Důležité upozornění
Gratulujeme uživateli
rad3g
rad3g
Shimcao
vankrut

Chcípání motoru za jízdy

Trápí Vás něco na voze?

Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod S.Furst » 12.06.2017 22:18

Zdravím všechny, nedávno jsem si zakoupil vůz KIA carnival 2,9crdi 136kw r.v.2007. zanedlouho na to mi začal motor po studeném startu kolísat na otáčkách, ale jen na pár vteřin, pak se to hned ustálí. To bych ještě oželel, ale teď se mi často stane, že jedu do táhlého kopce, mám nohu na plynu a auto mi samo chcípne za jízdy, tak musím vypnout klíček a tase nastartovat, což je velmi nebezpečné. Po tomto stavu mi svítí diagnostika a v ní závady: nízký tlak palivové lišty a vysoký tlak palivové lišty. Po třech startech mi kontrolka diagnostika opět zmizí. Nesetkal jste se někdo s tím? Myslel jsem jestli není něco s čerpadlem nafty, které nestíhá doplňovat naftu v tom tahu a palubní počítač raději chcípne motor z důvodu ochrany motoru. Nevím co s tím, je to velmi nebezpečné s tím jezdit...
S.Furst Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  Témata: 1
Registrován: 12.06.2017
Bydliště: Protivín  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Beda » 12.06.2017 23:00

Muze to byt i jen pricpany palivovy filtr a nebo sani v nadrzi :idea: Obe tyto veci se daji snadno a levne proverit vymenou (filtr) a nebo vycistenim (sani) ;) Pak bych zacal resit drazsi veci jako cerpadla, vstriky atd., kdyz by ta prvni vec nepomohla.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5856  Témata: 293
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Sorento II (2013)
88888 km @ 7.5 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Fester » 13.06.2017 04:24

Nafta sice není moje pole , ale tipoval bych vadný vyrovnávací tlakový ventil na listě.
Uživatelský avatar
Fester Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 109  
Registrován: 25.04.2017

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod S.Furst » 17.06.2017 12:53

Palivový filrt vyměněn jako první a nic se nezměnilo. Zkusím prověřit to sání, poté kouknu na palivovou lištu na ten tlakový ventil, díky za rady :-)
S.Furst Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  Témata: 1
Registrován: 12.06.2017
Bydliště: Protivín  Czech Republic (cz)

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Kaaprik » 01.08.2017 22:52

Taky se me to delo. Vymenil jsem filtr a stale stejny. Jenze jsem nedal original a auto stale padalo do nouzoveho rezimu s tim ze maly tlak na liste. Pak jsem nasel toto.

Obrázek-

Durazne doporucuji pouzivat original filtr Bosch. Udelal jsem a od te doby jezdim, startuju a hlavne za jizdy nechcipam :)

Co jsem z toho pobral tak se dela v palivu u neorigo filtru pena diky niz neni cerpadlo schopne natlakoval listu. Auto padne do nouzaku nebo v horsim pripade chcipne. Diagnostika hazela error P1186.

Doporucuju v tomhle pripade pouzit opravdu Bosch filtr a budete zase jezdit.
Uživatelský avatar
Kaaprik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  
Registrován: 24.07.2009
Bydliště: Milovice n/L  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
247000 km @ 5.9 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Kaaprik » 01.08.2017 22:58

Beda píše:Muze to byt i jen pricpany palivovy filtr a nebo sani v nadrzi :idea: Obe tyto veci se daji snadno a levne proverit vymenou (filtr) a nebo vycistenim (sani) ;) Pak bych zacal resit drazsi veci jako cerpadla, vstriky atd., kdyz by ta prvni vec nepomohla.


Kamo tak co pises jsem absolvoval taky. Bez vysledku. Byl jsem na diagnostice primo u Bosche a nasli prd. Jak pisu dole dela to filtr. Menil jsem SACI KOS, Cidlo na liste a i pretlakovy ventil. Bez vysledku. Tyhle auta nemaji klasicke nizkotlake cerpadlo v nadrzi. U vysokotlakeho cerpadla je jen lamelove podavaci cerpadlo ktere zene naftu z nadrze a protoze je az za filtrem tak to tlaci i s bublinama do vysokotlakeho cerpadla ktere neni schopno naftu natlakovat. Vysledek je ze auto chcipne a nebo spadne do nouzaku. Mam Ceeda ale presne toto resil kamarad u ix35 se stejnym vysledkem. Neoriginalni palivovy filtr kde peni nafta.
Uživatelský avatar
Kaaprik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  
Registrován: 24.07.2009
Bydliště: Milovice n/L  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
247000 km @ 5.9 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod S.Furst » 08.08.2017 22:05

