Odkaz je zajímavý a jsem fakt zvědavý jestli výsledná cena opravdu bude kolem 35tis. Někdo tu psal, že lpg komponenty na GDi jsou v podstatě stejně drahé jako na ostatní nepřímovstřikové motory, pouze se montážní firmy vyšší cenou kryjí pro případné opravy jejich lpg v dvouleté záruce. Protože jim v podstatě chybí zkušenost s těmito přestavbami.
Ty žvásty typu "LPG má snad jen kromě nižší ceny za km samé mínusy." jsou podle mě pravda. Snad už jen nižší emise jsou plus. Ale pak už nevím o ničem v čem by to bylo lepší než benzín.
Zvýšení celkového dojezdu - zbytečné (akorát budete těžší a ušetříte jen půlku když pojedete půl cesty na benzín)
Větší bezpečnost - blbost, stále vozíš benzínovou nádrž (bouchá hlavně prázdná)
Největší výhodou je úspora nákladů za pohonné hmoty (až 50ti % úspora) - pravda, ale 50% to není
Vyšší životnost motoru - silně pochybuji (u motoru kie spíš životnost snižuje)
Hustá síť čerpacích stanic jak v ČR, tak i v Evropě - pravda, nikdy jsem neměl problém najít lpg po cestě, jen rakousko je velmi slabé, ale zase se dá přejet na jednu nádrž.
už mi končí přestávka to be continued...
Edit:
Teď mi došlo, že ta montáž lpg v odkazu co jsi dával není podle všeho kapalná fáze, bez kapalné fáze je to tedy poměrně drahé a navíc to bude přivstřikovat benzín a to není moc velká hitparáda!
Usuzuji z toho, že tam nikde nic o kapalné fázi nepíšou... (ale prolít jsem to docela rychle,tak se nechci mýlit)
Znovu teda píšu, kapalná fáze se zatím v ČR pod 50tis asi nedá sehnat.