Ahojte,
prispejem do diskusie svojou skúsenosťou. Snáď to niekomu pomôže pri rozhodovaní. KIU mám cca 3 mesiace a najazdené cca 5 000 km. Auto som bral priamo od dealera, bolo rok staré a s 10 tisíc km, prvý majiteľ KIA ŽILINA, aktuálne ma 15 000 km.
Jedná sa o výbavu Platinum , automat, 136kw diesel, 4x4.
Auto využívam na dochádzanie do práce, denne cca 120 km a sem tam nejaký výlet do prírody v rámci schopnosti a možnosti auta. Auto ma 15 tisíc km a nemôžem povedať, že všetko je ideálne, niktoré veci sa budú reklamovať.
- Pár dní po kúpe som si všimol zle zmontovaný plast na volante, dosť nepríjemne odstáva a stihol som sa už poškrabať.
- ľavý stredný ofuk sa pri nastavovaní zadrháva
- pri 11 tisíc km začalo pri točení volantu niečo vŕzgať. (ako keď triete gumu o gumu alebo keď otáčate pneumatikami na dlažbe)
- pri 15 tisíc km a pri prvej nižšej teplote -10 C si turbo povedalo, že mu je zima a pracovať nebude. Všimol som si to až po cca 5 km šetrnej, ohrievacej jazde. (vypnutie a zapnutie motora to vyriešilo)
- občasne povrzgávanie na pravej strane prístojovky sa vyriešilo samo po rýchlejšej jazde po nerovnostiach
- klepanie z pravej zadnej časti kufra bude podrobené testu keď bude čas. Vyhodím všetko z kufra , sklopím sedadla a uvidím či to spôsobuje niečo v kufri alebo pod tapacírom alebo zadný tlmič (zatiaľ nepredbieham).
- po kúpe som si všimol pri jazde chvenie pravého svetlometu , niečo vo vnútri muselo byť uvolnené , teraz to nerobí, asi to odpadlo.
Prejdime k negatívam auta s ktorými sa treba naučiť žiť:
- pohon 4x4 . Ako by som to povedal, hmmm ..... je na prd. Menšie kríženie náprav a auto je v koncoch. Otec vlastní Forestera 2017 a tam kde subaru ide , tak KIA sa potí, tam kde subaru začína napínať svaly , Kia ostane na hanbu (KIA aj Subaru majú pneumatiky rovnaké). Výraznejšie pribrzďovanie voľných kolies by nebolo na škodu. Dočítal som sa, že je nejaký nový update riadiacej jednotky pohonu, či sa to zlepší uvidíme.
- zle odvodnené 5 dvere. Nechápem prečo voda nemôže vytiecť keď sú zavreté ! Otvoríte ich a vtedy začne potok z oboch hrán dverí. Ku kufru musíte pristupovať stredom.
- automatické doťahovanie okien bolo na Opli astra z 1998 ! Pri najbližšej návšteve dealera sa opýtam, prečo keď to nedokázali vyvinúť tak to aspoň neskopírovali. Ja by som ochotne priplatil tých 5€ za auto na ktorom by som nemusel ako puk držať tlačidlo okna. Pri jazde dosť nepríjemné.
- spotreba bola pre mňa dosť dôležitá pri výbere auta. Pri 4x4 a automate a 2,0 CRDI počítajte so spotrebou 8L na okrskách, v meste 9-10L . Je to dosť veľa .... Rátal som so spotrebou do 7L, výnimočne okolo 6. Ak by som to bol vedel tak kúpim benzín, ušetril by som pri kúpe.
- auto je dosť tvrdé aj na 17" diskoch. Na jar keď prezujem na 19" budem nadávať. (toto sa samozrejme dá vyriešiť prechodom na 16" disky, ale ten vzhľad ...)
- na 136kw motor ten ťah nie je nijako okúzľujúci. Predchodca KIE , Passat B7 so 125kw motor dá KIU do smútku.
- keď si odopne pas zadný cestujúci tak auto nezmyselne pípa. Brzdím ....., kolega sa odopína a auto začína pípať, kolega vystúpi , auto pípa, rozbehnem sa, auto stále pípa a po chvíľke je konečne kľud.
- zamrzí absencia BI-LED svetiel a BI-xenón nemá natáčanie (Bravó KIA , ušetrené)
- nastaviť výškovo sedadlo z najnižšej do najvyššej polohy je priestor na zapálenie si cigarety a kontrolu technického stavu auta.
- zamrzí absencia osvetlenie pod nohami a priestoru okolo auta. Carens ma osvetlenie integrované v zrkadlách, na Sportage sa nezvýšilo.
Niektoré malichernosti sú nepodstatné ale v aute za toľko peňazí zamrzia. Ruku na srdce, Fábia je lepšie premyslená.
Pozitívne veci :
- nepokazilo sa nič čo by auto nadobro odstavilo ...
- terenné vlastnosti nie su očarujúce ale poľnú cestu a sneh zvláda.
- na ceste sedí dobre ale je to daň za komfort
Auto ako celok funguje takmer dokonale, ma veľa negatívnych veci a riešení ktoré buď prekusnem alebo mám smolu. Poteší výlet do terénu a skúšanie či to pôjde alebo nie, vo väčšine prípadov nepôjde. V subaru si hovorím "ale toto už nedá" a on to dá. KIA sa musí v systéme 4x4 zlepšiť inač žiadna ďalšia v garáži nebude. V 6 rokov starom Passate som si zvykol na veľa vecí ktoré som považoval za samozrejmosť ale ukázalo sa, že to tak nie je. KIA nie je zlé auto a kúpu neľutujem. slovenskej kvalite môžem len snívať. O úspornej jazde nemôže byť reč a o modernej technologickej vyspelosti račej ani nežartujem.
To auto v sebe má nejaký kus inteligencie lebo keď idem okolo servisu tak okrem zlého dielenského spracovania všetko odrazu funguje na 100%.