Jirka N. píše:... jelikož je to nafťák a tan pracuje se nižší účinností než benzíňák. Motor má 2,5 litru a váhu asi třista kilo a to trvá než se ta hmota ohřeje.
Nafťák pracuje
s vyššou účinnosťou (premeny paliva na mechanickú energiu, samozrejme), a preto premieňa na teplo menej paliva ako benzínový motor. Takže je normálne že sa ohreje neskôr, je to vlastnosť moderných vznetových motorov, nie len sorenta. Sorento crdi má vetrák poháňaný cez viskóznu spojku - takže tento sa točí stále, ale pri studenom motore s veľkým preklzom. Ako sa motor (a s ním viskospojka) ohrieva, preklz sa znižuje a vetrák sa točí postupne až otáčkami vstupného hriadeľa viskospojky, teda uhlovou rýchlosťou svojej remenice. Teda žiaden termospínač.
Kto má rád svoj motor a chce aby mu dlho dobre slúžil, mal by si nechať namontovať nezávislé kúrenie.