Bohužel nevím co mi tam dal za výrobce filtru, budu to muset otevřít :-( , že by na to měl vliv výrobce filtru? To vyrábí každý filtr jinak?
S.Furst Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  Témata: 1
Registrován: 12.06.2017
Bydliště: Protivín  Czech Republic (cz)

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Kaaprik » 09.08.2017 16:23

To že to z venku vypadá stejně neznamená že to bude stejný i vevnitř. Asi záleží i na použitých materiálech.
Uživatelský avatar
Kaaprik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  
Registrován: 24.07.2009
Bydliště: Milovice n/L  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
247000 km @ 5.9 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod S.Furst » 10.01.2018 07:55

Tak palivový filtr vyměněn a závada stale trvá. Zjistil jsem, že když odpojím přívod do palivového filtru a zapnu klíček tak mi na přívodu z nádrže nejde ani kapka nafty, tak to vypadá na čerpadlo v nádrži, že nejde. Mezi palivovými filtry by neměl být rozdíl, kamarád má to same auto jako já a používá jen neznačkové filtry a auto mu jezdí již 120000km normálně, tak to nebude originálním filtrem. Máte někde zkušenost jak se dostat k čerpadlu v nádrži a kde má pojistku?

Díky za info
S.Furst Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  Témata: 1
Registrován: 12.06.2017
Bydliště: Protivín  Czech Republic (cz)

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Berka » 10.01.2018 08:40

Měl jsem stejnou závadu kdysi na Citroenu 2.0 HDi, takže stejný princip vstřikování a bylo vadné čidlo tlaku na railu (vysokotlaké liště). Pak se k tomu ještě přidal problém s vypnutím motoru- motor dlouho dobíhal po vypnutí klíčku a byl vadný ovládací ventil na railu. Tehdy obojí asi po 5 tis. Kč, dnes už určitě levnější.
ceed II 1.6 GDI FIFA
ceed SW 1.6 CRDi - prodáno
Citroen Xsara coupe VTS 2.0 HDi
Renault Laguna 1.8 16v
Škoda Felicia Magic 1.3
Škoda 110R coupe 5speed :cry:
Dacia 1310

Lenost je motorem pokroku
Co bylo není, co je nebude
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1744  Témata: 16
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
50500 km @ 6.7 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Stinger » 21.01.2018 23:48

S.Furst píše:Tak palivový filtr vyměněn a závada stale trvá. Zjistil jsem, že když odpojím přívod do palivového filtru a zapnu klíček tak mi na přívodu z nádrže nejde ani kapka nafty, tak to vypadá na čerpadlo v nádrži, že nejde. Mezi palivovými filtry by neměl být rozdíl, kamarád má to same auto jako já a používá jen neznačkové filtry a auto mu jezdí již 120000km normálně, tak to nebude originálním filtrem. Máte někde zkušenost jak se dostat k čerpadlu v nádrži a kde má pojistku?

Díky za info

V nádrži čerpadlo není.
Stinger Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 89  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Kaaprik » 12.07.2018 16:25

No není. Prý je součástí vysokotlakého čerpadla. Prý to má část podávací a část tlakovací. Co netlakuje do lišty vrací přepadem do nádrže.
Uživatelský avatar
Kaaprik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  
Registrován: 24.07.2009
Bydliště: Milovice n/L  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
247000 km @ 5.9 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod Kaaprik » 12.07.2018 16:30

Ještě mě napadá jedna věc. U Fiata Bravo jsem měl problém že za jizdy vypnul motor. Palubka blikala jak na diskotece a nejelo to. Nakonec byl problem v cidle na vačce. Pocitac si myslel ze je motor vypnutej a tak zavrel privod nafty. Pry to nesnimalo otacky motoru a proto to vypinal.
Uživatelský avatar
Kaaprik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  
Registrován: 24.07.2009
Bydliště: Milovice n/L  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
247000 km @ 5.9 l/100km

Re: Chcípání motoru za jízdy

Příspěvekod wakantanka » 23.08.2018 10:28

Niečo podobné mi robil môj Carnival, bol som s tým v autorizáku a tiež išli cestou najmenšieho odporu. Teda vymenili filter, merali tlaky v railu, na lište a kde kade. Medzitým preverili históriu a vyriekli ortieľ. Solenoidný ventil. Bola na neho zvolávacia akcia, akurát predchádzajúci majiteľ toho môjho ju úspešne odignoroval. Takže ma to stálo cca 250,- Eur a odvtedy žiaden problém. A filtre či olej si mením sám, nedávam originály a všetko funguje k spokojnosti. Palivák mením pri každej výmene oleja, t.j. každých 15 tis. km spolu s ostatnými filtrami. Diely beriem z IC a teraz tam je
nejaká druhovýroba made in Korea, predtým Mann. Za originálny filter v autorizáku si vypýtali 77,- € a to im proste nedám. :)
wakantanka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 1
Registrován: 23.05.2010
Bydliště: Prešov  Slovakia (sk)


Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé