od Pete62 » 19.09.2011 11:50
Kolega Prokeš ma vyprovokoval ku kontrole KN filtra. Jazdim s nim uz vysse 1,5 roka. Vratil som povodny papierovy do boxu a nastartoval...
Rozdiely tu su a mozno vyraznejsie, ako som cakal. Doslova ma az sokoval zvuk motora. Vzdy som popisoval a hodnotil chod motora ako nekulturny a rachotiaci. Najviac sa prejavoval, ked sa pridal plyn z volnobehu (bez zaradenej rychlosti), take to pohravanie sa s plynom. Ako som zvykol hovorit, traktor Zetor s pluhom. Po vymene filtra za original - nic. Sametovo jemne (a pomaly) sa vysplhal do otacok. Dozvuk pri ustaleni otacok na volnobeh sa rachotenie zlaka objavilo.
Jazda v nizkych otackach do 1600 ot/min.
S KN Filtrom som popisoval ako nevyrazny tah, ked motor prakticky nereaguje na stlacenie pedalu a otacky len pozvolna stupaju. Pri 1400 ot. sa to zlahka zlepsi a po dosiahnuti 1600 ot. dojde k vyraznemu prebudeniu a tahu motora. S klasickym filtrom je mdle (nevyrazne) este pomazane medom, po dosiahnuti 1400 ot. sa nic nedeje a po dosiahnuti 1600 ot. sa motor zacina prebudzat.
Stredne otacky 1600-2500 ot./ min.
Motor s KN Filtrom reaguje na plyn skor, s mensim oneskorenim (takzvana turbodiera je mensia). Zvuk motora sa mi zda pri malom zatazeni (ustalenej rychlosti) mäkksi, sametovejsi a aj trochu tichsi. S papierovym filtrom mam pocit, ze na udrzanie ustalenej rychlosti musim mat hlbsie stlaceny plynovy pedal.
Vysoke otacky.
Tah motora s KN Filtrom je lepsi. Obzvlast je to citit po prekroceni kritickych otacok (cca 4300) ked zasiahne obmedzovac a ja mam pocit, ako by mi vypadla z kufra kotva. Auto zrazu vyrazne spomali (v zrychlovani). S povodnym filtrom uz zrejme dochadza k vädnutiu vykonu okolo 4000 ot. a zasiahnutie obmedzovaca nie je zdaleka tak necakane prudke, agresivne, skor plynulo naväzujuce. Mal som dokonca pocit, ze motor sa da vytocit do vyssich otacok, ale je to len klamlivy pocit. Vykon motora nenarazi prudko na obmedzovac, ale sa len volnejsie znizuje uz menej vyrazny tah motora v tychto vysokych otackach. Nenastava pocit nahleho znizenia vykonu, preto je tendencia motor este trochu potrapit do vyssich otacok.
Takze, ak by sa niekto spytal, ci si ho tam opät dam? Po vycisteni, nebudem vahat a dam ho tam znova. Ma jednu nevyhodu, traktorovy zvuk pri pridani plynu z volnobeznych otacok, ale to mu odpustam!