Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod Papo » 28.02.2013 21:37

Ahojte ,
Chcem sa spýtať či už niekto uvažoval alebo skúsil vykonať odhlučnenie motora , a podlahy SORENTA ?
Vlastním Sorento už nejaký rok , mal som pokazené kardany vtedy auto nenormálne vrčalo priam až drnilo :) strašne mi to vadilo ale po oprave bolo auto v poriadku :)
Hlučnosť motora mi vadila a pytal som sa mechanika čím to je , a povedal mi že 4kolky a /džíípy/ sú také...
Ale aj tak sa nepáči ako SORENTO prenáša zvuk motora do Interieru auta a chcel by som to nejak zaizolovať,obaliť,natreť ? Je nato nejaký prípravok ? resp ma stým dakto skúsenosti ?
Potreboval by som poradiť ... Dakujem :) :kia: :kia: :kia: :SK: :SK: :SK: :kia: :kia: :kia:
Kia Sorento [2009] 2.5 Diesel , 125kW , Strieborná metalíza ,

GUNS A ROSES
Uživatelský avatar
Papo Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 17  Témata: 4
Registrován: 26.02.2012
Bydliště: Radoľa  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod runis » 01.03.2013 09:25

Ahoj.

Něco se dá, ale jestli je to auto takhle konstrukčně odfláknuté již od výroby, zázraky nečekej. A otázkou je, zda ti ty náklady za ten výsledek budou stát. Ona akustika je trochu nevděčná věc. Pro tvou představu, když se ti podaří snížit hlučnost ve vozidle o 3dB, tak jsi snížil vnitřní hluk o polovinu. Ale lidské ucho to tak nevnímá. Na to, aby jsi to ocenil, tak by jsi musel snížit hluk alespoň o 5, raději 10 dB. A to je už dost práce. Navíc každý jednotlivec je na hluk jinak vnímavý. Já mám na Venze odhlučněnou podlahu a dal jsem dolů tuším 5 dB, už si to nepamatuji, více v sekci Venga, technický koutek, DODO, a já i žena jsme to poznali. Kolega co má Vengu ne. Takže je to hodně subjektívní. Ještě k té hlasitosti. Když ti hraje rádio např. hlasitosti 100dB a ty ho krmíš výkonem 100W, tak aby hrálo dvakrát hlasitěji, musíš logicky zvýšit výkon na 200W že? Ale výsledná hlasitost sice bude dvojnásobná, ale hlukoměr ti neukáže 200dB, ale 103 dB. To jen na vysvětlenou, jak fungují decibely. Takže co se týče motoru, uchycení v karoserii neupravíš. Jediná možnost je odizolovat přepážku mezi motorem a kabinou. Dělá se to samolepícími iozlačními pláty na bázi asfaltu. Špičkou jsou materiály od Dynamatu, ale ta cena. Firem je spousta např. Sinus Live, Sikadamp a já nevím co ještě. Sundáš origo izolaci a pod ní nalepíš ten izolačníí materiál. Nejlépe z obou stran přepážky, tedy od motoru i od kabiny. Dále je nutné izolovat prostor pod přístrojovou deskou. Používají se k vyplnění tohoto prostoru různé na to určené molitany, plstě, rouna. Podvozek se můžeš nechat inspirovat mým příspěvkem v shora uvedené sekci Vengy. Problémem jsou i dveře, kdy zejména ty přední chytají hluk od předních kol a přenáší jej do interiéru. Opet se polepují plechy kvůli rezonanci a pod tapecír se davají tlumící rouna, molitany atd. Mimoto se ti zlepší zvuk audia. Dalším velkým zdrojem hluku je střecha, která při vyšších rychlostech rezonuje a tvoří tím vlastně membránu šířící hluk. Opět podlepit vhodným materiálem, který střechu zpevní, Sikadamp, Dynamat, nebo natřít pastou Brax atd. Na to mezi střešní tapecír a plech střechy opět nějaké tlumicí rouno-husté. Dalším zdrojem hlukun jsou přední tzv. "A" sloupky, které jsou duté, chytají zvuk od předních kol a vibrace z motorů a tímto tunelem, zvukovodem vedou hluk k tvým uším. Některé firmy, např. Toyota tam davají vycpávky z tlumicího materiálu, aby k tomuto jevu nedocházelo. Laik tam může nastříkat montážní pěnu, stačí kousek v prostoru u palubní desky, aby byl přerušen zvukovod. Když tohle vše uděláš, bude auto určitě tiší a měl by jsi to poznat. A nejen ty. Ale neodstraní to špatné konstrukční zavěšení motoru. Ten budeš slyšet pořád, i když třeba o něco méně. A také můžeš zjistit, že si do toho, pokud to budeš celé dělat s materiály od Dynamatu do auta nacpal i několik tisícovek, možná i desetitisícovek a očekávaní to nesplnilo. Rovněž tak ti nepomůže udělat jen část těchto popsaných kroků. Nejlépe vše, aby byl výsledek co nejvíce cítitelný. Osobně s tím mám nějaké zkušenosti a myslím si, že to stojí za to. Ale vše je otázkou i financí, kolik do toho dát a co vše udělat. Pokud jsi k tomuto svolný, udělej vše co jsem popsal. Konzultovat to spolu můžeme. Samozřejmě dražší materiály jsou lepší a více odhluční, ale já si osobně myslím, že když se mi podaří odhlučnit auto o 5db za řekněme 7.000,-Kč (ty ceny plácám, nevím kolik co teď stojí a záleží na velikosti auta), tak mi snížení o 7dB za cenu 20.000,-Kč příjde zbytečné. Ale to je otázka jak kdo se na to dívá. A takém kolik času v autě strávíš. :-) Dá se podlaha podlepit bitumenovými deskami a na to dát plstě např. z Řempa a až na to origo koberec co tam byl. Takže mezi podlahu a koberec jen přdáš další izolační vrstvy. Bitumen zpevní plech proti rezonancím a plsť brání šíření zvukových vlna dále. Také po odhlučnění uslyšíš jiné zvuky z auta. Před odhlučněním jsem nikdy neslyšel svist od zrcátek_aerodynamický. Po odhlučnéní jsem si říkal co to slabě píská a ony to jsou ta zrcátka. Prostě byl ten jejich zvuk před ohlučněním potlačen jiným hlukem. Dalším způsobem snížení okolního hluku za jízdy jsou silnější skla. Takže pokud jsi měl rozbité čelní sklo a je vyměněné, tak ti tam mohli při výměně dát levnější sklo, které je tenčí a to tak ten hluk netlumí. Mimochodem i hluk od motoru. Řešením je dát silnější čelní sklo. Jenže pokud máš originál, tak silnější určitě nikdo nedělá. A td. atd. atd. mohli by jsme pokračovat dále. Prostě mít co nejpevnější, nejtužší karoserii, pevné plechy ať nerezonují a co nejvíce tlumicích materiálu pod tapecírem a v ostatních dutých prostorech. Ale pozor na technické otvory kudy protékaá voda atd. Ať někde nenacpeš molitan ( s tím opatrně kam a kde), třeba do dveří a pak navlhne a bude to tam rezivět. Nebo neotevřeš okna. :lol:

