Stránka 1 z 1

Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 28.04.2019 16:44
od petrhorak90
Zdravím,

Jelikož se v autech moc nevyznám, a nevím zda je to běžné tak potřebuji vaši radu.
Vlastním Kia Sportage 2010 1.7 CRDI 185 000Km. Přijde mě hrozný propad mezi 2 stupněm a 3. Pokud motor na 2ku nevytočím někde nad 2 000 RPM a zařadím 3 tak motor začně dunit a vibrovat jakoby měl vyskočit.
Dělá to vlastně jen u toho převodu z 2 na 3.. jestli to takhle je běžné tak mě tam přijde teda naprosto šílený skok. Protože takhle vytáčet 2ku není moc komfortní.

Napadlo mě v čem by mohl být problém spojka,převodovka ?

Nějaké rady?
Díky moc

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 28.04.2019 17:23
od Beda
S mojim 2.2CRdi nevidim problem radit az po 2tis. otackach, proc motor trapit nizkymi otacky, pak to akorat cuka :roll: , lenivi motor a zanasi se usazeninami :thd:

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 28.04.2019 17:41
od petrhorak90
Chápu taktéž se snažím netrapit motor. Jenže ta 2ka jde do hodně nekultivovaného režimu. Převod na 4,5,6 stupeň je o 1000% lepší. Ten skok mezi 3 a 4 tam je naprosto minimální a se 4 se v pohodě rozjedu i z 50ky.. za to z 3 stupně se nedokážu pořádně rozjet ani kolem 40 bez toho aniž by motor šel do dunivého a klepavého zvuku.

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 28.04.2019 20:22
od Karens
Keď motor duní a klepe tak treba podradiť! 2000 otáčok sa ti zdá veľa?! To dúfam nemyslíš vážne! A ak si myslíš, že šetríš tak sa mýliš, graf mernej spotreby (závislosť od otáčok) vyzerá inak ako si myslíš. Nevraviac o tom ako tie nízke otáčky prospievajú dvojhmote a ďalším veciam.

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 29.04.2019 08:52
od Katikakus
Kdyz motor duni, pracuje v prilis nizkych otackach. Nauc se radit vys.

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 29.04.2019 22:34
od altt
Koľko máš otáčok keď tam dáš tu 3jku?

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 30.04.2019 00:29
od ladlen
No neviem, ja mám tiež motor 1,7 CRDI, ale pokiaľ ho nevytočíš na tých aspoň 2000 otáčok, ale povedzme na 1800, tak na akých otáčkach bude tá trojka začínať? Na 1400? Moja skúsenosť je, že pod 1500 otáčok nejdem, lebo potom je problém so zrýchlením. Ale, schválne to zajtra vyskúšam a potom napíšem. Lebo ja neradím podľa otáčok na otáčkomeri, ale jednoducho podľa sluchu a počutých otáčok motora. A hlavne sa nedrž toho, čo Ti na displeji radí počítač, že kedy máš akú rýchlosť radiť, podľa jeho odporučení budeš motor vždy len dusiť.

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 30.04.2019 15:04
od ladlen
Tak som pred chvíľou vyskúšal, ako je to preradiť z dvojky na trojku pri otáčkach menších ako 2000. Pri 1800 na dvojke, po preradení na trojku spadnú otáčky kdesi na 1300, samozrejme motor sa dusí a neťahá. Dokonca displej ukazuje, že na trojku sa má preradiť niekde tesne pod 2000 otáčok a aj vtedy je motor na trojke ešte pridusený. Ja preraďujem na trojku pri kľudnej jazde niekde medzi 2300-2500 otáčok. Čiže je jasné, že auto i motor máš v poriadku, len Tvoj spôsob jazdy je nejaký divný.

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 30.04.2019 16:36
od altt
Tak už vieme kde bude tá zrada. Neviem prečo si všetci myslia že keď majú diesel tak musia radiť v nízkych otáčkach - asi aby to veľa nezralo :-D . Ja keď som mal diesel som radil presne tak ako píše kolega nadomnou :-)

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

PříspěvekNapsal: 09.05.2019 23:09
od mouka013
Mám taky 1,7 CRDI a pod 2000 otáček nechodím a řadím až někde okolo 2700.