Zdravím všechny.
Tak mohu oznámit, že jsem čekatelem na
Sportage IV(2018) 2.0 CRDi 4WD 6AT, GT Line+Tech paket, červená metalíza s dodáním do konce května
A měl bych i pár svých postřehů z mého vybírání jaké že to auto si možná pořídit. A pak rovnou i nějaké dotazy.
1) Auto stále mám částečně i jako "zábavu", leč mám rodinu a potřebu ji stěhovat většinou o víkendech z bodu A do bodu B a to i s častou bagáží, nájezd mám do 15000km (spíš 12000km) rok. Momentálně jsem již 10 rokem vlastně šťastným vlastníkem Honda Accord 2.2 i-CTDi s mírným přečipováním na 150k a to ještě bez DPF filtru. A jelikož ten motor je fakt velice povedený (originál hodnoty 103 kW (140 koní)/4 000 ot./min.,
340 Nm/2 000 ot./min.), ač to není žádná novinka, tak se mi díky jeho tahu a projevu ztížil "trochu" výběr. A i díky výbavě Sport, kde byly polokožený sedadla, kožený volant, karbon ... . A ač sedan, tak kufru taky nebyl zase tak malý 467l.
Moje prvotní představa byla, že bych po deseti letech se sníženým sedanem
chtěl zkusit SUV, jestli mi bude vůbec sedět vyšší posez atd. a po všech manualech zkusit automatickou převodovku ale takovou, aby nezabila auto (mám zkušenost s DSG v RS Octavii v dieslu). Po nějakém prolezení netu a snaze "šetřit" i... jsem si vybral do hledáčku dvojku Tucson a Sportage a že zkusím benzín, když můj roční nájezd není tak velký. Tucsona jsem vyřadil při srovnání interiéru, dle mne vypadá hůř než u Sportage. Má "asi" hezčí předek, ale ve zbytku se mi líbí víc Sportage - jasně, je to subjektivní, ale uvádím to jen pro úplnost.
Takže jsem šel na zkušební jízdu s Kia Sportage 1,6 T-GDI 7-DCT GT Line. No, bylo to pro mne celkové zklamání - jasně, není to diesel s tahem odspodu, takže chce točit, ale v tom se mu snaží zase bránit automatická převodovka, aby zase moc nepapal a tak se tak nějak dohadují a ač to papírově má hodně koní, tak to prostě nedosahovalo toho, co bych já chtěl. Ano, má to i režim sport, ale... to bych pak platil celkem dost za pohonné hmoty a "bojovat" s převodovkou na dalších pár let, to ne. A občas mi ta převodovka při sešlápnutí chvílemi připadala, že si musí rozmyslet, co se po ní jako chce a co ona udělá. Takže tohle jsem hned zavrhl.
Po této mé ne zrovna dobré zkušenosti s novější převodovkou jsem měl strach, co udělá nějaká konstrukčně starší 6AT s dieslem, takže jsem si na dva dny půjčil 2,2 CRDI ve výbavě Style v manuálu, abych to pak mohl porovnat s AT - jo, byl jsem spokojen.
Pak jsem si tedy půjčil to samé na dva dny v 6AT - byl jsem velice mile překvapen, jak se dobře tato převodovka chovala, byla inteligentní, když v normálním režimu jsem sešlápl plyn normálně, tak plynule řadí v nízkých otáčkách, pokud ji sešlápnu víc, tak reaguje rychle, diesel má tah a i bez režimu sport se víc točí a to i na další stupně. A když to člověk přepne do režimu sport, tak to vykouzlí i úsměv na tváři a i v ne GT Line výbavě dokáže toto SUV být svižné ane nějak houpavé - takže SPOKOJENOST!
Takže jsme se dostali k případnému nákupu a zdůvodu věcí které jsem chtěl, tak to vypadalo na GT Line - jenže najednou se jaksi zjistilo, že nic takového není u prodejce, ani na skladě, a dva prodejci mi řekli, že se nedá do červa objednávat, že facelift ... Tak jsem si řekl dobře, bude ještě nějakou dobu Honda a "ušetřím". Ale stejně jsem pokukoval a hledal v předváděcích vozech (byly dva a jeden dost drahý a druhý dost najeto), nebo že bych i šel tedy s požadovanou výbavou dolu, mezi tím jsem koukal i na jiné značky, že bych třeba zkusil Toyota RAV4 Hybrid s kombinací benzínu-že bych jako měl přeci ten benzín, když ty zákazy vjezdu do měst, DPF ... a byl jsem se na ni i podívat a měl v plánu testovací jízdu. Ale pak jsem při hledání našel Nissan X-trail s dieslem 2,0, automatem a v plný palbě za cenu Sportage se slevami a v tu samou dobu jsem se vlastně náhodou dozvěděl, že pár kousků Kia Sportage v GT Line a s Tech Paketem bylo přiobjednáno do výroby, takže jsem měl vnitřní VELKÉ dilema. Za stejný peníze větší (možná až moc do Prahy), terénější (možná až moc na moje potřeby), ale o třídu jinde - vzít, nebo jít objednat rychle Kiu, než zase třeba nebude. Rozhodla to krátká zkušební jízda a zjištění, že jejich CVT převodovka je aspoň pro mne natolik překážkou, že dám tedy stejný peníze za Sportage se kterou mne (snad) bude ježdění bavit, než si snažit zvykat na auto, leč luxusnější ... = takže Kia Sportage objednána
Jo, mezi tím jsem se ještě svezl novou Mazdou CX-5 2.5 v AT - je to benzín, asi bych to dal, ač to není stále tak živý odspodu jako diesel, je i luxusnější = lepší. ALE, cena tam zase skočí o něco víc, což jsem už zamítnul
Tak doufám a věřím, že toto moje "prvotní" nadšení a závěry neopadnou a zůstanou trvalými, stejně jako u stávající Hondy.
2) A teď pá těch dotazů:
- máte někdo již nějaké neblahé zkušenosti s DPF filtrem v kombinaci jízdy přes týden Praha, o víkendu cca 100km zam a 100 zpět?
- GT Line má už lišty na prazích a i na hraně plastu v kufru, že?
- Gumová vana s protiskluzným prostředkem v autě defaultně není, že? Nějaký tip?
- Vnitřní osvětlení a třeba i spz v led taky není, ne (tohle jsem v tom všem nějak nestudoval). Nějaký tip na ověřenou sadu - ebay klidně, či i CZ ...? A je problém to případně pak nějak vyměnit?
- A kam přesně psát takovéto dotazy na doplňky, led žárovky ... pro přesně novou Kia Sportage IV - jde mi to, že jsem viděl, že jsou skupiny Interíér, Exteriér, Elektrika .... jenže tam pak najdete téma s názvem Lišty na dveře a už z toho nepoznám, jestli je tu pro tu naši, nebo starší ... a jako vždy to otevřít a hledat mi přijde dosti ... .
- Kolik kdo platíte za takovéto auto s takovou výbavou dohromady za povinný a havarijní pojištění? A u hoho to máte a s jakým bonusem? Já mám momentálně na stávajícím autě 50% slevu - ptám se jen pro představu, než se zase pustím do tohoto ještě.
Jo, tohle vlákno jsem pročetl celý, ale četl jsem i o jiných autech jinde, takže za tu dobu výběru auta se mi něco i jako pomotává
UF, tak jsem se nějak rozepsal, ale předem všem děkuji za případné rekce.