Stránka 1 z 1

Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 24.10.2009 13:47
od Prokeš
Kdo má informace o karoserii ,zinkování prý jen z jedné strany o to venkovní, napište svoje poznatky , tak zdar. :drink:

Re: Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 24.10.2009 16:05
od Pete62
Žiaľ neviem ako to je s protikoróznou ochranou. Nejak ma nenapadlo zaujímať sa o to :( bližšie. V záručných podmienkach som čítal nejakú štandardnú záruku na lak a prehrdzavenie, preto mi to ani neutkvelo v pamäti. Dúfam, že to nebude problém o pár rokov :shock: . Hrdia sa však, že na tomto aute je použité viac ako 70% vysokopevnej oceli, z toho vyplýva, že je to legovaná ocel s väčšou odolnosťou proti korózii. Či to je pravda, :? alebo reklamný ťah, to sa dá ťažko zistiť. Ja dúfam, že časy korodujúcich Škodoviek a Fiatov sú už za nami a že tieto problémy sú už vyriešené na prijateľnú úroveň.
Spotreba sa mi zdá byť výborá, len zatiaľ som málo najazdil (niečo cez 3000 km) na to aby som to mohol bezpečne potvrdiť. Na spotrebu má najväčší vplyv spôsob jazdy, takže to bude dosť individuálna záležitosť. Spotrebu mám stále menšiu po každom natankovaní a dúfam, že si to tento trend udrží. Diesle majú pomerne dlhú dobu zábehu (asi 20 000km) počas ktorej klesá spotreba. Benzín sa zabehne skôr. Na fórach píšu o hranici 12 - 13 000 km, kým sa im znížila spotreba. Posledne som tankoval so spotrebou 5,2 l/100 km, ale nejazdil som po diaľnici, len mesto a po okresných cestách. Veľký vplyv na spotrebu bude mať rýchlosť jazdy. Karoséria má veľkú čelnú plochu aj súčiniteľ odporu vzduchu (cx=0,39 - tak som sa niekde dočítal), spolu so širokými pneumatikami (205 mm) to z neho nerobí žiadne Eco-auto ;) . Preto som volil radšej dieslový motor, čo sa ukazuje ako dobrá voľba :thu: . Pri nižších rýchlostiach, kde sa ešte neprejaví vyšší odpor vzduchu, môže byť toto auto, podľa mňa, vďaka modernému motoru aj slušne úsporné :yes: .
Moju recenziu :SK: si zrejme čítal tu, taktiež sa budem snažiť pravidelne zapisovať spotrebu tu Ak budeš mať nejaké otázky, kľudne sa ozvy. A ozvy sa aj keď auto kúpiš a budeš mať ty prvé skúsenosti. :drink:

Re: Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 24.10.2009 20:14
od Jakub
Plechy jsou zinkované samozřejmě z obou stran. Kdo byl na exkurzi v Žilině to viděl na vlastní oči. Předpokládám, že Soul používá stejné plechy, které se do Žiliny vozí z Koreje.

Re: Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 25.10.2009 15:25
od Taserda
Výroba plechu pozinkovaného z jednej strany by bola veľmi drahá.Auto s takými plechmi asi ani neexistuje,existujú autá s čiastočne pozinkovanou karosériou-niektoré plechy sú bez pozinku a to tie u ktorých sa predpokladá že im nehrozí korózia.
Veľmi zhruba:Plech po zohriatí v peci prechádza cez vaňu naplnenú roztavením zinkom ,po ochladení sa ešte preválcuje aby získal "potrebnú" drsnosť na lakovanie.

Re: Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 04.12.2009 20:42
od rudolf.tomka
veď tam máme toľko plastov, že ani nemá čo zhdzavieť http://www.kiatechinfo.com/index.asp

Re: Karosérie zinkování

PříspěvekNapsal: 05.12.2009 05:40
od SelfMan
Taserda píše:po zohriatí v peci prechádza cez vaňu naplnenú roztavením zinkom ,po ochladení sa ešte preválcuje aby získal "potrebnú" drsnosť na lakovanie


Tu vanu som videl na zaberoch z Hyunday tovarne na Discovery Science - relacia how thing are made.
Cele to bolo veeelmi zaujimave.