Tak dnes po ceste domov z nočnej ma to opäť hodilo do núdzového režimu ktorý sa už aj potvrdil svietiacou kontrolkou motora na prístrojovke. Prevodovku teda vylučujem kedže aj tak radí ticho a hladko (samozrejme v nej budem meniť olej).
Nedalo mi to a tak som si to doma hodil na diagnostiku (čínsku) a tá mi prečítala tieto chyby:
- P2563 - Turbo Boost Control Position Sensor A Circuit Range/Performance
- P0299 - Turbocharger/Supercharger A Underboost Conditions
Vidím to na nejaký problém s turbom, možno snímač tlaku turba (MAP senzor) alebo nesprávne fungujúci actuátor na turbe. Riešil som niečo podobné už raz na kamarátovej Audi A4 2.0TDI(2014). Ten istý scénar: auto hodilo počas jazdy do núdzového režimu spolu s rozsvietenou kontrolkou motora na prístrojovke. Nakoniec mu nefungoval dobre actuátor (roztrhnutá membrána) a po jeho výmene lieta dodnes bez problémov. Snáď to nebude ani u mňa nič vážnejšie, olej to nežerie a ani nedymí z výfuku. Pokiaľ sa nerozsvieti kontrolka a nehodí to núdzový režim tak to ťahá normálne. Na inom aute bol zase tento jav spôsobený zlým MAP senzorom. Na zase inom aute toto robila roztrhutá hadica čo ide od IC do turba. Poobede na to mrknem ešte...
Kia Sportage III - rv: 12/2014 po FL, 2.0crdi 100kw, 4x4, AT6 - D4HA - kúpené s nájazdom 104 000km, som druhý majiteľ