Sorento

Postby Guest » 09.04.2008 12:59

sekce tunning na kia forech není problém
Guest
 


km @ l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Mám automat a jsem velice spokojen

Postby Guest » 18.04.2008 20:57

Beda wrote:V praci mame jednoho manika, ktery chce Nissana Pathfindera, ale protoze je drahej, tak koukal i po Sorentu. Chtel koupit ojetinu z Nemecka :smile: Nevim, co je na tom pravdy, ale tvrdil, ze se docetl, ze je to dobrej drzak, akorat co zlobi, ze je ta automaticka prevodovka ... takze kupovat jen s manualem ... co je na tom pravdy, tak to fakt nevim, muze to byt jen drb typu "jedna baba povidala" :oops:
Guest
 


km @ l/100km

Postby Guest » 19.05.2008 21:59

kamarád má sorento už druhý, na prvním najel 200000 a absolutně spolehlivý, prodal to ještě výhodně a má nového. Já měl pujčené sorento v automatu na 3 dny, nádhera a požitek. Do té doby než jedete natankovat - 11,5 l pianko !!! Motor sice na jeto měl 300 km, ale myslím že více jak o litr to nespadne.....
Guest
 


km @ l/100km

Postby Guest » 26.10.2008 19:58

Ahoj lidi. Mam Sorento r.v. 2003 jiz asi rok a jsem naprosto spokojeny. Najeto mam 120 000 , motor 2,5 CRDi 103kW a manualni prevodovku. Se spotrebou se pohybuju pod hranici 9 litru, takze na tak velky auto je to pohoda. Nekupoval jsem auto abych s nim jezdil nekde v terenu, ale precejenom jsem si to taky zkusil. Musim konstatovat, ze auto predcilo me ocekavani a uz tedko rikam, ze dalsi auto bude zase Sorento.
Guest
 


km @ l/100km

Postby Bostra » 11.11.2008 17:57

Zdravím všechny příznivce značky KIA.
Tak jsem se taky stal štastným majitelem tohodle krasavce.Po půlročním čekání a hledání na internetu jsem konečně našel toto auto,které mi vyhovovalo jak cenou, tak výbavou a stářím. Po zakoupení v Německu a při převozu domů jsem sním najel asi tak 1200 km (trasa Frankfurkt-Opava) a můžu za sebe říct, že jízda s tímto vozem byla velmi příjemná a neunavující. Zatím jsem velmi spokojen a nadšen tímto vozem.
Ještě jednou zdravím všechny majitele :kia: vozů a přeji všem mnoho šťastných kilometrů.
User avatar
Bostra Male
Přispěvatel fóra
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 108  Topics: 9
Joined: 21.09.2008
Location: Okr.Opava  Czech Republic (cz)

Kia Sorento (2007)
85000 km @ 10 l/100km

sorento

Postby Guest » 25.12.2008 22:24

oč je zájem....más sice sorento 1 rok...ale už na něm mám 75 tis...takže docela hodně jezdím...a nejenom po silnici
je to můj třetí terénák..tak se ptej
Guest
 


km @ l/100km

Postby Jirka N. » 26.12.2008 22:46

Ahoj a.zvatora,

v lednu si chci koupit Sorento EX a mám nabídku na provedení s připojitelným předním náhonem a i na permanentní pohon 4x4. Stále zvažuji pro a proti. U varianty s pohonem zadní nápravy je volnoběžné provedení předního diferáku a proto se domnívám že bude nižší spotřeba a tak nižší provozní náklady. Na druhou stranu zase nemá mezinápravový diferák a tak s připojeným předkem to asi nebude na optimální jízdu na silnici.
U permanentního pohonu 4X4 je zase výhoda že je v ceně ESP a bezpečné trakční vlastnosti. Tuhle variantu jsem měl možnost vyzkoušet a opravdu i při rozjezdu byl znát pohon předku a tedy je to můj favorit i vzhledem k asi vyšší spotřebě. Co mi radíš a jakou máš zkušenost?
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Postby MP1 » 27.12.2008 21:41

Ja si myslím, že Easy drive paket (4x4 TOD) nieje medzinápravový diferenciál.
Je to len automatické pripájanie prednej nápravy.

Neviem o tom aby Kia predávala Sorento ako permanetnú plnohodnotnú štvorkolku,
ako je napríklad Pajero alebo Vitara.
1.6 CVVT automat / 1.6 GDI automat / 1.4 CVVT / 1.4 T-GDi
MP1 Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 634  Topics: 7
Joined: 04.10.2007
Location: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia cee'd II (2016)
21000 km @ 0 l/100km

Postby Jirka N. » 27.12.2008 23:21

Ano Tod není sice plnohodnotný mezinápravový diferák, ale funkce řízení je přes vícelamelovou spojku která umožňuje plynulý přenos kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu podle potřeby. Podobně jako Švédský Haldex.
Jako koníček mám terénní naklaďáky a taky u mých 4X4 mám mezinápravový diferák a i s uzávěrkou. Takže při zařazeném předním náhonu je funkční mezinápravový diferák a i na silnici není žádný problém při zatáčení. Po uzavření mezinápravového diferáku je daleko více namahaná celá pohonná soustava a tedy stejný případ jak u Sorenta s připojitelnou přední nápravou natvrdo a permanentním pohonem pouze zadní nápravy( 2HI). I v návodu pro tuto variantu se po připojení nedoporučuje jízda po suché silnici.
Zatím se tedy kloním po získávání informací po celém světě k variantě TOD kvůli dobrému rozložení krouťáku při rozjezdu.
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Postby Guest » 27.12.2008 23:56