Co jsem napsal je jen takové malé a skromné vodítlko pro tvou představu. Jsou i lepší materiály k tomuto tématu. ;)
Kia Venga 1,6 CRDi 94kW, Comfort plus, Obrázek
Uživatelský avatar
runis Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 900  Témata: 16
Registrován: 20.02.2010
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)
8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia Venga (2010)
85000 km @ 5.9 l/100km

Re: Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod rudolf.tomka » 02.03.2013 16:11

"diplomovka" z :kia: akustiky :lol: :thu:
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
rudolf.tomka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1702  Témata: 19
Registrován: 25.11.2009
Bydliště: Zborov  Slovakia (sk)
Sponzor (12) TOP sponzor (2)

Kia Soul (2009)
171000 km @ 7.50 l/100km

Re: Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod runis » 02.03.2013 21:44

Ale nee diplomovka. A nestraš! Tu začínám zase psát v létě. Něco sociálního...nesmyslného. No bude třeba spojit něco užitečného s příjemným. Opět! Jako u bakalářky. Tam jsem psal o prostituci. Snad bude něco podobného k zadání, aby to člověka alespoň trochu bavilo. :twisted:
Kia Venga 1,6 CRDi 94kW, Comfort plus, Obrázek
Uživatelský avatar
runis Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 900  Témata: 16
Registrován: 20.02.2010
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)
8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia Venga (2010)
85000 km @ 5.9 l/100km

Re: Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod Belan » 03.03.2013 16:09

Ahojte.
Tiež som uvažoval o tom, ako znížiť hlučnosť. Napadlo ma, že by pomohlo vyplniť dutiny (prahy, podbehy, stlpiky, proste všetky duté priestory ktoré neodvádzajú vodu) montážnou penou, po predchádzajúcom ošetrení dutín proti korózii. Nebolo by to finančno nákladné (niekoľko ks. montážnej peny). Len neviem či by nedochádzalo ku zvýšenej korózii dutín, prípadne iným negatívnym javom. Budem rád ak niekto vyjadrí svoj názor na takúto možnosť.
Belan Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  Témata: 3
Registrován: 30.03.2012
Bydliště: hronska breznica  Slovakia (sk)

Re: Odhlučnenie Sorenta HELP :-)

Příspěvekod runis » 04.03.2013 03:45

Problém při opravě vozidla. Zvláště při svařování. A dutiny tolik nerezonuji max. vedou zvuk. Problém jsou velké plochy. Chovaji se jako membrana. Nevím ale ty dutiny asi ne.
Kia Venga 1,6 CRDi 94kW, Comfort plus, Obrázek
Uživatelský avatar
runis Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 900  Témata: 16
Registrován: 20.02.2010
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)
8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia Venga (2010)
85000 km @ 5.9 l/100km


Zpět na Sorento

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé