Stránka 1 z 4

Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 09.04.2012 11:36
od Jardabr
Zdravím všechny Sportážníky.
Chci se zeptat, mám motor 1.6 v benzínu a přemýšlel jsem o tažném zařízení. Nejdřív jen pro držák na kola (nejsem žádný čahoun a na střechu kola rvát nechci). Polovička by zase ráda občas něco většího (pračku, ledničku, co já vím) dala na vozík. Má smysl s tímto motorem tahat i vozík? Zvyklalo mě totiž uchycení kol na páté dveře. Je to levnější a kvůli jednomu, max. dvěma kolům vyjímečně, asi i jednodušší.
Někde jsem tu četl, že někdo tady dal na frak převodovce, díky vozíku, ale zas to nemůžu najít, co to bylo za konkrétní případ.
Máte někdo zkušenost, nebo radu?

Díky, Jarda

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 09.04.2012 12:59
od souk69
:? Nevím, proč bys měl zničit převodovku nebo motor vozíkem. Míval jsem Škodu 105 a jezdil jsem na dovolenou s narvaným vozíkem, pak třeba Peugeota 405 1,6 benzína a začal jsem s karavanem. Teď mám Ceeda 1.6 i když naftu a jezdím často s vozíkem a přes léto ještě navíc s obytákem. :yes: A žádné auto vozík nezničil. ;)

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 09.04.2012 21:59
od -Petr-
S vlekem lítám každou chvíli, fakt se toho neboj. Spíš než převodovku bys asi oddělal spojku. Ono to chce všeho s mírou, i ten vlek. To víš, když ten vlek naložíš jako valník za traktor, tuna sem, tuna tam tak to se pak nemůžeš divit :D Určitě s tím výrobce počítá a je nějaká váhová tolerance jak na převodovce tak na spojce. Určitě ten co oddělal převodovku neuvedl, jestli v tom vleku tahal litinové radiatory, štěrk, nebo jen nábytek.... (uvedené není náhodné, už jsem taky musel jednou vlek vyložit, ruplo mi na něm ložisko, krapítek jsme ho přeložili, trošinku :evil: )

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 11.04.2012 14:21
od mir.jar
neviem ake mate v Cechach TP, ale u nas je v tom papierovom napisane kolko sa toho moze za auto pripojit

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 11.04.2012 18:03
od -Petr-
No my sice taky, ale papír toho snese... 8-) když se musí odvýzt bordel, tak to na váhu nedáváme....od oka... 8-) rekord byl 1 tuna na vleku (ten byl asi do 700 kg).... to jsme si říkali že to nějak nejede a že to nějak plave... :evil: to je v toleranci...

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 03.05.2012 08:44
od va.safarik
zdravim
To je nějaké divné. Oddělat převodovku,kvůli tažnému zařízení? Asi bych řekl,že to bylo trošku jinak. To je jedno. Můj názor je ten,že samozřejmě můžeš tahat jen náklad,úměrný vozu. Malá kára na občasný převoz "pračky atd." s autem nic nemůže udělat. 20 let mě živila oprava aut a nikdy jsem se s tim nesetkal.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 05.03.2013 16:44
od allf
Zdravím,

potřeboval bych poradit s tažným zařízením. Chtěl bych si jej pořídit na Kia Sportage 2012, ale vůbec se neorientuju, jaké jsou typy TZ, zda stačí nejlevnější, nebo se vyplatí připlatit. Bylo by to jen na občasné využití. Existuje nějaký typ TZ, u kterého není potřeba řezat otvory do nárazníku? Jak je to s elektroinstalací?

A dále, kde jej nejlépe pořídit a nechat namontovat?

