Stránka 1 z 1

Turbo

PříspěvekNapsal: 11.05.2012 09:05
od Pete62
Dostal som sa k zaujimavemu postrehu, ktory pojednava o starostlivosti o turbe s variabilnym natacanim lopatiek. S tymto nazorom som sa v podstate stotoznil, preto ho davam do pozornosti. Myslim, ze stoji za to venovat tomu trochu casu a precitat si to. Nema zmysel to cele kopirovat preto davam sem len link.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 11.05.2012 09:32
od spido11
Toto som robil už pred 5 rokmi na mojej octávke 1,9 TDi :yes:

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 11.05.2012 11:23
od Pete62
... a pomohlo? Alebo si menil turbo po 130 tisicoch ako mnohi, nechcem tvrdit, ze vacsina (ta mensina meni po 135 tisicoch :) ) Ale aby som nekrivdil, poznam osobne jednotlivca, co nemenil ani po 270 tisicoch km :thu: Hovorim o Octaviach 81 kW TDi.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 11.05.2012 13:19
od spido11
ja som menil turbo po 215.000 za repasované. Už mi blblo a hádzalo ma to do núdzového režimu, keď som prekročil 3000 otáčok.Kedže som ho predal potom môjmu otcovi, tak som ho radšej vymenil, aby s tým nemal on potom problémy.
a mal som 81kw.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 11.05.2012 14:08
od mir.jar
Som to necital cele, je to fakt dlhe :( .
To na konci co olej prejde cez turbo do motora. O tom som uz pocul.
Co vlastne sposobi tuto situiaciu a ako sa mam zachovat? Mne sa cosi zda, ze existuje sposob ako skapat motor bez zadretia.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 12.05.2012 09:26
od Pete62
Aby som pravdu povedal, ja som o takom niecom este nepocul, ale ak je manualna prevodovka, tak to nie je problem. Zaradit vyssiu rychlost, zabrzdit a pustit spojku. Pri automate - neviem.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 12.05.2012 20:50
od Berka
Já to viděl na vlastní oči u nějakého starého Peugeota. Paní zastavila na dálnici na platidlech a motor začal najednou hrozně kouřit a zvyšovat otáčky stále výš a výš. Po několika vteřinách měl značně kovový zvuk, ale stále zvyšoval otáčky. Dým kolem auta byl hustý že nebylo vidět minimálně v okruhu 20-30m a asi po 30s motor zamlátil a postupně otáčky klesaly až se zastavil. Za pár minut tam přijeli hasiči které někdo zavolal.Vůbec si nedovedu představit jaké otáčky ten motor měl, ale kravál to byl neskutečný.
Prý se má v takovém případě zařadit rychlost, pouštět spojku a zároveň držet co nejvíce brzdu aby se motor zastavil. Otázka je, zda tam tu rychlost ještě majitel zařadí když motor běží v tak vysokých otáčkách.
My co máme nové turbo máme zase na nějakou dobu klid :D

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 14.05.2012 08:27
od mir.jar
neviem ci mame klud. Mali sme nove cerpadlo a ani sa nestihlo zabehnut a museli ho menit. Nikdy nevies kedy narazis na sprostu kus.

Som cez vikend jazdil passatom a robil som tu vec s plynom na podlahu. Passat je uz postarsi a turbo blbo reaguje a ma len 74kW, cize sa to dalo v poho urobit.
Dnes som isiel uz so sportage a urobil som to iste, ale na dvojke :shock: a to som nemal robit. Ledva som auto udrzal rovno a pri tom zrychleni ma az zabolelo krku ako miklo autom :) ... asi som mal najskor rozmyslat co idem robit :yes: ... na stvorke ak mam 1500ot. sa to uz da, ale aj tam treba medzeru pred autom.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 14.05.2012 09:21
od Berka
Popisuješ to zrychlení jak start formule 1. Ještě že se s tebou neutrhla sedačka :D

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 14.05.2012 09:26
od mir.jar
tych 100kW staci aby to na dvojke dost miklo.
Skor islo o to, ze som to necakal, kedze som si navykol na passat kde musim dost mackat plyn a dlho cakat kym zareaguje.
Volne som drzal volant a nepripravil sa na to. Bol som este v useku so zakrutami a krizovatkami. Ine je ked to cakas a mas rovinu.

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 14.05.2012 15:55
od Prokeš
Berka píše:Popisuješ to zrychlení jak start formule 1. Ještě že se s tebou neutrhla sedačka :D

no to si mě po delší době rozesmál , máš za 1 :thu: :drink:

Re: Turbo

PříspěvekNapsal: 14.05.2012 17:40
od Pavka
Ty brďo :hurray:, tady je to samej závodník :thu: