Trochu mi začínají zlobit brzdy. Párkrát jsem se svezl a jakmile dosáhnou vysoké teploty ozývá se při brzdění od kol klepání a dunění. Jakmile vychladnou je zase klid. Sjeté ještě nejsou, mají odhadem asi 6- 8mm, ale asi budou spálené destičky a možná jsou vyhřáté vymezovací plechy u destiček. Celkově mi přijde, že se nějak rychle přehřívají.
Nemáte někdo tip kde koupit přední brzdové desky od EBC brakes? Zatím jsem je našel pouze na menší brzdu (15" kola). Kotouče jsou naprosto v pořádku, ty zatím měnit nemusím. Díky
edit: Takže jsem hledal a opravdu jsem žádné "lepší" destičky na mého ceeda nenašel. Od EBC brakes jsou v nabídce pouze Ultimax2, což jsou asi téměř obyčejné destičky a vyšší řady destiček nabízejí pouze na 280mm kotouče- 15" kola, což je velká škoda. Brembo nabízí také jen standardní desky a pak ještě Textar to samé. Prostě nic extra
Tento problém mi přivedl na myšlenku, že se podívám jak to s tou teplotou brzd vlastně je. Vzal jsem infra teploměr s celkem vysokým rozptylem teplot (-50 až 850°C) a změřil jejich teplotu při různém způsobu jízdy.
Při naprosto běžné pohodové jízdě po okresní silnici se teplota brzd (předních i zadních) pohybovala kolem 36°C. Okolní teplota cca. 16°C. Takže žádná zátěž.
Při ostřejší jízdě po okresní silnici (asi 20km) kde bylo několik prudších brzdění, ale nic extrémního, byla teplota předních kotoučů na brzdné ploše pouhých 57°C, na středu kotouče v místě uchycení 79°C. To znamená že kotouč se dokáže velice rychle ochladit, jelikož mi trvalo asi 1 km než jsem našel vhodné místo na zastavení a již jsem předtím tolik nebrzdil. Teplota středu kotouče naopak říká že během jízdy musel být zahřátý více, ale pak se celkem rychle díky vnitřnímu chlazení ochladil. Teplota vnějšího povrchu destiček byla cca. 80°C a brzdového třmenu kolem 30°C, takže je vidět že moc tepla se do něj nepřenáší.
Vždy jsem si myslel, alespoň podle stavu kotoučů, že zadní brzdy moc práce neodvádějí. Podle teploměru naopak. Zadní kotouč byl celkem rovnoměrně (střed i brzdná plocha) ohřátý na 74°C, takže podobně jako přední kotouč v místě uchycení. Díky jeho konstrukci neodvádí zdaleka tak dobře teplo, ale evidentně brzdí dost.
Jen pro zajímavost jsem změřil teplotu vnitřní části koncovky výfuku, asi 5cm od okraje směrem dovnitř. Byla 122°C což není zrovna málo a čekal jsem o hodně míň.
Celkově jsem byl překvapen nízkou teplotou brzd, hlavně předních, zajímavým zjištěním teploty zadních brzd kde jsem takovou teplotu vzhledem k nízké teplotě těch předních nečekal a také jsem nečekal tak vysokou teplotu na konci výfuku. Ale je pravda, že motor běžel často pod plynem a pohyboval se většinou mezi 4-6 tis. ot/min