Chlazení motoru

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Chlazení motoru

Příspěvekod pepee » 31.10.2009 10:20

Ahoj, chyci se zeptat, (2,5 CRDi, rok 2003)
- za jak dlouho se motor zahřeje na provozní teplotu, mě to trvá po ujetí tak 15 km , to ještě nezačla pořádná zima
- větrák chladiče - beží stále i ihned po nastartování studeného motoru - je to u Sorenta normálním, já myslím, že by neměl

díky za odpověď.
pepee Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  Témata: 1
Registrován: 20.09.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod titanus » 31.10.2009 10:28

mne trvalo pri teplote 0 zhruba 3-4 km (do roborty to mam 8km a to uz som v teplucku), aj ked nemam sorento ale neviem si predstavit poruchu ktora zapricini pomalsie zohrievanie motora...si si isty ze je to 15km??este tych 8-10km by som bral ako normal koli velkosti motoroveho priestoru ale 15 :no: ...len nechapem preco spominas zohriate motoru na provozni teplotu a vetrak chladice...bavime sa o vyhriati kabiny alebo o zohriati motora?su to dve rozne veci...


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod pepee » 31.10.2009 11:05

no jasně že to je spojené se zahřátím kabiny, vždyť to začne topit právě až po zahřátí motoru a to je cca po 15 km. Nemyslím, že by větrák měl běžet pořád. taky kvůli tomu stoupla spotřeba o 2 litry.
pepee Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  Témata: 1
Registrován: 20.09.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Jakub » 31.10.2009 12:07

Pokud se motor zahřívá pomalu, pak je nejspíš vadný termostat. Větrák chladiče určitě neběží hned, ale zapíná se termospínačem při dosažení určité teploty, nebo pokud je zapnutá klimatizace. Každopádně to chce nechat zkontrolovat tyhle dvě věci - termostat na motoru a termospínač na chladiči.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 37
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)
24. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Marek_Km » 31.10.2009 12:09

@pepee: navštívil bych servis - třeba bude vadný termostat, který Ti hned žene vodu do chladiče a ten zapnutý větrák je taky divný. Asi to v pořádku nebude.
Edit: tak Jakub byl rychlejší :huh:
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod pepee » 31.10.2009 18:09

No termostatem by to mohlo být, s tím větrákem nevím, u většiny aut je čidlo a je samostatnej, ale u Sorenta je hnanej přes klínovej řemen.
pepee Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  Témata: 1
Registrován: 20.09.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Jirka N. » 01.11.2009 17:34

Takže u Sorenta běží větrák stále a to je i u mého Sorenta 2008. Ptal jsem se na to v servise a prý je to Ok. K tomu zahřívání. To je taky normální těch 15 km jelikož je to nafťák a tan pracuje se nižší účinností než benzíňák. Motor má 2,5 litru a váhu asi třista kilo a to trvá než se ta hmota ohřeje.
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Bostra » 01.11.2009 18:17

Tak já mám motor zahřátý tak kolem 5-7 km (v závislosti na okolní teplotě), ale to je zapřičíněno tím, že mám přídavné topení (WEBASTO) :thu: .

Bostra
Uživatelský avatar
Bostra Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 108  Témata: 9
Registrován: 21.09.2008
Bydliště: Okr.Opava  Czech Republic (cz)

Kia Sorento (2007)
85000 km @ 10 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod pepee » 01.11.2009 19:07

jeden mechanik mi to taky říkal, že tyhle auta se strašně dlouho zahřívaj, nechtěl jsem mu věřit, ale asi to bude pravda. Jízda na dálku je v pohodě pokud auto v kuse jede , ale po městě na krátké trasy se motor nezahřeje a pokud je auto nastartované, ale stojí, tak to se mi motor ohřeje až tak za 2 hodiny.
pepee Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  Témata: 1
Registrován: 20.09.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Bostra » 02.11.2009 09:45

Dneska jsem se na to zaměřil. Venkovní teplota +3 °C a motor byl zahřátý po 3km.

