buko1 píše:To bude asi tým, že to nerobí výrobca, ale importér (ten zápis do dokumentácie). A môže ísť o zápisy spravidla z obdobia rokov 2016 a 2017, keď k tejto zmene u niektorých modelov KIA s týmto motorom dochádzalo (aj keď niektoré modely s 1,6GDI majú tých 30 000 km/24 mesiacov už od roku 2014), takže je vysoko pravdepodobné, že ide o chybu ľudského faktora. Tieto motory sa používajú celosvetovo v množstve modelov, takže výrobca na základe odozvy z jednotlivých trhov má určite lepšie informácie ako my tu.
Případ, co jsem já řešil byl z r. 2014 a nejde o chybu importéra nebo v dokumentaci. Prostě ten předpis rozdílný je a byl.
A ano. Výrobce má jistě mnoho dat a informací, které my nemáme. Jenže také má své zájmy. Na jednu stranu prodávat nová auta, takže není v jeho zájmu, aby vydržela dlouho, a k tomu tlaky firemních zákazníků na co nejnižší servisní náklady vedou třeba k zájmu na co nejdelší servisní interval výměny oleje. Na druhou stranu, nemůžou třeba dopustit, aby motor odcházel v záruce. Nebo auto vypadalo oproti konkurenci poruchověji. Atd. Atd. Navíc, kdo dělal v nějakých firmách, určitě si nedělá iluze o tom, že to někde funguje na 100% a vše se tam děje a stanovuje jen logicky a na základě tvrdých dat. Ale i kdyby, prostě zájmy výrobce jsou jiné, než zájmy zákazníka a s tím je třeba počítat. Navíc zájem zákazníka, který auto střídá co dva roky, a někoho, kdo ho chce mít déle, je taky jiný. Ale souhlasím, že získat nějaké 100% informace o tom, jaký bude rozdíl při výměně po 12 měsících nebo po 2 letech, je problém.
Za mě platí, že pokud si chci auto nechat déle a předepsáno bych měl 24 měsíců, vyměnil bych si ten olej a filtr po roce sám doma a do KIA jezdil až na tu předepsanou 24 měs. výměnu. Náklady do 1000 Kč za takovou výměru tj 500 Kč navíc ročně by mi za klid stály a i kdyby to nemělo ničemu pomoci, zas taková ztráta to není. Rozhodně lepší útrata než nějaká blikátka a podobné věci, které se tu na fóru taky řeší a kupují... Pokud bych se auta zbavoval ještě v záruce a šlo mimo okruh rodiny a známých, tak bych to asi neřešil. Ale nikomu to nevnucuji. Jak jsem psal 100% data nemáme asi nikdo z nás.
P.S Jsem rád, že to nemusím v praxi řešit. pro mé GDI naštěstí předepsala výměnu každý rok a servis vč. materiálu tj. oleje i filtru mi hradí po dobu záruky taky Takže tam jezdím rád