Ten motor má záruku 150 000 km a auto je normálny spotrebný tovar. Pochybujem, že si dnes niekto kupuje nové auto s cieľom, že ho odovzdá svojim vnukom ako to bolo pred 50-60 rokmi. Takže z tohto hľadiska sa na to treba pozerať a tak sa k tomu autu aj správať. Keď bude ten motor mimo záruku, tak hodnota tej
bude rovnako malá či sa ten olej menil každých 5000 km, alebo každých 30 000 km. Nehovoriac o tom, že ak by som u auta videl, že tam bol olej menený príliš často, tak by som začal uvažovať aký mal majiteľ problém, alebo v akých podmienkach auto jazdilo - viď manuál, kde sa skrátené intervaly výmeny oleja predpisujú pri používaní v sťažených podmienkach.
Pochybujem že niekto z nás má reálne a dlhodobé skúsenosti s týmito motormi a s ich intervalmi výmeny oleja (väčšina z Vás čo má tento motor má predpisovanú výmenu oleja ešte po 15 000 km/12 mesiacov). Vychádzame z toho, čo kde kto napísal (výrobca, novinári, agentúra JBP). Väčšina tzv. nezávislých odborníkov, ktorí radia výmenu oleja skrátiť je napojených na výrobcov a predajcov olejov, ktorí žijú z toho, koľko oleja predajú (a to nehovorím o článkoch, ktoré sú ako PR priamo označené). Takže samozrejme že budú tlačiť do toho, aby sa olej menil čo najčastejšie (a aj pre servis sú to relatívne lacno zarobené peniaze). Na druhej strane je výrobca, ktorý na ten motor dáva záruku 150 000 km aj napriek tomu, že intervaly výmeny predĺžil na dvojnásobok - pochybujem, že by to robil, ak by ten motor pri týchto intervaloch mal nejaké problémy, pretože by si *niečo* do vlastného hniezda.