Jinak já mám taky auto z německa, Ale nemám nikde ruční ani dálkové ovládání, přitom podle manuálu by mělo být Webasto Thermo Top C nezávislé topení s příhřevem a Thermo Top Z (jen příhřev) - já mám v autě typ "C".
Tak podle manuálu Webasto, opravdu stačí:
1) Pumpa, aby se po zapnutí přídavného topení rozproudila voda v chladiči k výměníku topení.
2) natáhnout kablík k ovládání větráku, aby se po sepnutí profoukala kabina
případně 3) dálkové ovládání (ať už od alarmu nebo nějaké spínací hodiny apod.)
Jinak teď byly pár dní 2 stupně (dle teploměru na ovládání klima), takže funkce bufíku odzkoušena
topí to do 5ti minut od nastartování a ujetí necelého 1km
za tuto dobu se to ohřeje na asi 1/3 stupnice teploměru motoru, a z topení to funí krásně teplý vzduch. Zvenku auta je cítit čistě spálená nafta
a jemné "ťukání" bufíku.
Po vypnutí motoru je slyšet jak bufík vypne a už jen hučí ventilátor a čistí se zbytek spalovacího prostoru.
Když je nad 5 stupňů tak to určitě nesepne, motor se ohřívá daleko déle. Uvažuji, že bych si dodělal minimálně ruční spínání, abych i v telotách kolem 5-10st rychleji ohřál motor a kabinu..
Pokud chcete otestovat jestli jede bufik, tak pod vzpěrou od zámku kapoty je uchycen na plastovém držáku bimetal (Kostička - teplotní čidlo, je k němu přiveden dvouvodičový konektor), když ten konektor vycvaknete, a spojíte jeho kontakty natvrdo, bufik by měl sepnout (POZOR, jen při studeném a běžícím motoru, tedy chladicí kapalině, jakmile je motor ohřátý, nesepne to) Uvnitř bufíku je taky teplotní čidlo kontrolující teploty chladicí kapaliny.
Teoreticky, pokud se za jízdy motor ochladí pod určitou teplotu a okolní teplota bude pod 5stupňů, tak to taky sepne.
k tomuto teplotnímu čidlu je přivedeno 12V od alternátoru, aby bufik sepnul jen při zapnutém motoru, tak si nikde neškrtněte o kastli či rám, pokud to budete zkoušet
Zřejmě z toho důvodu je to čidlo uchyceno na plastovém držáku.