Zdravím,
v minulém roce jsem laboroval s častým spouštěním regenerace DPF, kdy v letním období se spouštěla co 100km. Na podzim jsem nechal udělat dekarbonizaci (jestli to k něčemu bylo, bůh ví) a zároveň jsem zakryl chladič, aby se motor v zimě rychleji zahřál a vida, regenerace cca po 500km. Nyní, jak je tepleji, se nájezd pro spuštění opět zkracuje a to mám chladič pořád zadělaný. Níže je uvedeno několik regenerací
Celý proces trvá cca 10minut, kdy se snažím držet cca 2000 ot.
Když dojíždím do práce, mám teplotu oleje cca 80°C, při regeneraci teplota za DPF přes 600°C.
provozní režim auta je každodenní dojíždění do práce, cca 20km, mezi městy jedu 100km/h, courání po městě a vožení ženy po obchodech skoro vůbec, to už jsem ji naučil jezdit busem vím, že i tak je to málo ale snaha je jezdit tak, aby se motor prohřál.
Při pročítání různých článků jsem se dočetl, že filtr se po čase zanese tak, že už ani vypalování nestačí, ale mě přijde divné, že v zimě mám nájezd 500km a v létě 100km. Co se snažím vzpomínat, tak se mi zdá, že mě to takhle dělá cca 3 roky, co to auto mám.
Je toto zkracování způsobeno tím, že je větší teplo, čili motor se rychleji zahřeje a proto si vypaluje? Vypaluje se většinou ráno, kdy je stejně kolem 8°C, takže zas takové teplo to není...
9.2. - 283328 - 521km
24.2. - 283830 - 502km
284342 - 512km
27.3. - 284714 - 372km
14.4. - 285233 - 519km
4.5. - 285560 - 327km
10.5. - 285677 - 117km