Odezva plynu-pomalý poklas otáček

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod Gogovich » 20.11.2012 22:28

Další věc, na kterou si pomalu zvykám, ale moc ji nechápu, proč u Kia Sportage II při řazení pomalu padají otáčky?
Prostě při rychlejším řazení při vyšlápnutí spojky otáčky vyletí nahoru....
U jiných aut (octavia, laguna, primera...) jsem to nezaznamenal, ale u SUV (Tucson, Sportage, CRV) je to pravidlem...
Víte někdo proč tomu tak je?? Nebo lze s tím něco dělat??
Kia Sportage II, 2,0 benzin 104kW
Gogovich Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 8
Registrován: 28.10.2012
Bydliště: Vsetín  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod Beda » 21.11.2012 08:35

U cee'du a jinych aut se to pripisuje elektronickemu plynovemu pedalu :idea: takze jestli Sportage ma taky elektronicky (nemam si to ted kde overit), tak to muze byt tim :yes:
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8273  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod Gogovich » 22.11.2012 23:03

Hele a co vy ostatní kdo máte Sportage II v benzínu??
Dělá vám to také, nebo je to jen u mě, pak už to není vlastnost, ale asi nějaký závada...
Kia Sportage II, 2,0 benzin 104kW
Gogovich Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 8
Registrován: 28.10.2012
Bydliště: Vsetín  Czech Republic (cz)

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod Robert69 » 24.11.2012 21:45

Nám to dělá taky od novoty taky mě to zarazilo tak sem se na to ptal v servisu a bylo mi řečeno že je to tak naschvál kvůli emisím.Proč to netuším.Člověk to prostě musí ignorovat závada to není.
Robert69 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  
Registrován: 12.07.2010
Bydliště: Vsetín  Czech Republic (cz)

Kia Sportage II (2008)
14000 km @ 9.5 l/100km

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod Gogovich » 25.11.2012 15:40

jj snad si zvyknu...
je to ale divné, mám pocit, že spojku asi brzy odrovnám..
Kia Sportage II, 2,0 benzin 104kW
Gogovich Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 8
Registrován: 28.10.2012
Bydliště: Vsetín  Czech Republic (cz)

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

Příspěvekod JanRypal » 04.04.2013 02:15

Otáčky skutečně padají pomalu, není to závada ale vlastnost. Podle výrobce je to kvůli složitému, velkému a těžkému vnitřnímu rozvodu CVVT - dvě vačkové hřídele, z toho jedna hnaná rozvodovým řemenem a druhá s ní spojená řetězem. Na každé hřídeli je buben s hydraulickým systémem, který pootáčí tou hřídelí a nastavuje tak proměnné časování ventilů. Prostě dohromady je to složité jak tryskáč. No a celá ta sranda je údajně kvůli rovnoměrnému rozložení výkonu a hlavně kvůli emisím.
V praxi to sice znamená nízké emise (ty jsou opravdu srovnatelné s auty po roce 2010 a podějšími), ale v tom případě je v tom motoru někde schovaný nějaký převaděč spojitosti ze star treku, protože i přes takto nízké emise to žere jako kráva. A co se týče rovnoměrného rozložení výkonu, tak to znamená, že nad 3 tis. otáček to řve jak zur a pod 1,5 tis. otáček to nemá žádnou sílu :D
Kia Sportage II (2005) 4x4, 2.0 CVVT 16V DOHC, Active Ex
Uživatelský avatar
JanRypal Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 90  Témata: 3
Registrován: 12.06.2011
Bydliště: Valašské Meziříčí  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia Sportage II (2005)
99999 km @ 10 l/100km


Zpět na Technický koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé