edemsi píše:Mám SOULA na plyn,
jsem sám???
Takže isto nie si sám, aj ja som sa na základe dobrých skúseností s pohonom LPG na mojich predošlých autách, rozhodol hneď po kúpe Soul-a namontovať do neho LPG s dodatočným prímazom JLM.
Na benzín som odjazdil hneď po kúpe, kedy malo auto do 23.000km, cca 2 nádrže so spotrebou okolo 8l/100km.
LPG som montoval vo firme MPGAS v Hlohovci, na základe odporúčaní kolegov, ktorí s nimi mali pozitívne skúsenosti. Montáž trvala jeden deň, cena montáže cca.1.000€. Splynovač je značky Lovato s toroidnou nádržou v priestore rezervy so skrytým tankovaním. Vďaka dvojitému dnu kufra a miernej úprave (odrezaniu časti) prepážkového boxu sa mi pod spodné plato kufra vošla aj rezerva a časť spomínaného prepážkového boxu. Cena prihlásenia 50+6€ na Obvodnom úrade dopravy a 6€ za zápis u fízlov - no dosť faktov, poďme k pocitom...
Na LPG v Soule mám odjazdených cca.5.000km. Tankujem iba LPG značky Tomegaz za 0,699€/liter. Do nádrže natlačím maximálne 35 litrov, na ktoré prejdem 450-500km v závislosti od plynulosti dopravy (zápchy a pod.). Denne dochádzame z SC do BA a späť (jedna jazda = 20km po diaľnici,15km po meste). Pocitovo nie je poznať rozdiel medzi jazdou na LPG a na benzín, dokonca ani pri prepnutí z jedného paliva na druhé (niekedy citeľné cuknutie u iných áut).
Čo sa týka údržby, nevyžaduje sa žiadna mimoriadna údržba. Jediné, čo som skrátil sú predpísané intervaly výmeny oleja na 10.000km, raz ročne dám skontrolovať tesnosť plynového traktu (10€) a každých 40.000 vymením filtre v plynovom trakte (35€). Asi jediná citlivá vec na celom systéme je treba dávať pozor na mechanické dávkovanie JLM prímazu (kontrola raz za týždeň) a dopĺňanie nádobky s mazivom (1liter je za 11€ s výdržou 10.000km).
Myslím si, že do doby kým nám "vláda plná istôt" nezmení cenu LPG, tak je to najlacnejší spôsob jazdenia na našom "pracantovi" s dušou...