Žiaľ neviem ako to je s protikoróznou ochranou. Nejak ma nenapadlo zaujímať sa o to
bližšie. V záručných podmienkach som čítal nejakú štandardnú záruku na lak a prehrdzavenie, preto mi to ani neutkvelo v pamäti. Dúfam, že to nebude problém o pár rokov
. Hrdia sa však, že na tomto aute je použité viac ako 70% vysokopevnej oceli, z toho vyplýva, že je to legovaná ocel s väčšou odolnosťou proti korózii. Či to je pravda,
alebo reklamný ťah, to sa dá ťažko zistiť. Ja dúfam, že časy korodujúcich Škodoviek a Fiatov sú už za nami a že tieto problémy sú už vyriešené na prijateľnú úroveň.
Spotreba sa mi zdá byť výborá, len zatiaľ som málo najazdil (niečo cez 3000 km) na to aby som to mohol bezpečne potvrdiť. Na spotrebu má najväčší vplyv spôsob jazdy, takže to bude dosť individuálna záležitosť. Spotrebu mám stále menšiu po každom natankovaní a dúfam, že si to tento trend udrží. Diesle majú pomerne dlhú dobu zábehu (asi 20 000km) počas ktorej klesá spotreba. Benzín sa zabehne skôr. Na fórach píšu o hranici 12 - 13 000 km, kým sa im znížila spotreba. Posledne som tankoval so spotrebou 5,2 l/100 km, ale nejazdil som po diaľnici, len mesto a po okresných cestách. Veľký vplyv na spotrebu bude mať rýchlosť jazdy. Karoséria má veľkú čelnú plochu aj súčiniteľ odporu vzduchu (cx=0,39 - tak som sa niekde dočítal), spolu so širokými pneumatikami (205 mm) to z neho nerobí žiadne Eco-auto
. Preto som volil radšej dieslový motor, čo sa ukazuje ako dobrá voľba
. Pri nižších rýchlostiach, kde sa ešte neprejaví vyšší odpor vzduchu, môže byť toto auto, podľa mňa, vďaka modernému motoru aj slušne úsporné
.
Moju recenziu
si zrejme čítal
tu, taktiež sa budem snažiť pravidelne zapisovať spotrebu
tu Ak budeš mať nejaké otázky, kľudne sa ozvy. A ozvy sa aj keď auto kúpiš a budeš mať ty prvé skúsenosti.