@ Patrik 1974 :
Ahoj, už jsem kdysi psal o problému s řazením z 1 na 2./ další řazení už není tak bolavý/. Zvlášť u studeného motoru, kdy ještě funguje obohacení směsi, klesají otáčky motoru příliš pomalu a synchron to nestačí pobrat. Konzultoval jsem to v servisu a bylo mě to vysvětleno tak, že tyto motory, k vůli emisím, mají delší dohořování zbytkových spalin a tím delší dobu klesání otáček motoru. Stává se mně i při zahřátém motoru, pokud víc vytočím při rozjezdu první převodový stupeň, tak cítím v řadící páce škrtnutí o dvojkový stupeň, než to synchron pobere. Zajímavé je, když motor zatížím chodem klimy, řadí se dobře, bez náznaků škrtnutí o dvojkové zuby. Celý život / a u mně je to fakt dlouho
/ jezdím jako řidič z povolání, ale nikdy jsem nebojoval s řazením, jak teď, u Sportage. A závěr?
1. Nesouhlas s filozofií Kie, jakým způsobem řeší emise
2. Nevýtáčet motor při rozjezdu na 1. st
3. Zvyknout si na to
4. Najít nějaký positivum, třeba to, že má Kia větší setrvačný dojezd po odstavení plynu / daný bohužel, delší dobou dohořívání směsi/
Pěkný den. lubos761
Kia Sportage 2.0 CVVT, Comfort +, r.v. 2011, orange techno, xenony, park.asistent, 17"kola,