Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: 09.04.2008 12:59
od Návštěvník
sekce tunning na kia forech není problém

Mám automat a jsem velice spokojen

PříspěvekNapsal: 18.04.2008 20:57
od Návštěvník
Beda píše:V praci mame jednoho manika, ktery chce Nissana Pathfindera, ale protoze je drahej, tak koukal i po Sorentu. Chtel koupit ojetinu z Nemecka :smile: Nevim, co je na tom pravdy, ale tvrdil, ze se docetl, ze je to dobrej drzak, akorat co zlobi, ze je ta automaticka prevodovka ... takze kupovat jen s manualem ... co je na tom pravdy, tak to fakt nevim, muze to byt jen drb typu "jedna baba povidala" :oops:

PříspěvekNapsal: 19.05.2008 21:59
od Návštěvník
kamarád má sorento už druhý, na prvním najel 200000 a absolutně spolehlivý, prodal to ještě výhodně a má nového. Já měl pujčené sorento v automatu na 3 dny, nádhera a požitek. Do té doby než jedete natankovat - 11,5 l pianko !!! Motor sice na jeto měl 300 km, ale myslím že více jak o litr to nespadne.....

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 19:58
od Návštěvník
Ahoj lidi. Mam Sorento r.v. 2003 jiz asi rok a jsem naprosto spokojeny. Najeto mam 120 000 , motor 2,5 CRDi 103kW a manualni prevodovku. Se spotrebou se pohybuju pod hranici 9 litru, takze na tak velky auto je to pohoda. Nekupoval jsem auto abych s nim jezdil nekde v terenu, ale precejenom jsem si to taky zkusil. Musim konstatovat, ze auto predcilo me ocekavani a uz tedko rikam, ze dalsi auto bude zase Sorento.

PříspěvekNapsal: 11.11.2008 17:57
od Bostra
Zdravím všechny příznivce značky KIA.
Tak jsem se taky stal štastným majitelem tohodle krasavce.Po půlročním čekání a hledání na internetu jsem konečně našel toto auto,které mi vyhovovalo jak cenou, tak výbavou a stářím. Po zakoupení v Německu a při převozu domů jsem sním najel asi tak 1200 km (trasa Frankfurkt-Opava) a můžu za sebe říct, že jízda s tímto vozem byla velmi příjemná a neunavující. Zatím jsem velmi spokojen a nadšen tímto vozem.
Ještě jednou zdravím všechny majitele :kia: vozů a přeji všem mnoho šťastných kilometrů.

sorento

PříspěvekNapsal: 25.12.2008 22:24
od Návštěvník
oč je zájem....más sice sorento 1 rok...ale už na něm mám 75 tis...takže docela hodně jezdím...a nejenom po silnici
je to můj třetí terénák..tak se ptej

PříspěvekNapsal: 26.12.2008 22:46
od Jirka N.
Ahoj a.zvatora,

v lednu si chci koupit Sorento EX a mám nabídku na provedení s připojitelným předním náhonem a i na permanentní pohon 4x4. Stále zvažuji pro a proti. U varianty s pohonem zadní nápravy je volnoběžné provedení předního diferáku a proto se domnívám že bude nižší spotřeba a tak nižší provozní náklady. Na druhou stranu zase nemá mezinápravový diferák a tak s připojeným předkem to asi nebude na optimální jízdu na silnici.
U permanentního pohonu 4X4 je zase výhoda že je v ceně ESP a bezpečné trakční vlastnosti. Tuhle variantu jsem měl možnost vyzkoušet a opravdu i při rozjezdu byl znát pohon předku a tedy je to můj favorit i vzhledem k asi vyšší spotřebě. Co mi radíš a jakou máš zkušenost?

PříspěvekNapsal: 27.12.2008 21:41
od MP1
Ja si myslím, že Easy drive paket (4x4 TOD) nieje medzinápravový diferenciál.
Je to len automatické pripájanie prednej nápravy.

Neviem o tom aby Kia predávala Sorento ako permanetnú plnohodnotnú štvorkolku,
ako je napríklad Pajero alebo Vitara.

PříspěvekNapsal: 27.12.2008 23:21
od Jirka N.
Ano Tod není sice plnohodnotný mezinápravový diferák, ale funkce řízení je přes vícelamelovou spojku která umožňuje plynulý přenos kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu podle potřeby. Podobně jako Švédský Haldex.
Jako koníček mám terénní naklaďáky a taky u mých 4X4 mám mezinápravový diferák a i s uzávěrkou. Takže při zařazeném předním náhonu je funkční mezinápravový diferák a i na silnici není žádný problém při zatáčení. Po uzavření mezinápravového diferáku je daleko více namahaná celá pohonná soustava a tedy stejný případ jak u Sorenta s připojitelnou přední nápravou natvrdo a permanentním pohonem pouze zadní nápravy( 2HI). I v návodu pro tuto variantu se po připojení nedoporučuje jízda po suché silnici.
Zatím se tedy kloním po získávání informací po celém světě k variantě TOD kvůli dobrému rozložení krouťáku při rozjezdu.

PříspěvekNapsal: 27.12.2008 23:56
od Návštěvník
Zdravím!
Určitě musím dát za pravdu, že jízda s novým pohonem TOD je rozhodně vyváženější a předvídatelná, pokud se přidají i asistenti, tak i poměrně nenáročná...prostě podle dnešních trendů. Ale zas s klasikou se dá fajně zařádit v terénu, na silnici si musíte dávat víc bacha, ale v pohodě se dá uhlídat.
Zadokolka s předkem je prostě klasika, při řízení se musí trochu víc myslet, a o tom to je... ale na silnici si 4x4 moc neužijete. Je to víceméně pocitový...
Jezdím s klasikou už rok, víc teda po silnici, v terénu jen při cestách na chatu,..zatím jsem se dostal všude a v pohodě.
Já zůstanu věrný zadokolce s volitelným předkem, tak asi příště skočím do Patrola... :?:
Tak snadný rozhodování a hlavně štastný kilometry !!!

PříspěvekNapsal: 28.12.2008 00:23
od Jirka N.
Díky ,díky za poznatky. Při zkušební jízdě a při otáčení z polní cesty na silnici jsem pozoroval i prokluz na předku a ono přenést 392 Nm již asi potřebuje opravdu obě nápravy. Jinak souhlasím že při zkušenostech se dá dobře jezdit i se zadokolkou, které byly dříve naprosto běžné. Takže TOD to asi jistí. Musím poměrně rychle jednat, jelikož zásoba Sorent se zmenšuje, výroby byla zastavená na konci října a co se dovezlo do Evropy tak stačí jen na pár měsíců.

PříspěvekNapsal: 07.01.2009 22:38
od Jirka N.
Tak jsem se vrátil z Německa a objednal jsem jedno z posledních vyrobených Sorent EX a to model 2009 černé, v kůži také černé a s TOD. Dále je tam vše mimo střešního okna a vybirat jsem si moc nemohl protože jsou k dispozici verze LX a automaty ve větším počtu, ale EX manuál 09 v černé barvě je prakticky doprodán. Zajímavé že jsou v nabídce nová auta z roku 2007, ale ty jsou neperspektivní.

PříspěvekNapsal: 23.01.2009 17:12
od Jirka N.
Tak jsem dneska koupil v Německu Sorento jak jsem ho popisoval dříve, ale není to jedno z posledních. Vyrobené bylo 14. 4 2008, model je to 09 a co mě překvapilo to je že nemá již rezervu a jen sadu na opravy pneu. Takže Kia začala šetřit i když dle COC váží auto 2181 kg. Přivezu si jí příští týden a přihlásím jí až na jaře protože dojezdím Mondeo na zimácích.

PříspěvekNapsal: 24.01.2009 23:13
od Návštěvník
Jirka N. píše:Tak jsem dneska koupil v Německu Sorento jak jsem ho popisoval dříve, ale není to jedno z posledních. Vyrobené bylo 14. 4 2008, model je to 09 a co mě překvapilo to je že nemá již rezervu a jen sadu na opravy pneu. Takže Kia začala šetřit i když dle COC váží auto 2181 kg. Přivezu si jí příští týden a přihlásím jí až na jaře protože dojezdím Mondeo na zimácích.


Tak gratuluji vitej mezi Sorentaky :smile:
Jinak ja bych volil pohon zadku s priraditelnym pohonem predku!!!!Je to lepsi nema to tak velkou spotrebu a myslim si ze se snim da jezdit taky dobre.Mam to v 3.5V6 protoze naftu nechci ani videt a muzu rict ze jsem udelal to nej co jsem mohl.
Mam pohon 2H-4H-4LOW a super.jen jednou jsem potreboval redukce jinak si vyzdy vystacim se 2H nebo max 4H!!!

PříspěvekNapsal: 25.01.2009 00:53
od Jirka N.
Díky za přivítání a ve středu ho přivezu na odtahovce a udělám na něm nástřik podozku. Benzín bych taky bral hned, ale ten se nyní dělal je s automatem a ten já nechtěl. S přiřaditelným předkem byla k dispozici jen verze LX a tam chybělo mraky výbavy. Takže nakonec zůstala verze s TOD a černou kůží. Dosluhující Mondi je taky celej černej a má tak krásného následovníka. Ten diesel jsem bral protože mi nic jiného nezbylo, snad tedy vydrží při slušném zacházení i když diesly dneska nevydrží co dříve, ale to už je ta doba. Na druhou stranu těch 382 Nm taky neni špatných a na to je dobrý ten TOD.