Po 1200 Km se Sportage mám první dojmy a srovnám s minulou 2,0 CRDi. Spousta věcí je samozřejmá, ale přesto je uvedu pro ty, kteří se rozhodují. Navíc jsem prvních 1000 km moc nebláznil.
Motor 1,6 při zrychlení kupříkladu z 80 na 120 lehce zaostává, ale čekal jsem větší rozdíl. Naopak převodovka 7DCT je naprostá pecka. Řadí přesně a většinou neznatelně. Brzdění motorem z kopce 1,6 taky nezvládá jako 2,0.Rozjezd z nuly mě naprosto překvapil. Řekl bych nastejno s 2,0, ale výrobce píše, že je 1,6 svižnější. I když nepatrně.
Spotřebu mám teď 9,4 a jde o kombinaci město/okresky s mírnými kopci. Do toho občas cesta do Liberce, což lehce snižuje spotřebu.
Při svižné jízdě není problém cestu jet za 11-12 litrů. Řekl bych, že spotřeba teď lehce klesla. Uvidíme jak to bude dál.
Brzdy jsou naprosto skvělé.
LED světla svítí jako hrom. Navíc u předchozích xenonu mi dost vadilo, že jsem svitil jen kousek před vůz. Na dálnici v noci jsem měl velmi nepřijemné pocity.
U modelu 2020 si Kia mohla odpustit klasické žárovky vzadu u směrovek a už tam mohlo být vzadu denní svícení.
Moje výbava nemá automatické páté dveře a Kia upravila otvor pro ruku při zavírání. Se stávajícím umístěním mi to moc nejde. Takže prsty na kapotu
Malý ale důležitý detail pro zimu a "slané" auto.
Origo Kia vana je pěkně hladká a co nedáte pod síť vám bude celou cestu lítat na všechny strany.
Suma sumárum 135kW byla tahoun, ale ta nová je prostě celkově jinde.
Takže teď pomalu vytypovat zimní obutí. V techničáku je spousta možnoatí, co můžete obout. Snad jen ne 16" kvůli el.parkovací brzdě. Tak uvidím, zda dát 19" sadu nebo něco menšího a užšího. Ale upřímně sněhu je čím dál méně. Takže ta šířka už taky nebude mít tolik vliv. Nebo se mýlím?