Pridam aj ja svoje postrehy. Presiel som zo Sportagu 1.6GDI 2WD na novu 1.6 T-GDI AWD vo verzii GT.
So starou verziu ktora nebola zdaleka taka dynamicka som mal spotrebu (dochadzanie do mesta cize okresky) cca nieco okolo 7,5 litrov v lete. V zime to bolo o liter viac. S velmi slabou nohou na plyne som vedel dat nadrz za 6.6L. Papierovo moja verzia mala myslim 6.9L. Na novej este nemam najazdenych ani 2000km a dlhodoba spotreba je 9.2L. Je ale pravda ze jazdim dynamickejsie. Skusal som aj moju dennu trasu ist pianko a dokazal som ju par krat po sebe prejst za cca 7 litrov podla pocitaca. Cize narast cca pol litra oproti bezturbovej verzie. To ale vyzaduje velke sustredenie
. Bezne ale chodim nieco cez 9 litrov. Hadam to casom klesne az sa motor zabehne. Otec ma rovnaku motorizaciu a cestu do Chorvacka dal s novym autom nezabehnutym za 9.3L s tym ze dialnica sa sla 140km/h. Ked ale zapnete sport rezim tak nieje problem ist nas 11-12L uplne v pohode. Dost to zenie otacky k 6000.
Mal som pozicanu na cely den aj tu mild hybrid verziu kde som jazdil za cca 8 litrov. Ma trosku horsie zrychlenie z 0-100 ale to je asi sposobene pomalsim 8 stupnovym automatom. Pruzne zrychlenie zo 100 na 150 hoc aj hore kopcom bolo o dost lepsie ako ma benzin. Krutak je proste uplne inde. Mne sa neoplatilo dat 3000euro za mild hybrid kde by som mal spotrebu o liter nizsiu. Taktiez je to dizel (hoc s elektrom) ktory ma neistu buducnost. Taktiez dizlove verzie maju falosne vyfuky s cim by som sa nevedel stotoznit.
Ak mate este nejake otazky tak zodpoviem. Mam ale aj ja par otazok :
1. Ak zastavim na parkovisku. Motor zhasne lebo start stop. Potom prehodim paku do P a motor uplne zbytocne nastartuje a potom ho vypinam rucne gombikom. Ak zastavim a zhasne motor skrz start stop a stlacim tlacitko aby sa vypol hoc nebezi a potom dam do Pcka tak potom nemozem vystupit lebo pise ze kluc nieje v kabine. Ako teda zastat bez opatovneho zbytocneho startovania?
2. Da sa nejak vypnut to upozornenie ktore sa pri starte musi stale potvrdit na navigacii? Nestaci to raz zobrat navadomie ale stale to musim potvrdzovat?
3. Predosla GT mala natacacie xenony. Nova verzia ma LED svetla a predajca tvrdil ze su natacacie. Mne ale tak nepridu zeby sa natacali. Viete niekto aka je realita?
4. AWD lock podla knizky ide do 60km/h. Ja som siel po rovinke viac a vobec to nevyplo. Co viem tak Kia pouziva Dynamax system 4x4 ktory reaguje na jazdu a teda pri prudkom zatoceni dava pohon na zadok (predpokladam ze max 50%) cize pomer medzi napravami sa deje neustale podla jazdy. Cize asi ten Lock zvlada vyssie rychlosti. Kedysi to bolo co pamatam 30 alebo 40km/h. Co bolo menej ako som toho casu mal na Suzuki SX4.
5. Predosla verzia mala parkovaci asistent. Ten je aj v navode co mam. Pritom nova verzia ma namiesto toho tlacitka 360ttku kameru. No zjavne maju v tom bordel. Inak ta 360tka kamera ma dost slabe rozlisenie. To ma dost sklamalo.