Peter1007 píše:. Je problém namontovať osvetlenie na nohy a spätné zrkadla keď to už majú v Carens ? Mňa hneva ten lacný prístup a šetrenie na banalitách ktoré dotvárajú dojem z celku. .
Nemáš úplne pravdu. Mám Carens vyrobený v novembri 2017 (teda MY2018) v najvyššej dostupnej výbave pre SR (5 miestne). Osvetlenie v zrkadlách má, osvetlenie nôh NEMÁ! Je možné, že modely dostupné inde, alebo iný modelový rok toto majú - ale to nie je problém VÝROBCU, ale importéra, ktorý si konkrétny model vyskladá z ponuky výrobcu.
Carens predávaný napr. v irsku a nemecku má osvetlenie batožinového priestoru riešené vyberateľnou lampičkou, ktorá svieti aj keď ju človek vyberie z auta (nabíjateľná batéria), takže poslúži ako baterka. V SR je klasické svetlo na boku (popisujem svoje auto) - s tým, že priestor pre lampičku je zaslepený. Lenže v SR začína cena Carensu na úrovni 18600€ (1,6GDI), resp. 19900€ (1,7 CRDi, 85 kW), v Írsku na úrovni 28800€ pre 1,7CRDi, 85 kW). V SR je max. cena za Carens niekde okolo 29000€ (automat, 104 kW, aj s príplatkovými vecami), v tom Írsku je max. cena 33000€ ale s manuálom a 85kW motorom.
Výbava je poplatná cene, za ktorú je importér schopný auto predať. Naviac množstvo vecí nie je problém dodaočne doplniť - akurát to niečo stojí (napr. to podsvietenie nôh vpredu a vzdau, ochranné lišty a pod.), mnohé sa doplniť nedajú. Kto na to má, môže do auta investovať -
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... enstvo.pdf . Doplnková výbava sa dá objednať priamo pri kúpe, takže nie je problém si pri objednávke nového vozidla rovno objednať napr. aj to podsvietenie - len cena cena sa oproti cenníkovej zvýši (katalók je k dispozícii u predajcov, aj na nete). Importér ale nebude realizovať sériovú objednávku s vecami o ktorých vie, že ich ročne vyžaduje 10 majiteľov z 500 predaných áut - pretože by zbytočne zvyšoval cenu modelu.