511: Ta kontrolka opravdu svítí jen když probíhá žhavení, jak sám jsi postřehl, při studeném startu svítí déle a při startu se zahřátým motorem kratší dobu. Někdo tady psal, že by se mělo po zhasnutí kontrolky startovat zhruba do 2 sekund, jinak znovu žhavit ;-)

start

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 14:28
od Návštěvník
jj zkousel jsem to ruzne zhasina tam hafec kontrolek ,ale dve zhasnou kdyz to prestane cerpat . Asi to budou ty svicky (jasny ze u diesla jsou potreba jen pro start) akorad je problem ze tenhle2,0crdi tam ma intercoler a pod tim jeste kryty takze to bude sranda sundat nez se k tomu dostanu.
Diky za odpovedi az provedu vymenu dam vedet jak chyta
A prirucku mam jen v nemcine dovoz z D

Re: start

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 14:30
od snike
DAVID píše:jj zkousel jsem to ruzne zhasina tam hafec kontrolek ,ale dve zhasnou kdyz to prestane cerpat . Asi to budou ty svicky (jasny ze u diesla jsou potreba jen pro start) akorad je problem ze tenhle2,0crdi tam ma intercoler a pod tim jeste kryty takze to bude sranda sundat nez se k tomu dostanu.
Diky za odpovedi az provedu vymenu dam vedet jak chyta
A prirucku mam jen v nemcine dovoz z D


Držíme palečky ;-)

žhavení

PříspěvekNapsal: 02.01.2008 19:57
od nocnik511
Dle toho co píšeš, tak to na ty špatné žhavící svíčky či svíčku vypadá ;-) Svoji žhavicí funkci vykonávají před startem, po nastartování jich již není zapotřebí.

@nocnik511: Ta kontrolka opravdu svítí jen když probíhá žhavení, jak sám jsi postřehl, při studeném startu svítí déle a při startu se zahřátým motorem kratší dobu. Někdo tady psal, že by se mělo po zhasnutí kontrolky startovat zhruba do 2 sekund, jinak znovu žhavit ;-)[/quote:kdy0026a]


re:snike
mě spíš šlo o to relé, protože ho neslyším vypnout...poptám se na garančce, jestli kucí budou něco vědět...asi to bude rychložhavení, ale zase ne takový rychlý jako u novějších TDi :whistling:

a tak ňák celkově, jak to na tady těch :kia: CRDí-čkách funguje, protože bobek má dle příručky 1pojistku-žhavící svíčka---a 3pojistky-ohřívač PTC1až3....tak mám takový podezření :idea: , že by tam móhl být ňákej předehřef nafty .... :roll: nebo něco takovýho
..odhaduju, že u 4-cylindra budou ty pojistky ohřívačů čtyři :idea:

PříspěvekNapsal: 27.07.2008 11:35
od Návštěvník
Mne štartuje bez problémov. Mám Carensku 1 rok (dovoz DE, r.v. 2003) a zatiaľ žiadne problémy so štartovaním, ani v zime. Ťuk-ťuk-ťuk

start v zimě

PříspěvekNapsal: 04.09.2008 20:28
od geocomp
koupil jsem loni na podzim carense II a byl v poho do prvních mrazíků - pak už jsem točil 5x-6x než naskočila. Jednou jsem dokonce pomáhal kabelama takže zajel jsem k prodejci autobaterií , vydrápli jsme baterku - při běžném zatížení držela ale když to přepnul na vyšší tj. cca jako odběr většího motoru ejhle ručička začala klesat a to dóóóóóst rychle. Koupil jsem novou - ne originál protože na tu nemám - a točí v poho i při -28 ....... vyzkoušeno. Jen upozorňuji toto byl můj případ a nemusí být pravidlem. Abych nezapoměl original baterka byla 5,5 roku stará.

PříspěvekNapsal: 05.09.2008 08:40
od Návštěvník
@geocomp

a koľko mala najazdené?

najeto

PříspěvekNapsal: 06.09.2008 19:26
od geocomp
najeto mám teď 99890, v době výměny měla cca 92tis.

PříspěvekNapsal: 09.09.2008 19:30
od Návštěvník
Tak ja mám teraz 90 000km, minulú zimu nebol problém, uvidíme túto zimu :snow:

PříspěvekNapsal: 14.11.2008 16:50
od Návštěvník
Ahoj tak az dnes jsem chtel vymontovat zhavici svicky protoze prel leto nebyl cas a startovala OK . Tak jsem dneska zacal rozebirat intercooler plasty a ze je vyndam pripadne koupim novy a zahada pro me je ze po rozebrani jsem zhavici svicky nenasel vidim tam jen vstriky tak kde jsou jeste tam zkusime test baterii a kdyz to furt nepude tak jedine do servisu nebo ja fakt nevim kde sou nechapu :blink: . A kolik vam toci za studena ?
Foto: Obrázek

snike - edit obrázku

PříspěvekNapsal: 14.11.2008 23:14
od snike
@DAVID: Žhavící svíčka bude nejspíš na druhé straně motoru viz. obrázek pozice č.12 ;-)

Obrázek

PříspěvekNapsal: 15.11.2008 00:20
od Návštěvník
Tak to si me nepotesil ,ale dik ,protoze ,je tam tma a ja nic nevidel a nevidil tam vest ani kabely rikal jsem si tam nejsou a oni jsou ,problem je vtom ze je tam ta lista stou trubickou na vedeni nafty pro striky a cidla, sani a hafo blbosti a na sikmo se tam nedostanu tak to nevim nevim jak je vymenim :evil: . Na tom motoru neni pristupny absolutne nic :idea: