Škubání motoru při větším přidání plynu

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod superkutil » 06.05.2014 11:50

Ahoj, dělali mi výměnu rozvodů ve 150tis.km a repasi dvou vstřiků a od té doby při větším přidání plynu začne motor škubat (cca 5 škubnutí za sec). Kdyby to dělalo při každém vstřiku, tak by to bylo cca 8 škubnutí za sec a to je myslím míň. Nejvíc to dělá na 6ku na dálnici. Při lehké noze v pořádku, ale když přidám víc, tak to začne a čím víc přidám, tím je to horší. A motor také méně táhne jak dřív. Jako kdyby byl posunutý okamžik vstřiku. Netušíte někdo, co by to mohlo dělat. Nějaké vadné čidlo či silenblok?
KIA Sportage 2.0CRDI 103kW r.v. 2007 Obrázek
Uživatelský avatar
superkutil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 50  Témata: 10
Registrován: 15.06.2012
Bydliště: Česká republika  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod Beda » 06.05.2014 19:42

Napada mne jen patrat po tom, zda ona vymena rozvodu probehla dobre, ci se neco nepootocilo vuci predchozi pozici a zda repas vstriku je udelan dobre :?
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8252  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod spd001 » 06.05.2014 20:06

no ale ked ti to robi od tej opravy/vymeny jedine ze problem bude mat suvis s tymi vstrekovacmi.Na rozvody by som to netipoval kedze by ti to trhalo stale(ak ti skoci rozvod pochybujem ze ti pri lahkej nohe pojde motor ok a pod parou bude trhat, z vlastnej skusenosti motor nebude mat vykon ani tah a bude dymit) ale tie vstreky by som urcite povazoval za pricinu a opravu reklamoval.ono nemam skusenosti s :kia: ale u vacsiny(v mojom pripade to bol VW koncern)aut teda dieslovych motorov sa da cez diagnostiku zistit odber paliva pre kazdy vtrekovac a pre kazdy jeden vstrek a tam sa dozvies ci mas vstreky ok.
Obrázek cee´d_SW 1.6 GDI FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
spd001 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1326  Témata: 4
Registrován: 18.04.2014
Bydliště: Šaľa  Slovakia (sk)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW II (2014)
120000 km @ 7 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod kori » 06.05.2014 20:12

ja by som to tiež videl na tie vstrekovače, pravdepodobne sú v prdeli a vstrek nerozprašuje naftu, ale tečie cez neho a zalieva a preto pri vyšších otáčkach škube. :( :(
Kia cee´d sw 1,6 crdi ex 2009 biela
Uživatelský avatar
kori Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 314  Témata: 11
Registrován: 28.02.2014
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2009)
178000 km @ 5.5 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod Pavka » 06.05.2014 23:00

superkutil píše:Ahoj, dělali mi výměnu rozvodů ve 150tis.km a repasi dvou vstřiků a od té doby při větším přidání plynu začne motor škubat (cca 5 škubnutí za sec). Kdyby to dělalo při každém vstřiku, tak by to bylo cca 8 škubnutí za sec a to je myslím míň. Nejvíc to dělá na 6ku na dálnici. Při lehké noze v pořádku, ale když přidám víc, tak to začne a čím víc přidám, tím je to horší. A motor také méně táhne jak dřív. Jako kdyby byl posunutý okamžik vstřiku. Netušíte někdo, co by to mohlo dělat. Nějaké vadné čidlo či silenblok?



To jsou ty vstřiky! Mohou to třeba být zbylé dva co se nedělaly .Pokud se dělal repas jen dvou vstřiků, tak to je taky špatně. Protože je jasné že byly chyceny všechny vstřiky. Měl jsem to samé na Sportage měnily dva vstřiky a za čtrnáct dní se dělaly zbylé dva.
Kia Magentis II 2.0 CRDi (2010)
Uživatelský avatar
Pavka Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 255  Témata: 1
Registrován: 28.12.2010
Bydliště: České Budějovice  Czech Republic (cz)
14. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia Magentis/Optima II (2010)
115000 km @ 5.5 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod superkutil » 03.06.2014 23:30

Ahoj pánové, tak to vypadá na něco jiného. Nechal jsem vyvážit přední kola a výrazně se to zmenšilo. Hodně je to na 6ku od 130km/h. Nejvíc kolem 140km/h. A auto po silnici dost běhá. Nevím, zda při té opravě neutrhli nějaký silenblok nebo závěs. Při malém zatížení motoru je to v pohodě, při větším zatížení je to nejhorší mezi 2000 - 3000ot. Nad 3000ot je to zase lepší.

