od safi » 21.08.2011 21:13
K tuning boxu:
Na obrázku je klasické najjednoduchšie pevedenie boxu , ktoré sa vkladá medzi čidlo tlaku na commob raili a ridiacu jednotlu. Celý princíp fungovania tohoto boxu je v tom , že skresľuje signál o tlaku v raili, takže čerpadlo vyvíja vyšší tlak. Tak pri vyššom tlaku pri rovnakej dĺžke vstreku dá do valca viac paliva.
Mal som tento typ boxu. Ako sa správa reálne:
1. krúťak nastupuje pri tých istých otáčkach ake bez neho , možno o nejakú malú hodnotu nižšie, ale určite nie viac ako cca 100rpm. Nastupuje ale o poznanie razantnejšie. cez pracovné otáčky je motor silnejší, a predĺži ťah zo 4000 na zhruba 4200 rpm,
2. motor s týmto dosahuje vyššiu maximálku , u mňa to robilo tachometrových 210 km/h. bez boxu robí 190km/h.
3. vo vyšších otáčkach má motor iný zvuk , subjektívne som mal dojem , že sa viac trápi.
4. spotreba je vyššia.
5. podľa mňa, je brutálne zvýšený moment motora a po zvážení, že tým môže trpieť prevodovka, spojka atď, som ho odpojil. No a po určitých kilometroch sa motor tak rozbehol , že nemám potrebu zvyšovať jeho výkon.
box som predal Runisovi , on mal problém s tým , že jeho motor nemal očakávaný záťah. Vo Venge je však sofistikovanejšie riadenie manažmentu motora, takže tam až taký nárast nebol , každopádne zlepšenie nastalo. podrobnosti ti asi môže dať on.
To je asi všetko, čo o tom môžem napísať. ňpokiaľ máš potrebu to zvýšiť , lepší je originál tuning s prepogramovaním RJ, kde ti okrem výkonu aj posadia nástup momentu na nižšie otáčky. Je to však ovwľa drahšie a je tam riziko straty záruky.
takže asi tak.
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW