Stránka 1 z 1

Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.06.2017 22:18
od S.Furst
Zdravím všechny, nedávno jsem si zakoupil vůz KIA carnival 2,9crdi 136kw r.v.2007. zanedlouho na to mi začal motor po studeném startu kolísat na otáčkách, ale jen na pár vteřin, pak se to hned ustálí. To bych ještě oželel, ale teď se mi často stane, že jedu do táhlého kopce, mám nohu na plynu a auto mi samo chcípne za jízdy, tak musím vypnout klíček a tase nastartovat, což je velmi nebezpečné. Po tomto stavu mi svítí diagnostika a v ní závady: nízký tlak palivové lišty a vysoký tlak palivové lišty. Po třech startech mi kontrolka diagnostika opět zmizí. Nesetkal jste se někdo s tím? Myslel jsem jestli není něco s čerpadlem nafty, které nestíhá doplňovat naftu v tom tahu a palubní počítač raději chcípne motor z důvodu ochrany motoru. Nevím co s tím, je to velmi nebezpečné s tím jezdit...

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.06.2017 23:00
od Beda
Muze to byt i jen pricpany palivovy filtr a nebo sani v nadrzi :idea: Obe tyto veci se daji snadno a levne proverit vymenou (filtr) a nebo vycistenim (sani) ;) Pak bych zacal resit drazsi veci jako cerpadla, vstriky atd., kdyz by ta prvni vec nepomohla.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 13.06.2017 04:24
od Fester
Nafta sice není moje pole , ale tipoval bych vadný vyrovnávací tlakový ventil na listě.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 17.06.2017 12:53
od S.Furst
Palivový filrt vyměněn jako první a nic se nezměnilo. Zkusím prověřit to sání, poté kouknu na palivovou lištu na ten tlakový ventil, díky za rady :-)

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 22:52
od Kaaprik
Taky se me to delo. Vymenil jsem filtr a stale stejny. Jenze jsem nedal original a auto stale padalo do nouzoveho rezimu s tim ze maly tlak na liste. Pak jsem nasel toto.

Obrázek-

Durazne doporucuji pouzivat original filtr Bosch. Udelal jsem a od te doby jezdim, startuju a hlavne za jizdy nechcipam :)

Co jsem z toho pobral tak se dela v palivu u neorigo filtru pena diky niz neni cerpadlo schopne natlakoval listu. Auto padne do nouzaku nebo v horsim pripade chcipne. Diagnostika hazela error P1186.

Doporucuju v tomhle pripade pouzit opravdu Bosch filtr a budete zase jezdit.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 22:58
od Kaaprik
Beda píše:Muze to byt i jen pricpany palivovy filtr a nebo sani v nadrzi :idea: Obe tyto veci se daji snadno a levne proverit vymenou (filtr) a nebo vycistenim (sani) ;) Pak bych zacal resit drazsi veci jako cerpadla, vstriky atd., kdyz by ta prvni vec nepomohla.


Kamo tak co pises jsem absolvoval taky. Bez vysledku. Byl jsem na diagnostice primo u Bosche a nasli prd. Jak pisu dole dela to filtr. Menil jsem SACI KOS, Cidlo na liste a i pretlakovy ventil. Bez vysledku. Tyhle auta nemaji klasicke nizkotlake cerpadlo v nadrzi. U vysokotlakeho cerpadla je jen lamelove podavaci cerpadlo ktere zene naftu z nadrze a protoze je az za filtrem tak to tlaci i s bublinama do vysokotlakeho cerpadla ktere neni schopno naftu natlakovat. Vysledek je ze auto chcipne a nebo spadne do nouzaku. Mam Ceeda ale presne toto resil kamarad u ix35 se stejnym vysledkem. Neoriginalni palivovy filtr kde peni nafta.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 08.08.2017 22:05
od S.Furst
Bohužel nevím co mi tam dal za výrobce filtru, budu to muset otevřít :-( , že by na to měl vliv výrobce filtru? To vyrábí každý filtr jinak?

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 09.08.2017 16:23
od Kaaprik
To že to z venku vypadá stejně neznamená že to bude stejný i vevnitř. Asi záleží i na použitých materiálech.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 10.01.2018 07:55
od S.Furst
Tak palivový filtr vyměněn a závada stale trvá. Zjistil jsem, že když odpojím přívod do palivového filtru a zapnu klíček tak mi na přívodu z nádrže nejde ani kapka nafty, tak to vypadá na čerpadlo v nádrži, že nejde. Mezi palivovými filtry by neměl být rozdíl, kamarád má to same auto jako já a používá jen neznačkové filtry a auto mu jezdí již 120000km normálně, tak to nebude originálním filtrem. Máte někde zkušenost jak se dostat k čerpadlu v nádrži a kde má pojistku?

Díky za info

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 10.01.2018 08:40
od Berka
Měl jsem stejnou závadu kdysi na Citroenu 2.0 HDi, takže stejný princip vstřikování a bylo vadné čidlo tlaku na railu (vysokotlaké liště). Pak se k tomu ještě přidal problém s vypnutím motoru- motor dlouho dobíhal po vypnutí klíčku a byl vadný ovládací ventil na railu. Tehdy obojí asi po 5 tis. Kč, dnes už určitě levnější.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 21.01.2018 23:48
od Stinger
S.Furst píše:Tak palivový filtr vyměněn a závada stale trvá. Zjistil jsem, že když odpojím přívod do palivového filtru a zapnu klíček tak mi na přívodu z nádrže nejde ani kapka nafty, tak to vypadá na čerpadlo v nádrži, že nejde. Mezi palivovými filtry by neměl být rozdíl, kamarád má to same auto jako já a používá jen neznačkové filtry a auto mu jezdí již 120000km normálně, tak to nebude originálním filtrem. Máte někde zkušenost jak se dostat k čerpadlu v nádrži a kde má pojistku?

Díky za info

V nádrži čerpadlo není.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.07.2018 16:25
od Kaaprik
No není. Prý je součástí vysokotlakého čerpadla. Prý to má část podávací a část tlakovací. Co netlakuje do lišty vrací přepadem do nádrže.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.07.2018 16:30
od Kaaprik
Ještě mě napadá jedna věc. U Fiata Bravo jsem měl problém že za jizdy vypnul motor. Palubka blikala jak na diskotece a nejelo to. Nakonec byl problem v cidle na vačce. Pocitac si myslel ze je motor vypnutej a tak zavrel privod nafty. Pry to nesnimalo otacky motoru a proto to vypinal.

Re: Chcípání motoru za jízdy

PříspěvekNapsal: 23.08.2018 10:28
od wakantanka
Niečo podobné mi robil môj Carnival, bol som s tým v autorizáku a tiež išli cestou najmenšieho odporu. Teda vymenili filter, merali tlaky v railu, na lište a kde kade. Medzitým preverili históriu a vyriekli ortieľ. Solenoidný ventil. Bola na neho zvolávacia akcia, akurát predchádzajúci majiteľ toho môjho ju úspešne odignoroval. Takže ma to stálo cca 250,- Eur a odvtedy žiaden problém. A filtre či olej si mením sám, nedávam originály a všetko funguje k spokojnosti. Palivák mením pri každej výmene oleja, t.j. každých 15 tis. km spolu s ostatnými filtrami. Diely beriem z IC a teraz tam je
nejaká druhovýroba made in Korea, predtým Mann. Za originálny filter v autorizáku si vypýtali 77,- € a to im proste nedám. :)