Návštěvník píše:Mám problém, Kia Sportage rok 2001 2,0 TD ak ho umyjem, alebo prejdem cez mláku tak si sám zvýši na volnobeh otáčky. Ak ho vypnem a znova naštartujem je všetko zase v poriadku, what is it ?
lubos761 píše:To : marek008
Ahoj, mám Sportage 2.0 CVVT, od ledna a první jízdy byly pro mě utrpením. Dvojkový synchron mě proklínal, protože přeřadit z 1 na 2 i při malé rychlosti rozjezdu bylo znát na řadicí páce, jak si škrtne o zuby. Dost dlouho jsem se s tím učil řadit. Ty otáčky jdou fakt pomalu dolů. Není to Off-roadem, jak tu výše někdo psal. Je to tím, že aby motor splňoval přísné emise, tak je konstrukčně udělán tak, aby i po odstavení plynu dohořela zbytková směs a tím se prodlužuje doba klesání otáček. Pokud jedeš na klimu, motor je víc zatížen, tak zjevně jde z otáček rychleji. Byl jsem s tím i v servisu a bylo mě to takto vysvětleno. Bohužel pro majitele benzínu to znamená si na to zvyknout. Měl jsem už za svůj život dost aut, ale toto je první, s kterým tak trochu bojuji při řazení. Chybí mě takový to krásný šoupnutí další rychlosti, bez náznaku šktrnutí o dvojkový zuby. Další, vyšší rychlostní stupně už jdou docela dobře. Ale nejvíc je to znát z 1na 2. Chce to jen popojet a řadit velmi brzo 2. stupeň. Další už poho..
Pěkný den. lubos761
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé