Ahojte chtěl bych vás poprosit o radu . Vlastním Kiu sportage 2001 , 2.0i 16V 4wd 94kw s plynem . Nedávno sem ji koupil a snažím se ji dát nějak do kupy , ALE.
Když jedu do 2500 až 3000 max otáček zdá se to být v klidu ,když ale přetáhnu tuto mez začne se z motoru ozívat rachtání připomínající motorku ,která má hodně provyslý řetěz a dře jí o rám a cinká prostě chrastí a dře.
Další závady a možné příčiny - Pokud jezdím do práce a zpět třeba i 180km celkem auto se drží ,ale když vyjedu do nějakých kopců a terénu okamžitě mi zmizí voda z chladiče začne jít horká pára z přetlakové hadičky ze které i vytryská veškerá voda a chladič se zdá být na suchu . Už jsem 4x doléval vodu za týden . Nyní sem po poslední cestě lesem dolil 0.5 litru fridexu a cca litr vody téměř po horní okraj nad žebra chladiče ,ale když koukám voda nikde neteče z vozu a víčko od motorového oleje i uvnitř je čisté bez šlemu atp .
A v neposlední řadě trápení s olejem .
Kdykoli vezmu měrku za studena otřu ponořím vytáhnu neukáže mi to ani milimetřík oleje na měrce prostě suchá stejně jak sem jí otřel . DOliju olej i půl litru počkám změřím znovu a pořád nic . Zkusím ujet s vozem pár minut a někdy mi měrka ukáže olej ale rozstřikem a někdy ani tak ne . Může být ucpané místo měrky nebo olej tak rychle mizí ? Údajně byla dělaná hlava motoru vrch s horním těsněním spodek ne . Je možné aby tak rychle mizel i voda ? A hlavně kam .
Teplota motoru nevyleze nikdy na 90 ani po ujetých 50km v kuse ,ale zasekne se mezi 80 a 90 stupni a tam stojí i. případě kdy jsem vozu dal v terénu záhul zastavil (a bez uvědomění) sem nenechal vůz chladit ,ale vypl sem motor a začal čoudit z překapové nádobky .
Omlouvám se za tak rozsáhlý text ,ale více mě to trápí a chtěl bych dát vůz do pořádku. Děkuji za rady