sportage IV s 1,6 tgdi - mám najazdené cca 10.000 km na spoločnej rodinnej a čakám na svoj nový Sportage (už ale v GT-line
). Moje postrehy:
1) super sa s ňou búra (nedali mi prednosť a v 50ke sme sa kolmo zrazili) - nikomu sa nič nestalo, pásy, airbagy, všetko na 1*
2) rýchle dodanie v SR - po totálke z bodu 1) sa objednala ďalšia do rodiny - dodanie cca mesiac a týždeň (jeseň 2018), uvidíme koľko budem čakať na moju novú GT
3) silný, tichý a "úsporný" motor a vcelku fajn prevodovka - DCT má suché spojky tak sa snaží minimalizovať trenie (na rozdiel od mokrej DSG vo VW group) a vtedy sem tam jemne trhne, motor žerie toľko, koľko výkonu sa od neho chce - dôchodcovské presuny po okreskách a dedinách vedia spotrebu stlačiť pod 7 litrov, diaľnica 135 kmh (tempomat) cca 9 - 9,5 litra (do 14 ak je fakt silný protivietor). Mesto okolo 9 - 13 podľa kolón a stánia. Mali sme v rodine v minulosti Sportage II 2,7 V6 AT4 - proti tomu je 1,6 Tgdi rovnako silná a o cca 4 - 5 litrov úspornejšia (po 200k km bol na V6 priemer 13,9 litra podľa tankovania).
4) palubný PC klame so spotrebou - na rozdiel od ostatných áut ukazuje VIAC o cca 0,5 až 0,7 litra (čiže 9,5 na PC mi vychádza 8,8 - 9,0 podľa dotankovania).
5) pri vypnutí tempomatu (obyčajný) DCT rozpojí spojky a zdvihnú sa obrátky na chvíľku (cca 1,5 sekundy), potom znovu zopne a ide bez plynu - OTÁZKA DO PLÉNA: robí to aj niekomu ďalšiemu ? Som zvedavý čo bude robiť ten adaptívny tempomat-
6) Horší výhľad šikmo vpred - treba sa sem tam nahnúť okolo A stĺpika
7) Inak super auto, pomer cena/výbava výborný, oproti podobne vybavenému niečomu od VW group o cca 5 tis EUR menej
Pardon za dlhý príspevok O:-)