Nezařazoval bych zrovna 1.6 mezi maloobjemové motory. Tam patří spíše motory o objemu 1.2 a níže. Nejezdím ani podle šipek řazení, ani podle toho, abych udržoval motor nad 2000 ot/min. Jezdím podle citu. Dnes jsem si zkusil styl jízdy okrska na 5ku a vydržel jsem to asi tak 200 metrů. V 90km/h motor točí něco k 2500 ot/min. Zvuková kulisa nic moc a navíc se v tomto spektru otáček objevují jemné, ale celkem rušivé, vibrace. Pětku při klidné jízdě řadím někde kolem 70km/h. Motor pak točí něco kolem 1800 ot/min a nejeví žádné známky podtočení, je naopak klidný a po sešlápnutí plynu ihned reaguje akcelerací.
Jinak v článku jsem se musel pousmát nad větou od techniků Škody: "Třeba takový 1,2 TSI je prý skoro nezničitelný motor, i pokud z něj budete dolovat poslední kapky výkonu". Možná bych jen doplnil, že z něj budete v takovém případě dolovat i poslední kapky oleje