Všechny 4 vstřiky byly na testu a dva jsou v pohodě. Jen je vyčistili.
KIA Sportage 2.0CRDI 103kW r.v. 2007 Obrázek
Uživatelský avatar
superkutil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 50  Témata: 10
Registrován: 15.06.2012
Bydliště: Česká republika  Czech Republic (cz)

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod spd001 » 04.06.2014 16:55

tazko sa to urcuje kedze nevieme co presne myslis tym sklbanim motoru lebo osobne som sa este nestretol s tym ze by motor trhal a po vyvazeni kolies by prestal trhat alebo by trhal podstatne menej :no: kedy si menil palivovy filter?moze byt aj to ze pri montazi trysiek sa do niektorej trysky dostal bordel ktory blokuje naftu do trysku.urcite by som to dal na diagnostiku a preveril vstrekovane mnozstvo kazdej trysky..
Naposledy upravil spd001 dne 04.06.2014 22:46, celkově upraveno 1
Obrázek cee´d_SW 1.6 GDI FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
spd001 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1326  Témata: 4
Registrován: 18.04.2014
Bydliště: Šaľa  Slovakia (sk)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW II (2014)
120000 km @ 7 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod ladlen » 04.06.2014 22:35

Môže to byť palivový filter, tiež som kedysi mal podobný problém na Favorite už aj s katalyzátorom. V značkovom servise Škoda mi auto dali na počítač, vraj zlá lambda sonda, vymenili ju a výsledok žiaden. A kamarát, automechanik, mi vymenil vo svojej dielni palivový filter, a problém s pridávaním plynu zrazu zmizol. Aj tú vraj vadnú lambda sondu ešte použil v inom aute.
ladlen Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 469  Témata: 9
Registrován: 26.03.2008
Bydliště: Trstená  Slovakia (sk)

Kia Sportage III (2013)
92000 km @ 0 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod superkutil » 13.07.2014 17:09

Vypadá to asi na nějaký závěs kola nebo čep. A při malém plynu se to neprojeví ale při větším zatížení motoru zřejmě začnou kola kmitat a přenáší se to na pedál plynu. Problém se objevil po výměně rozvodů a vstřiků. Bohužel se oboje dělalo najednou a tak není jasné, s čím to souvisí. Automechanik tvrdí, že se natáhl některý ze silentbloků.
KIA Sportage 2.0CRDI 103kW r.v. 2007 Obrázek
Uživatelský avatar
superkutil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 50  Témata: 10
Registrován: 15.06.2012
Bydliště: Česká republika  Czech Republic (cz)

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod superkutil » 05.08.2014 10:20

Tak to vypadá buď na vstřiky nebo na nějaké posunuté čidlo polohy klikovky. Když víc přidám, na jakoukoliv rychlost, tak to začne klepat ve frekvenci zapalování směsi ve válcích. Jako kdyby to zapalovalo před horní úvratí. Ale je to jen při větším zatížení. Jako kdyby se posunulo nějaké čidlo polohy klikovky. Nevíte, kde snímá Sportage polohu klikovky?
KIA Sportage 2.0CRDI 103kW r.v. 2007 Obrázek
Uživatelský avatar
superkutil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 50  Témata: 10
Registrován: 15.06.2012
Bydliště: Česká republika  Czech Republic (cz)

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod Beda » 06.08.2014 15:18

Podle soupisu senzoru pro tvoji Sportage http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx ... TTab=False je snimac klikovky pod OE cislem 39180-27400 (FACET FA 9.0563) a ten by se mel nachazet na spodku motoru viz. http://www.kiapartsoverstock.com/showAs ... ly=1065940 a dil s cislem 39180.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8252  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod krokodill » 06.08.2014 23:41