Bostra
Uživatelský avatar
Bostra Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 108  Témata: 9
Registrován: 21.09.2008
Bydliště: Okr.Opava  Czech Republic (cz)

Kia Sorento (2007)
85000 km @ 10 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod -drb- » 02.11.2009 17:42

off topic: mně tohle tak připomnělo mého prvního "běláska", neboli bílou škodu 120. Tam bylo v chladicím systému šílené akvárium, navíc jsem měl termostat, který občas stávkoval a tak ani po třiceti kilometrech auto téměř netopilo. Zimní jízdy byly za trest, přitom jsem jezdit musel denně.
-drb- Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 75  Témata: 1
Registrován: 25.03.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
28000 km @ 7.0 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod maro » 27.12.2009 16:50

Jirka N. píše:... jelikož je to nafťák a tan pracuje se nižší účinností než benzíňák. Motor má 2,5 litru a váhu asi třista kilo a to trvá než se ta hmota ohřeje.


Nafťák pracuje s vyššou účinnosťou (premeny paliva na mechanickú energiu, samozrejme), a preto premieňa na teplo menej paliva ako benzínový motor. Takže je normálne že sa ohreje neskôr, je to vlastnosť moderných vznetových motorov, nie len sorenta. Sorento crdi má vetrák poháňaný cez viskóznu spojku - takže tento sa točí stále, ale pri studenom motore s veľkým preklzom. Ako sa motor (a s ním viskospojka) ohrieva, preklz sa znižuje a vetrák sa točí postupne až otáčkami vstupného hriadeľa viskospojky, teda uhlovou rýchlosťou svojej remenice. Teda žiaden termospínač.

Kto má rád svoj motor a chce aby mu dlho dobre slúžil, mal by si nechať namontovať nezávislé kúrenie.
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Katikakus » 27.12.2009 18:57

Jak uz napsal maro - u dieselu trva zahrivani motoru dele, diky vyssi ucinnosti a tedy nizsimu ztratovemu teplu, ktere ten motor produkuje. Navic je proti benzinu diesel vyrazne tezsi - vic hmoty a navic je u vetsiny dieselu vetsi objem oleje, ktery je potreba taky ohrat. Nevim jak u Sorenta 2.5CRDi ale kdyz srovnam 2litrove motory v Ceedu, tak benzin ma 4.0l oleje, diesel 6.7l, coz je dost podstatny rozdil.
Sam mam moznost primeho srovnani - Ceed 1.4 benzin zacina topit po 3-5 km, Avensis 2.2 D4-D po cca 10 km. Zahrati na provozni teplotu po cca 15 km neni nic neobvykleho. ;)
Proceed GT 1.6 T-GDI Penta Metal
Sportage III 1.6 GDI Comfort Plus Orange Techno
Cee'd 1.4 Comfort Plus So Red
Uživatelský avatar
Katikakus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 952  Témata: 2
Registrován: 13.09.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)
2. místo (1)

Kia ProCeed GT (2020)
65000 km @ 7.94 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Mexican » 28.12.2009 15:02

ja by som povedal, ze tych 10km pre tak velky motor a diesel nie je vela... mne sa 1,5 CRDi zohrieva v meste asi 6-8km (z nuly na pracovnu teplotu)
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 9
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod corrado » 27.01.2010 21:11

V současných mrazech nemám výrazný problém s ohřátím motoru, je pravda, že se ohřívá déle než u Octy, ale ruku na srdce, nezáleží to taky trochu na tom, že své motory rozjíždíme opatrně, s nohou jako pírko? Tím se méně zatěžuje motor a předá méně tepla. Mám Webasto, které nemohu ovlivnit, jede automaticky, ale nevím vlastně kdy a jak dlouho. Jak to zjistím? Poraďte prosím. - Snad přiřadit kontrolku?
Sorento 2,5 CRDi, stříbrný šíp
Uživatelský avatar
corrado Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  
Registrován: 21.01.2010
Bydliště: Klášterec  Czech Republic (cz)

Kia Sorento (2004)
123340 km @ 10 l/100km

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé