Zdravím,
dneska jsem byl na STK a neprošel jsem emisemi. Nakonec mi to pán napsal, o to nejde, ale mám problém s kouřivostí a on mi řekl, že příští rok už se tam budou psát hodnoty z diagnostiky a to už prý neprojdu. Podle techničáku bych měl kouřit max 1.04 a já kouřím 1.2-1.3 a navíc se nedostanu na max otáčky dané v techničáku. Jsem asi 150 otáček pod limitem.
Na diagnostice na emisích to ukazovalo Nedokončený cyklus vstřikování a Nedokončený cyklus EGR ventilu (možná to nebylo takhle přesně, ale tak nějak).
Nevím co teď s tím, rád bych to dal do pořádku. Mám nový blok motoru a turbo, které mají najeto 40 tis. Takže podezřívám čerpadlo, nebo vstřik. EGR ventil trochu kouří, ten můžu vyčistit, ale pochybuju, že by způsobil, že to netočí maximálky.
Pán na emisích mi říkal, že je možné, že automat tolik točit nemusí a že je to možná odfláklé v techničáku a má mít méně, že třeba u škodovek má v normách psané maximálky vyšší pro manuál a automat to má omezené. Nevíte o tom něco? Jako štve mě, že auto je voňavka, říkáš si, že to jede v pohodě a pak tohle. Nečekal jsem to vůbec.
Nemáte někdo zkušenosti?
Má smysl jet do Kia a nechat udělat diagnostiku?
Díky za odpovědi.