Zdravím!
Určitě musím dát za pravdu, že jízda s novým pohonem TOD je rozhodně vyváženější a předvídatelná, pokud se přidají i asistenti, tak i poměrně nenáročná...prostě podle dnešních trendů. Ale zas s klasikou se dá fajně zařádit v terénu, na silnici si musíte dávat víc bacha, ale v pohodě se dá uhlídat.
Zadokolka s předkem je prostě klasika, při řízení se musí trochu víc myslet, a o tom to je... ale na silnici si 4x4 moc neužijete. Je to víceméně pocitový...
Jezdím s klasikou už rok, víc teda po silnici, v terénu jen při cestách na chatu,..zatím jsem se dostal všude a v pohodě.
Já zůstanu věrný zadokolce s volitelným předkem, tak asi příště skočím do Patrola... :?:
Tak snadný rozhodování a hlavně štastný kilometry !!!
Guest
 


km @ l/100km

Postby Jirka N. » 28.12.2008 00:23

Díky ,díky za poznatky. Při zkušební jízdě a při otáčení z polní cesty na silnici jsem pozoroval i prokluz na předku a ono přenést 392 Nm již asi potřebuje opravdu obě nápravy. Jinak souhlasím že při zkušenostech se dá dobře jezdit i se zadokolkou, které byly dříve naprosto běžné. Takže TOD to asi jistí. Musím poměrně rychle jednat, jelikož zásoba Sorent se zmenšuje, výroby byla zastavená na konci října a co se dovezlo do Evropy tak stačí jen na pár měsíců.
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Postby Jirka N. » 07.01.2009 22:38

Tak jsem se vrátil z Německa a objednal jsem jedno z posledních vyrobených Sorent EX a to model 2009 černé, v kůži také černé a s TOD. Dále je tam vše mimo střešního okna a vybirat jsem si moc nemohl protože jsou k dispozici verze LX a automaty ve větším počtu, ale EX manuál 09 v černé barvě je prakticky doprodán. Zajímavé že jsou v nabídce nová auta z roku 2007, ale ty jsou neperspektivní.
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Postby Jirka N. » 23.01.2009 17:12

Tak jsem dneska koupil v Německu Sorento jak jsem ho popisoval dříve, ale není to jedno z posledních. Vyrobené bylo 14. 4 2008, model je to 09 a co mě překvapilo to je že nemá již rezervu a jen sadu na opravy pneu. Takže Kia začala šetřit i když dle COC váží auto 2181 kg. Přivezu si jí příští týden a přihlásím jí až na jaře protože dojezdím Mondeo na zimácích.
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Postby Guest » 24.01.2009 23:13

Jirka N. wrote:Tak jsem dneska koupil v Německu Sorento jak jsem ho popisoval dříve, ale není to jedno z posledních. Vyrobené bylo 14. 4 2008, model je to 09 a co mě překvapilo to je že nemá již rezervu a jen sadu na opravy pneu. Takže Kia začala šetřit i když dle COC váží auto 2181 kg. Přivezu si jí příští týden a přihlásím jí až na jaře protože dojezdím Mondeo na zimácích.


Tak gratuluji vitej mezi Sorentaky :smile:
Jinak ja bych volil pohon zadku s priraditelnym pohonem predku!!!!Je to lepsi nema to tak velkou spotrebu a myslim si ze se snim da jezdit taky dobre.Mam to v 3.5V6 protoze naftu nechci ani videt a muzu rict ze jsem udelal to nej co jsem mohl.
Mam pohon 2H-4H-4LOW a super.jen jednou jsem potreboval redukce jinak si vyzdy vystacim se 2H nebo max 4H!!!
Guest
 


km @ l/100km

Postby Jirka N. » 25.01.2009 00:53

Díky za přivítání a ve středu ho přivezu na odtahovce a udělám na něm nástřik podozku. Benzín bych taky bral hned, ale ten se nyní dělal je s automatem a ten já nechtěl. S přiřaditelným předkem byla k dispozici jen verze LX a tam chybělo mraky výbavy. Takže nakonec zůstala verze s TOD a černou kůží. Dosluhující Mondi je taky celej černej a má tak krásného následovníka. Ten diesel jsem bral protože mi nic jiného nezbylo, snad tedy vydrží při slušném zacházení i když diesly dneska nevydrží co dříve, ale to už je ta doba. Na druhou stranu těch 382 Nm taky neni špatných a na to je dobrý ten TOD.
Jirka N. Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 244  Topics: 1
Joined: 26.12.2008
Location: Praha  Czech Republic (cz)

PreviousNext

Return to Sorento

Who is online

Users browsing this forum: No registered users