Skúsim sa pridať.
dnes mám auto 2 roky. 2mesiace a 2 dni od pridelenia EČV. Najazdených 50000km.
Najprv zareagujem na Pete62 a možno pridám niečo.
Mínusy:
- - tvrdší a hlučnejší podvozok.... S týmto nesúhlasím celkom, mne to nejak extra nebúcha, išiel som v autách ,kde to búcha viac. ale to môže byť tým , že ja mám 15´kolesá, čiže viac gumy na kolesách a to môže pritlmiť lepšie, než 16´, aspoň podľa Pete62 fotiek .
-- ľahko poškoditeľné plastové výplne dverí - s týmto súhlasím na 100%. Toto by som nazval hanbou KIE. A nejedná sa len o výplne dverí , ale aj batožinového priestoru a vôbec skoro všetkých plastov.
- - nedostatočné zásterky za prednými kolesami - s tým súhlasím na 100%, a ešte sú aj krehké , ja som už jednu prasknutú menil.
Drobné mínusy:
- diera v ťahu motora v najnižších otáčkach ... Toto by som ako mínus nebral. Podľa dojmov z iných nafťákov mi vychádza toto: Buď je diesel naladený na vyšší výkon a vtedy nastupuje krúťák tesne pod 2000ot. a ťahá do 4000- napr. kia 1,6CRDI 94kw , VW 2,0TDI v 180-koňovej verzii . Môj šéf má superb 2,0TDI CR v najvýkonnejšje verzii a tam je ten spodok ešte horší ako na SOULE , ale od 2000 ida ako raketa. Myslím , že SOUL má veľmi podobný prejav a objemový hendikep.
Potom sú motory , kde krúťák nastupuje pri cca 1300ot , napr. KIA 1,7CRDI , Renault 1,5dci , Peugeoty.... ale keď som išiel s 1,6HDI, ten umrel pri asi 3500ot a ďalej nič. Môžete namietať , že sa jedná o náhodne vzbrané vozidlá , ktovie ako zabehané, čo natankovali za sajrajt, aký je ich tech. stav atď. Áno môže to tak byť.
Faktom ostáva , že pred mesiacom bol ešte tento motor najvýkonnejším 1,6l dieselom na slovenskom trhu. nedávno ho prekonal renault s 98kW a 320Nm.
- - krátky kufor Mne taký vyhovuje , nepokladám za negatívum
- absencia palubného počítača. súhlasím na 100%
- kufor sa nedá samostatne zamknúť súhlasím na 100%
- silné podsvietenie budíkov pri jazde mimo mesta - nepokladám za negatívum , na mňa nepôsobí rušivo
- - zľahka vyššia spotreba vyššia , ale nie zľahka. Keďže jazdím veľa po meste a diaľnici, môj priemer je 6,22 za posledných 15000km , čo je skoro o liter viac ako u Pete62. Do tohoto bodu možno dám aj stavbu karosérie , ktorá má na týchto číslach výrazný podiel.
pridávam k mínusom:
začína mi vŕzgať sedadlo vodiča , asi ako babičkin gauč.
absencia nejakého krytia odspodu.
Plusy:
- spoľahlivosť - až na výmenu žeraviacich sviečok bez problémov súhlasím na 100%
- - výborný, pohodlný, priestranný a prehľadný vnútorný priestor, ľahké nastupovanie a vystupovanie.súhlasím na 100%
- vyšší posed, prehľad nad cestou. Už by sa mi ťažko zvykalo na nižšie auto.súhlasím na 100% , aj s tým zvykaním
- ľahká ovládateľnosť, bez výhrad riadenie, radenie, brzdy, spojka, ESP.súhlasím na 100%
- - slušný ťah a výkon motora súhlasím na 100% , so spotrebou už nie , aj keď som si vedomý, že je to dané 30% tvar auta , 30% kadiaľ chodím a 30% moja ťažká noha na plyne.
- - pohodlné sedenie aj pri dlhších jazdách. súhlasím na 100%
- veľmi dobrá stabilita obzvlášť pri plnom zaťažení a nízka citlivosť na bočný vietor mne sa zdá , že úroveň jazdných vlastností poklesla za 2 roky. pravdepodobne je to následkom ojazdených letných pneumatík , takže tu neviem. aspoň dúfam , že to je gumami. budúci rok obujem nové a uvidíme.
- veľmi dobrá audio-výbava. CD-MP3, USB vstup, citlivý tuner, dobrý zvuk.súhlasím na 100%
- slušne odhlučnený motor.súhlasím na 100%
- výkonná klimatizácia.súhlasím na 100%
- vyšší podvozok.súhlasím na 100%
- bezpečnosť, 5* Euro NCAP, súhlasím na 100%
pridám ku kladom:
nízka cena
nezáujem zlodejov
výborná ergonómia ovladacích prvkov
nakoniec: jazda so Soulom nie je nutnosť , je to droga. najradšej by som išiel autom aj na wc.
Na záver dúfam , že o ďalšie 2 roky nebude treba podstatne meniť názory.
safi