DIY - Instalace DRL Sorento XM

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

DIY - Instalace DRL Sorento XM

Příspěvekod Beda » 22.07.2015 00:49

Konečně jsem si našel čas nainstalovat denní svícení na mé Sorento (XM před FL). Již v dubnu :innocent: jsem koupil denní svícení od firmy Mycarr (výrobce) verzi SJ-292E
SJ-292E.jpg

Jeho výhodou je možnost poskládat si z jednotlivých světýlek tvar, jaký chcete, a nebo ho namontovat na kulatém držáku.

Místo montáže jsem si vybral do plastu vedle mlhovek, a protože jsem si nebyl jistý, jak dopadne vrtání jednotlivých otvorů, koupil jsem si je radši náhradní. Objednal jsem je z Ebay oba celkem za 25$ (čísla dílů LH 865232P010, RH 865242P010)
plastove kryty.jpg


Pro montáž je třeba sundat nárazník. Pro jeho sundání je třeba:
  • odšroubovat 2 šrouby, které drží masku a vyšroubovat několik plastových příchytek (asi 4) => to uvolní masku, kterou lze pak lehce vyhnout při vyndavání světel
  • vyndat světla, drží na 2 šroubech nahoře a jednom šroubu vzadu, po odpojení dvou kabelů, lze světlo vytáhnout menší silou ze zácvaku, který je poblíž blatníků, je třeba lehce odehnout masku
  • uvolnit blatník po obvodu, v podbězích těsně u blatníků, je na každé straně jeden šroub, dole pak u krytu motoru je opět několik plastových příchytek (asi 8)
  • nyní blatník drží v zácvacích u blatníků a v zácvacích, které byly pod světly
  • nejhůře se blatník vyndává ze zácvaků u blatníků, na první zácvak je možno se dostat ještě šroubovákem, ale na ty další již není jiná cesta, než narvat plochý šroubovák mezi železný U profil a plastový blok se zácvaky a páčit směrem ven (v žádném případě nezkoušejte páčit mezi nárazníkem a železným U profilem, ten totiž zůstává na nárazníku), pravděpodobně minimálně jeden ze 3 zácvaků utrhnete stejně jak já :roll: , většinou je to ten poslední směrem ke šroubu, takže to moc nevadí
    uchyt blatnik.jpg
    zacvaky blatnik.jpg