Já mám nyní něco podobného. Cca před dvěma roky mi dělali v HK (v autorizovaném servisu...) výměnu rozvodů. Dělal jsem si celkem přesnou statistiku spotřeby a zjistil jsem, že se mi zvýšila spotřeba asi o litr a půl. Připisoval jsem to nastávající zimě a pak jsem tomu přestal věnovat pozornost. Jen mi motor občas také zacukal, hlavně při větším zápřahu. A zdálo se mi, že méně táhne. Teď jel se mnou kamarád a říkal, že s motorem není něco v pořádku, že to dáme na diagnostiku. Když to napojil, tak na jedný diagnostice se nic neukázalo, ale říkal, že má ještě jednu, která je spíš pro japonská a korejská auta. No a tam se zobrazila chyba, že je nějaký rozdíl (asi 1,5%) v natočení rozvodů. Co teď? Zavolat do servisu, kde mi to dělali, jak se k tomu postaví??? Jak by jste to řešili vy? :?
KIA SPORTAGE 4WD (JE_) 2.0 i 16V Rok výroby: 2007, KW/HP: 104/141, Obsah: 1975, motor: G4GC, LPG - Vialle...
krokodill Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 33  Témata: 4
Registrován: 04.11.2012
Bydliště: podkrkonoší  Czech Republic (cz)

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod mv12 » 07.08.2014 00:23

Pokud je to prokazatelně způsobeno špatně provedenou opravou a k závadě nemohlo dojít jakkoli jinak později, zkusil bych se každopádně obrátit na daný servis, jak se k tomu postaví. Ale bude asi hodně záležet na jejich dobré vůli uznat chybu a opravit ji, protože je to již dlouhá doba a zřejmě i po záruce...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod superkutil » 26.03.2015 16:39

Ahoj, tak se po čase vracím. S mechanikem jsem to řešil, vstřiky zkontrolovali a nic se nenašlo. Po namontovaní nových pneu to přestalo, ale opět se to objevilo. Navíc se při brždění hrozně přední náprava rozkmitávala. Pomohla výměna předních kotoučů. Ale prý má KIA blbě udělané plovoucí třmeny a ty zarezávají.

Bohužel škubání při přidání plynu tam je, nejvíc na 6ku a kolem 130km/h. Pokud jedu třeba 160-170km/h, tak je to v pohodě.

Teď se navíc objevil jiný problém, při jízdě neměnnou rychlostí po rovině s minimem plynu, začne motor škubat, jako přidal a ubral. Když se přidá nebo ubere plyn, tak je to dobré. Počítám, že odchází zbývající dva vstřiky.
KIA Sportage 2.0CRDI 103kW r.v. 2007 Obrázek
Uživatelský avatar
superkutil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 50  Témata: 10
Registrován: 15.06.2012
Bydliště: Česká republika  Czech Republic (cz)

Re: Škubání motoru při větším přidání plynu

Příspěvekod MichalCZ40 » 18.09.2015 20:25

Doporučuji zajet do KIA autorizovaného servisu a tam si nechat vyjet záznam z řídící jednotky. Tam zkontrolujte čísla vstřiků a jejich pozici v motoru - pokud nesouhlasí jen pozice, je třeba je dát na místo tak, jak jsou zadány v ŘJ, nebo méně bolestný úkon je podle čísel zadat do jednotky nové rozmístění vstřiků. 1,5% pootočení, to slyším poprvé. Ještě mě napadá špatný snímač polohy plynového pedálu. Je to zdvojený potenciometr - to by taky mohlo dělat, ale zase ne v pravidelných intervalech. Ikdyž nevím, jak jednotka vyhodnocuje odchylky hlavního snímače od druhého, který je jako kontrolní. Ale pravděpodobně to budou zbylé 2 vstřiky. Kilometry najeté mají a záleží, co jste kdy nabral za naftu. Kvalita se může i u velkých a známých pump den ode dne lišit.
:kia: Carnival 2,9 CRDi 2005 183500km 7,8l/100km
Uživatelský avatar
MichalCZ40 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 31  Témata: 4
Registrován: 12.09.2015
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé