Nedalo mi to a 2 dny jsem zkoušel jezdit podle palubáku. Při plynulém průjezdu města a okrsek bez kopečků a provozu se s tím dá ještě vyjít. Přeřazení probíhá kolem 2100ot/min a motor nedává nijak najevo, že by byl podtočený. Problém nastává v kopcovitém terénu, kdy se snaží nutit přeřazení na 5ku už při 60 km/h. V tu chvíli dává kulisa motoru i jeho dynamika jasně najevo, že takhle by to asi nešlo. Moc mi tento styl jízdy nesedl, ale to je pouze osobní záležitost. Při klidné jízdě řadím tak, aby mi otáčky nepadly pod hranici 2000ot/min, motor je v tomhle pásmu stejně mrtvý, ale nabízí alespoň o špetku více dynamiky
Podle toho co píšeš to ale vypadá, že Ceedu je proti Sportage i trochu jinak zpřevodovaný. Na 6ku mi totiž při 100km/h točí kolem 2500ot/min. Trochu jsem tedy zapátral a zjistil, že by teoreticky mohly existovat 2 různě naladěné převodovky a to i u Ceeda. Možná podle modelového ročníku, nevím... Každopádně ten můj při dálničních 130km/h točí kolem 3250ot/min a schoduje se s tabulkou převodů v následujícím testu http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... -rodiny/?3 Jenže v jiných testech uvádí, že jim Ceed při 130km/h točí 3500ot/min. Což je skoro o 300ot/min více a odpovídalo by to i rozdílům v našich otáčkách při 100km/h.