Děkuji.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 16.03.2013 01:10
od skilla
V návodu píší, že se nemá tahat přinejmenším do najetí prvních 3 000km. V servisu mi řekli, ať raději do 5, než si vše sedne a zajede se ( u nových aut). Tažné zařízení mám odnímatelné Thulle, přímo od KIA a nic se neřezalo (nebo to není vidět). V ceníku a katalogu doplňků na kia.cz si lze udělat představu jak o cenách, tak o typech.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 16.03.2013 11:41
od Berka
Já mám na ceedu tažné od slovenského výrobce Galia a můžu ho jen doporučit. Nespornou výhodou je povrchová úprava žárovým zinkem (a cena), takže za pár let nezačne reznout jako běžně lakované tažné zařízení. Vidím to u tchána který má tažné Bosal a po 5-ti letech je barva na velké části odchlíplá a tažné začíná silně reznout.
Nejprve to sice vypadá divně, protože zinkovaný díl vypadá na autě nepřirozeně, ale po pár týdnech až měsících získá patinu a zešedne, takže už tak "nesvítí" a člověk ho ani nevnímá. Mám bajonetový typ a pokud nepočítám vyjmutí gumové krytky, tak nasazení háku mi trvá asi 3-5 sekund. Montáž jsem si provedl sám, ale vzhledem k času který jsem nad tím strávil, bych to dnes svěřil servisu. Galia se dá běžně koupit i v ČR.
http://www.galia.sk/index.php?akc=detail&id=293&zn=KIA&tp=Sportage&pp=&rv=10-

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 01.04.2013 21:13
od mario20
Neviem ako u Vás, ale na slovensku to môže montovať iba osoba ktorá má na to oprávnenie. Bežný kutil si to nemôže sám namontovať. Pri zápise ŤZ do techn. preukazu je potrebné predložiť faktúru a potvrdenie od osoby ktorá má na to oprávnenie.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 01.04.2013 21:49
od Berka
U nás stačí navštívit STK kde provedou kontrolu montáže a zapojení a pak si dojít na úřad s Typovým listem od dodavatele, kde provedou zápis do techničáků.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 24.04.2013 12:58
od MiKo
Včera jsem se stavil u prodejce objednat na druhou garančku a zeptat se na tažné zařízení a ceny při jarní akci ( slevu na orig. příslušenství). Rozdíl ceny mezi pevným a bajonetem je 1000kč.. S vlekem nijak často nejezdím, tak pořád váhám co si nechám namontovat. Zatím jsem nikde ceeda s bajonetem neviděl,tak ani nevím jak moc je vidět a jestli se musí dělat nějaká díra do nárazníku. dík za radu nebo za foto.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 24.04.2013 18:21
od Nikodem
Zdravím. Ceeda jsem měl 2x a na obou TZ s bajonetem. Žádná díra se dělat nemusí. Záleží ještě na tom, zda máte couvací senzory nebo ne (podle toho lze objednat jejich odpojování při zapojení káry; sám jsem to neměl a nebyl s tím žádný problém, s károu se tak často necouvá a při zařazení zpátečky to pak dává varovný signál, což mi nevadilo). Podle toho, na co budete TZ používat (třeba já na držák na kolo) doporučuji objednat TZ se zámkem, aby to nešlo tak snadno ukrást. Pokud je to na kombíka, dopručuji vyklápěcí zásuvku, aby se s ní nechytlo třeba o některé retardéry.

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 07.05.2014 17:14
od grencer
A jaký teda doporučujete na Sportage?

Re: Tažné zařízení

PříspěvekNapsal: 27.08.2014 14:33
od JanRypal
Já jsem zásadně pro pevně montované tažné zařízení. Určitě kvůli ceně, taky je daleko pevnější, vzhledem k vysokému nárazníku na Sportage nezakrývá RZ ani neotravuje parkovací senzory, ale co je úplně hlavní, za 3 roky mi už celkem třikrát zachránilo zadní nárazník. Jednou jsem si sám na parkovišti nacouval do betonového sloupku ideální neviditelné výšky (nestalo se nic), jednou do mě na parkoviště nacouvala paní bez tažného (promáčkla si nárazník) a jednou před kruhovým objezdem za mnou nedobrzdil pán (vyrobil si stylovou pravoúhlou RZ). Správné auto má mít tažné a navíc Kia není žádné Lamborgo di Porche Corvettoza aby jí to nějak ubralo na celkovém vzhledu...