Sľúbil som že sa podelím o skúsenosti s nosičom bicyklov Thule ProRide 591 a priečnikmi Thule WingBar, tak tu sú (bol som nejaký čas v zahraničí bez auta, takže to trvalo trochu dlhšie).
Od montáže 21.7 ubehol mesiac za ktorý som najazdil
700km - celú dobu s priečnikmi na streche. Z toho bolo cca
125km s bicyklami (75km s jedným, 50km s dvomi). Prakticky celých 700km bolo na okresných cestách, s minimom jazdenia po meste (t.j. môj bežný režim) a z toho celého len
60km po diaľnici (štandardne tachometrových 130-140km/h, bez bicyklov).
Spotreba, vypočítaná z tankovania (nie z PP) bola za týchto 700km
6,54l/100km, čo ma príjemne prekvapilo. Pri danom štýle a objeme jazdy (okresné cesty bez diaľnice) mávam okolo 6,4l/100km. Bežne sa udáva pri vození bicyklov na streche nárast spotreby o 30%, čo by v mojom prípade (vezenie bicyklov 125km zo 700km pri náraste s bicyklami na 8,32l/100km) mi to vychádza na 6,75l/100km a reálny výsledok bol o niečo lepší. Je možné že bez bicyklov by som teda dosiahol svoju rekordnú spotrebu.
Každopádne aspoň sa o nárast nemusím báť keď jazdím iba s priečnikmi. Tie sa mi nechce dávať dolu. Keď jazdím bez bicyklov, tak ale zhadzujem samotné nosiče bicyklov. Montujú sa do T-drážky tromi rýchloupinákmi, takže je to otázka minúty.
Poznámka ku samotnému noseniu bicyklov: Sportage je vysoké auto, takže bicykle je potrebné zdvihnúť dosť vysoko, ale pre vyššieho človeka s dostatočne dlhými hnátmi je to zvládnuteľné bez pomoci. Len na to treba brať ohľad, nie je to ako dvíhať bicykle na sedan.
Ešte poznámka ku hlučnosti: priečniky WingBar sú tuším najaerodynamickejšie z ponuky Thule a mali by teda mať najmenší odpor aj hluk. Dodáva sa k nim gumka, ktorú je potrebné nastrihať a zasunúť do drážky aby vyplnila prázdne miesta. To som bol lenivý urobiť. Vďaka tomu bola hlučnosť s prádznymi priečknimi vyššia než s bicyklami, ale prejavovala sa len nie veľmi rušivým syčaním už od od 50-60km/h. S bicyklami bolo syčanie výrazne tichšie. Keď som šiel na diaľnicu, zasunul som aj gumku, a do 100km/h teraz nie je počuť nič, potom sa ozýva tiché, ale akusticky menej príjemné vysoké pískanie.